Откъде заредихте проблемна нафта
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Откъде заредихте проблемна нафта
В Пловдив, за съжаление, Марешки още няма.
Обаче пазарните правила важат ( както, прочее, и по целия свят, дето ги е открил)
Цените на трибуквената "австрийска" компания в целия град са еднакви, обаче на едно място, където има бензиностанция на конкуретна фирма на 50 м от тях, цените са същите, или макс +1 ст.
Що ли така става?
Обаче пазарните правила важат ( както, прочее, и по целия свят, дето ги е открил)
Цените на трибуквената "австрийска" компания в целия град са еднакви, обаче на едно място, където има бензиностанция на конкуретна фирма на 50 м от тях, цените са същите, или макс +1 ст.
Що ли така става?
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
Защото няма картел! 

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Откъде заредихте проблемна нафта
Здравейте! Някой запознат би ли споделил, кое прави скъпата нафта по-добра и ако са добавките, то мога ли да си направя обикновенната хубава и не толкова скъпа с това "DIESEL POWER ECOMAX
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car". Нямам в предвид зимната. Оскъпяването е 6-7ст. на литър.
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car". Нямам в предвид зимната. Оскъпяването е 6-7ст. на литър.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
Точно добавките са.Отделните вериги ги слагат по различен начин.А дали DIESEL POWER ECOMAX ще направи обикновената нафта хубава не зная,но се съмнявам.За 7-те години,откак карам равката съм наливал няколко пъти добавки,но осезаема разлика не съм усетил.За мен действието на тия добавки е доста преувеличено,мнение,с което не ангажирам никого.ccvetan написа: Здравейте! Някой запознат би ли споделил, кое прави скъпата нафта по-добра и ако са добавките..
Пробвай пък,хем ще споделиш и опит.

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
Цветане, мога да сподееля скромния ми (в съвремието) тригодишен безпроблемен опит с дизел ....
Слагам само обикновена нафта без никакви присадки, но от проверени с времето бензиностанции...
Пробвал съм експериментално вместо обикновена ОМВ нафта, най-скъпата им за един цял резервоар... Видима разлика - никаква..
Единствено в екстремни условия (много ниски температури) съм слагал по изключение от скъпата зимна ОМВ (досега май само веднъж освен онзи експеримент) ей така за всеки случай...
Слагам само обикновена нафта без никакви присадки, но от проверени с времето бензиностанции...
Пробвал съм експериментално вместо обикновена ОМВ нафта, най-скъпата им за един цял резервоар... Видима разлика - никаква..
Единствено в екстремни условия (много ниски температури) съм слагал по изключение от скъпата зимна ОМВ (досега май само веднъж освен онзи експеримент) ей така за всеки случай...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Откъде заредихте проблемна нафта
По Германия като сложа от скъпия Арал ми пада разхода с над литър. Но по-важното е , че където и да зареда няма. Сега се чудя от Бг къде да зареждам за да не стане проблем. Препоръчайте ми някаква верига дето рисковете са минимални защото не съм в час как са нещата в родината.
- Freedom
- Мнения: 404
- Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
Съдейки по графиката на анкетата горе - Ромпетрол. Аз карам с Авио дизел на Еко.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
Сигурен ли си, че това не е свързано с маршрута, по който зареждаш това гориво...
Защото опита ми дори и с най-скъпата 'премиум' норвежка нафта (Статойл бе някъде над 3.20лв) не показа каквото и да е отклонение от нормалния разход, отчитан в БГ...
В Германия същото (там зареждах на ЕССО, но вече нормална нафта)..
Разликата бе предимно заради различния трафик и инфраструктура (в Германия разхода ми бе един от най-високите

