Страница 11 от 13
Как да избера правилната Тойота Т25 ?
Публикувано на: 02 Ное 2020 10:42
от mapamop
BOz написа: ↑02 Ное 2020 09:57
решил, че си я преборил
Астрата така си замина за скрап - намазана със ръждопреобразувател и после с "Протекта" по праговете и вратите. Разбира се всяко ново петно се третира в първият удобен момент - пролетта или есента, според зависи кога е ръждясал удара от камъчето. Като гледам как Хенри се е осрал с боята на моята, много дълбоко се съмнявам че и на Италианките няма да им избие ръжда тук, или че хич няма. Момента е много спорен. Пример - ръба на гуменото уплътнение беше свалил боята с долният си ръб към купето, където е търкал от вибрациите. Там съм сигурен че не е боядисвана/удряна/маскирана. Друг пример - ошкурих едно петно и вечерта се намрачи времето, завих цялата кола в строителен найлон малко преди да завали. Сутринта всички ошкурени петна с ръжда бяха ръждясали - това за 6 часа. Смотания Джон изобщо не е пасивирал метала срещу ръжда и е ползвал възможно най-долнокачествената черна ламарина. Разчитал е единствено и само на грунд, боя и лак.
Това дали е в Италия или България не мисля че има как да се "прескочи" - и на двете места вали дъжд. Виж за Сахарска Африка, или южно Мексико е перфектна тая сглобка - там купето "ще живее с орлите" и ще се събори мотора преди да е свършило купето.
Италианският Опел "Зафира" на баща ми започна чак се да ръждясва видимо. 2000-та година е, на 20 години има по-малко петна от ръжда отколкото 15 годишният ми курник.
Надявам се на Т27 да са си оправили малко поне бозите с корозията, но за тях е още относително рано да говорим.
Не ме разбирайте погрешно - харесвам я тази кола (беше ми "детска мечта", за след Астрата) - комфорта, гъделите в нея, дори и дизайна тип обърнато детско корито не ме дразни. Обаче безумните цени на някои части, и това с ръждата, и някои посредствени изпълнения по сглобката убива цялата романтика.
Как да избера правилната Тойота Т25 ?
Публикувано на: 02 Ное 2020 13:52
от biro
Имах т25, вярно малко по-новия модел от твоята ама нищо общо с описаното. Съвсем добре си беше боята и ламарините.
Как да избера правилната Тойота Т25 ?
Публикувано на: 02 Ное 2020 14:29
от mapamop
biro написа: ↑02 Ное 2020 13:52
боята и ламарините
На каква възраст я разкара? Преди 10-тата или след 11-тата? От подписа ти излиза че е била 2007-2008-а, щом CH-R-ката от подписа е 2017 и е била фейсова.
10 и под 10 годишните Т27 са още като нови. И моята нисколетяща топка ръжда е все още що-годе лъскава, въпреки преклонната ѝ възраст вече.
Само че всички тия дребни ръждички в долния десен ъгъл на дясната врата, пооръждавялото краче на седалката го имаше и на италианките които гледах във варненските морги. Не са такива да ти се набият в окото веднага, но ако се вгледаш много внимателно се виждат. Вярно е че съм идиот, и може би прекалявам с очакванията, че смазаният от каране 15 годишен курник ще изглежда като от магазина. Ама м*мка му нали е Тойота и я купих за да не гние като Опел, а тя се оказа по-зле от Опел в някои отношения.
Поне не ѝ гние задната врата като на всички ваг*ни. Тия за 40 години, така и не се научиха да направят така че да не гние задния капак ... В това отношение фирма "Тоца" е доста напред...
Една молба:
Скоростния ти лост долу на пода ли е?
Лесно ли ти се вдига пластмасата с "ботуша" му?
Ако отговора и на двата въпроса е "ДА" - погледни отдолу дали е боядисано и ЛАКИРАНО парчето ламарина - при мен е грундирано и боядисано едва-едва. Респективно има петна от прецакана боя. Виж и в багажника под стелката, около резервната гума дали е боядисано по същия начин, като калниците. Бас хващам на една паста "Балкан" че не е!
На дъртия ръждясващ Опел тези места бяха боядисани по същия начин както калниците - бяха идеално бели и гланцови.
** Пастата е с доставка до адрес по желание на клиента в рамките на града

Как да избера правилната Тойота Т25 ?
Публикувано на: 02 Ное 2020 14:59
от biro
На 9 години беше като я продадох, прозиводство средата на 2008г за българския пазар, закупена от мен втора употреба малко преди да навърши 5 години.
Е на пода е, къде да е скоростния лост? Това не е трабант.
Пластмасата с кожичката изобщо не се вдигаха, може да е имало начин да се вдигнат, но не съм напъвал. Смених топката на скоростния лост, че не ми харесваше оригиналната поради плоската горна част. Сложих топка оригинална от т27, която е сферична, а не цилиндрична като на т25.
Багажникът около резервната гума беше боядисан добре. Не с гланц като външната част на колата, но нямаше нито точица кипнала боя.
Следях си състоянието на колата и съм сигурен в твърденията си.
Пасти не пия

Как да избера правилната Тойота Т25 ?
Публикувано на: 02 Ное 2020 15:29
от mapamop
biro написа: ↑02 Ное 2020 14:59
Не с гланц като външната част на колата
И при мен там няма кипнало, но си е почти на грунд само. Има някаква боя, но цвета е с коренно различна наситеност от този по калниците. Под ботуша на лоста е същата работа, и си има тъмни петна по боята. Не е още на откровена ръжда, но не е и "прекрасно".
Авенсиса си го махнал "твърде рано", приятел с вече бивши Т22, Т25 - фейс, и вече бивш Т27 сподели че рязко започват да "кипят" на и след 10-тата година. Т27 го махна с обяснението че не бил "толкова сполучлив колкото старите 2". Купувани са нови от България всичките.
Интересно ми беше на CH-R-ката как изглежда багажника там, и дали са променили нещо по стратегията на боядисване.
biro написа: ↑02 Ное 2020 14:59Пасти не пия
Тук ме загуби - аз приключих с алкохола преди може би 14-15 години. От време на време се пускам на бира - за цялата 2019-а успях да изпия сумарно цели 2. За тази все още се "въртя" на една и малко отгоре. Мярката е 500 мл.
Може да направим и бартер - една паста за 2
Фафли ...

Как да избера правилната Тойота Т25 ?
Публикувано на: 02 Ное 2020 15:47
от biro
Ще ти снимам на C-HR дъното на багажника щом не ти се пие бира.
Как да избера правилната Тойота Т25 ?
Публикувано на: 06 Ное 2020 13:12
от color
biro написа: ↑01 Ное 2020 13:28
Може италианеца да я е купил от Швейцария.
Ами не - в представителството на Цариградско бяха така любезни да проследят историята на колата. И те бяха леко изненадани от наличието на ДПФ и предположиха че са вкарали известен брой коли с тази нова екстра през 2008 -ма специално за италианския пазар. А по отношение на ръждите, аз не мисля, че за Т25 това е характерно. Поне моята като я купувах беше в перфектно състояние, а и сега е така, но все пак я държа в гараж.
Покупка на Avensis T25 D4D /2005-2006/ - 2.0 или 2.2 ?
Публикувано на: 21 Юни 2021 20:25
от Georgе.pettrov
Здравейте, днес гледах 2009 (на стъклата има 7-не знам дали не е 2007)2.0 126ks. Притеснява ме че педалът на спирачката потъва. Имате ли мнение за този признак? Благодаря предварително!
Покупка на Avensis T25 D4D /2005-2006/ - 2.0 или 2.2 ?
Публикувано на: 21 Юни 2021 21:06
от biro
2007 си гледал и педалът на спирачката не трябва да потъва.
Виж отново далие 126к.с. познава се по 6 степенната скоростна кутия без да броиш задната.
Покупка на Avensis T25 D4D /2005-2006/ - 2.0 или 2.2 ?
Публикувано на: 17 Окт 2021 22:49
от Gogata.а
Здравейте, бъдещи колеги!
Нов съм тук, а казвам бъдещи тъй като от известно време си търся следващия за мен автомобил (понастоящем съм без кола). Категорично съм се спрял на Тойота поради ред причини - бранд, комфорт, надеждност и т.н.
Като модел съм се насочил към дизелов Avensis Т25 2.0 D4D, но все още изпитвам известни колебания дали да е 116 или 126 к.с. Досега не съм притежавал дизел с турбо.
И тъй като се водя от приказката "Не питай старило, питай патило" има няколко неща, за които се надявам да ме насочите и да ми дадете правилен съвет.
1. Тъй като най-сериозните консумативи са дюзите и съединителят, а не се знае коя кола откъде идва, на колко км е, кой как я е карал, какво мислите за инвестиция в евтин модел 3000-5000 лв и влагане допълнително в нови дюзи и нов съединител, нов горивен филтър, нов ДПФ веднага след покупка?
2. Тъй като разликата на разхода между 116 и 126 к.с. е минимална, а единият модел е с 5 скорости, а другият с 6, коя скоростна кутия би следвало да е по-здрава?
2.1. Допълнително към предния въпрос - 116 к.с. е с ремък, а 126 к.с. с верига - коя от двете технологии е по-надеждна?
Ако тук при 116 жертвам по-малко вървеж в името на по-устойчиви механизми и издържливост съм готов да го направя
3. Четох във форума, но не доста се обърках и не разбрах кой от двата модела е с ДПФ.
Благодаря предварително на всички отзовали се!
Покупка на Avensis T25 D4D /2005-2006/ - 2.0 или 2.2 ?
Публикувано на: 17 Окт 2021 23:49
от valentin_1510
Здравей колега,
116 коня няма ДПФ.
Според мен, ако намериш запазен екземпляр 2.0 116 коня взимай него.
При 2.0 126 коня двигателя е от серия 1AD, което предполага бъдещи проблеми и с гарнитурата на главата. Разбира се може да попаднеш и на такава, на която е сменял двигателя гаранционно и този проблем с дефектната гарнитура го няма.
Все пак, ако клониш към 126 коня задължително диагностика и тест за изгорели газове в разширителния съд.
Покупка на Avensis T25 D4D /2005-2006/ - 2.0 или 2.2 ?
Публикувано на: 18 Окт 2021 08:33
от Gogata.а
Здравей, Вальо!
Благодаря за отговора и съвета!
Да видим другите колеги какво мислят по първия въпрос.
Успешна седмица на всички!
Покупка на Avensis T25 D4D /2005-2006/ - 2.0 или 2.2 ?
Публикувано на: 18 Окт 2021 10:37
от iovkito
Gogata.а написа: ↑17 Окт 2021 22:49
Здравейте, бъдещи колеги!
1. Съединителят и дюзите не са единственото нещо, което се скапва по колата, затова и не мисля, че е разумно да се купи най-евтината на пазара. По-разумното е да се направи диагностика преди покупката и да се види как са дюзите.
2. 126кс е за предпочитане, ако се кара много по магистрали, защото има шеста скорост. 116кс е изключително здрав двигател и се е доказал вече. Аз предпочитам да е с верига, а не с ремък, защото все още не съм я сменял, а е на 360к км. На 5 степенната кутия се чупи пета скорост, 6 степенните също не са цвете, малко е на късмет работата.
3. 116кс дпф няма, 126кс има бройки с и без дпф. За България всички бяха фабрично без ДПФ. По време на покупката трябва да се види, ако има, по-добре да не се купува изобщо.
Покупка на Avensis T25 D4D /2005-2006/ - 2.0 или 2.2 ?
Публикувано на: 18 Окт 2021 15:53
от Gogata.а
iovkito написа: ↑18 Окт 2021 10:37
Gogata.а написа: ↑17 Окт 2021 22:49
Здравейте, бъдещи колеги!
1. Съединителят и дюзите не са единственото нещо, което се скапва по колата, затова и не мисля, че е разумно да се купи най-евтината на пазара. По-разумното е да се направи диагностика преди покупката и да се види как са дюзите.
На 5 степенната кутия се чупи пета скорост, 6 степенните също не са цвете, малко е на късмет работата.
Благодаря за отговора!
Идеята ми е без значение дюзите директно да се сложат чисто нови при първото обслужване, за да ми е спокойно. Тогава има ли смисъл да се прави друг тип диагностика?
Относно 5-те скорости, колко би бил ако в възможен ремонт на ск. кутия? Скъпа ли е нова? Редовно обслужване на маслото на ск. кутия би ли предпазвало от евентуален проблем?
Покупка на Avensis T25 D4D /2005-2006/ - 2.0 или 2.2 ?
Публикувано на: 18 Окт 2021 16:13
от gogogo79
Gogata.а написа: ↑18 Окт 2021 15:53
Идеята ми е без значение дюзите директно да се сложат чисто нови при първото обслужване, за да ми е спокойно.
Мххх.... , няма ли да излезе малко скъпичко това спокойствие? Ако дюзите са си ок, няма причина да се сменят. Ако се види на диагностиката преди покупката , че имат отклонения и въпреки това искаш да купиш въпросната кола си е сериозно основание за намаляване на цената и то не с малко.