Страница 11 от 16
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 27 Яну 2020 22:53
от nicktodorov
slowtraveler написа: ↑27 Яну 2020 18:36
Ако толкова те съмнява - изпълни ТОЧНО следната процедура, и ще видиш дали ти се е нулирал брояча (да, ще почне да брои отначало периода до смяна на маслото)

Предполагам - ако само излезе съобщението и прекратиш процедурата - дори няма да ти нулира този брояч...
Там е работата - къде и как да видя този брояч. Излиза, че не може.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 28 Яну 2020 15:10
от Volkata
Как качвате снимки аз се убивам да режа снимката за да й намаля размера!!!! Това е от ръководството на Ярис и аз съм го пробвал, като забравих да нулирам при смяна на маслото и светна гаечния ключ и стрес, но след рестарт по указания и изгасна . На Королата не съм имал възможност да разбера все още. Ако на някой му наближава смяна да пробва и да сподели.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 28 Яну 2020 15:15
от Volkata
Да много добре, но в ръководството на Корола просто липсва такъв индикатор, така че най - вероятно да е нещо подобно, но няма как да е с индикатор ключ
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 28 Яну 2020 16:51
от Filbor
Volkata написа: ↑28 Яну 2020 15:10
Как качвате снимки
Ако използваш Windows, може да си ги изрежеш от екрана със Snipping Tool. Включен си е в операционната система Windows.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 01 Фев 2021 09:04
от netranger
Здравейте,
Имам малко глупав въпрос. Собственик съм на Нова Corolla E21 (corolla 1.8 hybrid 2020 sedan) по спецификация резервоара е 43л. До сега повече от 34л на бензиностанция не са успяли да заредят.(при положение че остават по малко от 50км пробег по таблото) Някои има ли идея защо?
Благодаря.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 01 Фев 2021 09:30
от biro
Да коментирано е много пъти. Когато ти остават 50км можеш да минеш тия 50 и още 150. При Range 0 колата има резерв.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 01 Фев 2021 09:36
от van

- Screenshot 2021-02-01 at 9.35.50.png (59.13 KiB) Преглеждано 3909 пъти
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 01 Фев 2021 10:54
от wizarda
Изглежда при Тойота индикацията за остващо гориво е прекалено
предпазлива. На турбо модела резервоара е 50 литра. При изминати
300км и разход 5,3 показва, че горивото е на средата. Когато показва,
че е празна на бензиностанция зареждам не повече от 36л.
Относно брояча за сервизно обслужване, при мен след като заредя
до горе автоматично трип метъра се сменя на оставащо до следващо ТО.
Това е на корола с малкия дисплей.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 13 Фев 2021 10:01
от StaKo
Интересува ме дали някой може да каже добра дума за новия трицилиндров двигател на Корола 1.5 3 цилиндъра с цикъл на Мюлер 128 коня. И в сравнение с 1.2 турбо бензина 112 коня с цикъла на Аткинсън, кое е за предпочитане. Ще карам основно извън града, затова не ме привлича хибрида
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 13 Фев 2021 10:34
от Volkata
Може да потърсиш и 1.6 все още го има тук там, в представителството в Стара Заггора например има един екземпляр, специално за извънградско ще е по добре, и най - добре отиди на тест драйв и пробвай колите с яко настъпване, че те и без това са слаби, аз съм с 1.6 и си върви добре ама си е слаба трябва яко обороти, а 1.5 и 1.2 са си по - слаби със сигурност, все пак дано някой сподели наблюдения върху 1.5 и на мен ми е интересно как се представя този нов мотор
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 13 Фев 2021 11:55
от Enwor
biro написа: ↑01 Фев 2021 09:30
Да коментирано е много пъти. Когато ти остават 50км можеш да минеш тия 50 и още 150. При Range 0 колата има резерв.
Аз не бих разчитал на това много много. Веднъж ми се случи на кофти място пробега ми да е 3км. Заредих за 10лева колкото да стигна до града спокойно и после си натъпка 41л като пич колонката.. В София редовно си наливам над 40литра при празен резервоар.
Индикация и аз не съм виждал за сервиз, но поне лесно събирам 15ки от нулата.
П.с. може и наистина да може да направи още доста, но баш на Вонеща вода не исках да разбирам до къде ще ме докара

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 13 Фев 2021 13:38
от Hursa
► Виж съдържание
StaKo написа: ↑13 Фев 2021 10:01
... двигател на Корола 1.5 3 цилиндъра с цикъл на Мюлер 128 коня. И в сравнение с 1.2 турбо бензина 112 коня с цикъла на Аткинсън ...
И двата двигателя работят по т.н. "цикъл на Милър" (до колкото разбирам и до колкото съм намирал от оскъдните публикувани данни). (Реално няма двигатели работещи по-така наречения "цикъл на Аткинсън" - твърде усложнен трябва да е двигателя, а това дава допълнителни механични, дори термични загуби, които са сравними с термодинамичните му предимства. По-често наричат атмосферните двигатели, работещи по цикъла на Милър - двигатели на Аткинсън, а тези с принудително пълнене - двигатели на Милър.)
До колкото знам има две модификации на цикъла - с по-късно затваряне на смукателни клапани (след определена относително голяма "задръжка" след като буталото е преминало през "долна мъртва точка" (ДМТ), по сравнение с двигател работещ по "чист цикъл на Отто") и с по-ранно затваряне (смукателни клапани затварят преди буталото да достигне ДМТ).
До колкото знам - тойота използва първия вариант, както и мазда (с допълнително модифициран цикъл) - в "атмосферни" двигатели и в двигатели с турбокомпресори. Втория вариант използват фолксваген (също допълнително модифициран) - предимно в двигатели с турбокомпресори. (До колкото разбирам двата варианта си имат свои плюсове и минуси.) Но изписаното едва ли ще ви помогне в избора.
Според даденото в ценовите листи - 1.5 двигателя е 123 кс (не 128) и се използва при корола седан. Дават го със степен на сгъстяване 13:1. До колкото се разбра - това е 3 цилиндров вариант на двулитровия им 4 цилиндров двигател (него го дават със степен на сгъстяване 14:1, но това за хибрида). (При тези двигатели, работещи по цикъла на Милър - мисля не е коректно да се нарича "степен на сгъстяване", а "степен на разширение" на работните газове.) До колкото знам - 1.5 двигателя им е с "индиректно многоточково впръскване" (впръскване на горивото пред смукателни клапани). Има система за рециркулация на изгорелите газове (не съм сигурен) и филтър за твърди частици в изпускателния тракт.
1.2 двигателя с турбокомпресор го дават 116 кс (не 112) и се използва при хечбека и комби королата. Не знам колко е степента му на сгъстяване (любопитно е да се разбере). С директно впръскване. При бензиновите двигателите с турбокомпресори рециркулацията на изгорелите газове не е през ЕГР клапани и собствен тракт, а е с т. н. "вътрешна рециркулация". Филтър за твърди частици би трябвало да има.
1.2 двигателя е относително по-натоварен (по-голяма литрова мощност), с турбокомпресор и директно впръскване - което евентуално го прави по-чувствителен и капризен, поради това може би относително по-ненадежден. Но същевременно е значително по-нискооборотен и с относително много по-къс ход на буталата по сравнение с 1.5 двигателя - което пък му дава предимства по-пробег (според мен). С по-голям въртящ момент в относително широк диапазон и от относително много по-ниски обороти - което дава много по-добра динамика, особено в случая - ускорението, което дават за седана с 1.5 двигателя е значително по-ниско. Предполагам и че 1.5 двигателя относително слабо ще "тегли при ниски обороти" и че е с относително високи обороти на празен ход.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 13 Фев 2021 15:54
от Mcl
Enwor написа: ↑13 Фев 2021 11:55
biro написа: ↑01 Фев 2021 09:30
Да коментирано е много пъти. Когато ти остават 50км можеш да минеш тия 50 и още 150. При Range 0 колата има резерв.
Аз не бих разчитал на това много много. Веднъж ми се случи на кофти място пробега ми да е 3км. Заредих за 10лева колкото да стигна до града спокойно и после си натъпка 41л като пич колонката.. В София редовно си наливам над 40литра при празен резервоар.
Индикация и аз не съм виждал за сервиз, но поне лесно събирам 15ки от нулата.
П.с. може и наистина да може да направи още доста, но баш на Вонеща вода не исках да разбирам до къде ще ме докара
При мен при последното зареждане ми светна лампата на 40км оставащи ,заредих точно 35 литра.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 13 Фев 2021 15:58
от wizarda
StaKo написа: ↑13 Фев 2021 10:01
Интересува ме дали някой може да каже добра дума за новия трицилиндров двигател на Корола 1.5 3 цилиндъра с цикъл на Мюлер 128 коня. И в сравнение с 1.2 турбо бензина 112 коня с цикъла на Аткинсън, кое е за предпочитане. Ще карам основно извън града, затова не ме привлича хибрида
1.2 се вгражда в хечбек и комби, а 1.5 е за седан.
1.2(8NR-FTS) е още от 2015та и когато търсих не успях да намеря някакви проблеми с него.
По данни го дават малко по-динамичен от 1.5 и 1.6 при седана. Проблема, е че хеч и комби са с
по-лоша аеродинамика - 0.3 с/у 0.28 при седан. Съответно седана извънградско има и по-нисък
разход.
Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация
Публикувано на: 08 Мар 2021 14:37
от isojama
Здравейте. Предстои ми евентуална покупка на нов автомобил и съм се насочил към Corolla Hatchback с двигател 1.2 116 к.с. Някой има ли наблюдение на този мотор как се държи, някакво мнение?