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Откъде заредихте проблемна нафта
От около година зареждам само на Ромпетрол и до сега съм нямал проблеми от към нафта нито зимата нито лятото .... Преди зима слагам 1-2 резервоара с добавка TDA на Castrol уж да прочисти ,но от към работа на двигател, разход и т.н. не виждам осезаема разлика.
Toyota Auris (2008) 2.0 D4D 126 к.с.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
slowtraveler е напълно прав за нафтата. Няма как от гориво да имаш спестяване от порядъка на 1 литър. Просто няма как. Ако можеше това да се случи ей така, това би означавало, че единица литър би трябвало да съдържа едно 20% повече енергия, което в този бизнес е невъзможно.
Както пак той каза всичко е до маршрут, условия и най-вече заблуда на шофьора.
Относно ЕКО-то, миналата зима имаше около мен 10-на коли с проблеми, оказали се в следствие на проблем със замръзването на горивото. 9 от тях бяха с гориво на ЕКО и една от ОМВ.
Та като някой се обадеше със симптоми на замръзнало гориво, директно го питах дали е зареждал от ЕКО, след потвърждение го пращах да топли колата и всичко се оправяше след това.
Както пак той каза всичко е до маршрут, условия и най-вече заблуда на шофьора.
Относно ЕКО-то, миналата зима имаше около мен 10-на коли с проблеми, оказали се в следствие на проблем със замръзването на горивото. 9 от тях бяха с гориво на ЕКО и една от ОМВ.
Та като някой се обадеше със симптоми на замръзнало гориво, директно го питах дали е зареждал от ЕКО, след потвърждение го пращах да топли колата и всичко се оправяше след това.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
За съжаление се оказва до бензиностанция... Преди 2 години запалих без никакви проблеми при -17 по бордови и -18 по живачен, а горивото си беше от ЕКО
Сега провеждам тест на Ромпетрол и колата осезаемо върви по-мазно(по-малко тресене и леко по-силна в ниските), но пък и двигателя заработи леко по-шумно 





Откъде заредихте проблемна нафта
Колеги много странно защо не ви спада разхода с по качествено гориво. Принципа е следния: При обикновен дизелов мотор разхода би паднал при положение, че усетите в сходни режими облекчение в работата на мотора и просто отнемете леко педала на газта. Другата опция е да продължите да натискате, защото усещате мощността съответно консумирате получената добавена такава от горивото. При по новите автомобили с евро 4, 5 и т.н. при положение, че неконсумирате освободената мощност компютъра коригира порцията гориво на база получените стойности от изгорелите газове и тяхната температура. При некачествено гориво се отлагат повече твърди частици и се налагат по чести регенерации на филтъра за твърди частици, което се изпълнява посредством допълнителни порции гориво .
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
Странно не странно - това са фактите... При движение предимно на темпомат, който елиминира разликите в стила на шофиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Откъде заредихте проблемна нафта
Принципа е следния. Имаш дадено количество енергия в единица обем. Ако колата ти харчи 5/100 "нормално" и с качествено гориво спада на 4/100, това означава, че с изгарянето на горивото то трябва да се освободи да кажем 20% повече енергия, която енергия да ти движи колата. Както казах при нормалните пазарни условия няма гориво на пазара, което реално да ти намалява разхода на гориво. Но за сметка на това съм се нагледал на много плацебо ефекти. Премиум горивата се различават в присадките, но не и в калоричността на горивото, защото калоричността е едно от нещата, които се измерва, за да се сертифицира дадено гориво.
Евро нормите освен в колите, то се прилага и в горивата. С увеличаване на нормата на горивото, то се намаляват определени примеси, които се водят опасни за околната среда. Едно от тях е сярата. Та петролните компании са задължени да прилагат други химически трикове, за да могат да постигнат необходимите смазочни характеристики на горивото, изключвайки сярата да речем. И тук вече идват горивата с повече еди какви си присадки в допълнение с минималните стандартизационни изисквания. Ама в крайна сметка калоричността на горивото се запазва в точни определени граници и следователно имаме плацебо ефекта, силно заложен в много от потребителите.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Откъде заредихте проблемна нафта
Бензиностанция Круиз, град Русе. 3 зареждания през лятото и чека светна, трудно палене, промивки и т.н. оказаха се клапани на гнп и разбутани дюзи. Преди това две години никакви проблеми с обикновения дизел от Еко.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта