Страница 11 от 12

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 20:10
от Hursa
По въпроса за спирането. Мощността на ел машината в двигателен и генераторен режим е примерно еднаква (всъщност може да се различава съществено). Но при батерията до колкото знам не е така. Мощността при зареждане може да е значително по-голяма отколкото при отдаване (ако говорим за „безопасна” за батерията скорост на разреждане). Докато например при хонда ел двигателя е 14 кс, т. е. при спиране ще може да генерира примерно тези 14 кс. При приус 3 ел двигателя е 82 кс, т. е. при генериране може да даде примерно тази мощност. В ЕВ режим мощността е лимитирана от мощността на батерията която е 37 кс. Много е любопитен въпроса при спускане в В – режим, на моторна спирачка. Тогава мисля, че може да се използва и втората ел машина за генерация. Но може и да е обратното, част от генерираната от единия двигател енергия да се подава на втория който да върти ДВГ, служейки му за опора в трансмисията (частично го върти, другата част от въртящият момент получава „директно” от колелата). Зависи много с какви оборотите се върти ДВГ. По скоро е втория вариант. Всъщност това са само разсъждения, така и не намерих обяснение как работи в В – режим. (Ако някой е намерил как точно работи този В – режим, моля да сподели.)
За двигателя на приус до колкото знам – на малки обороти (всъщност празния ход на този двигател е на относително високи обороти) мощността е много малка, съответно и въртящия момент. Тоест ако се ползва самостоятелно такъв двигател автомобила или няма да може да потегли или се нуждае от „първа” скорост с много голямо съотношение. А мисля, че и стандартен съединител ще се износва значително повече. Максималната му мощност е ограничена съществено, за да не работи в неикономичен преобогатен режим. Това е позволило да се олекоти значително двигателя, разчетен е на по-малки натоварвания. Така че двигателя на приус е разчетен за работа в сравнително тесен диапазон мощности и обороти около най-икономичните. Това му дава икономичност, но и не е способен за самостоятелна работа.
А ако колегата иска да сравни разхода при един модел, то аурис хибрид и дизеловия аурис са добър пример. Близка мощност, близко тегло на автомобилите, конструкцията почти идентична, дори цената.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 20:19
от slowtraveler
rudolf написа:....
...защо тойота слагат аткинсови мотори единствено на хибридите си??? (лъжа ли се?) ....
Не знам... Навярно проблема е в кривата на въртящия момент, който става неудобен за шофиране...
Мазда тепърва започнаха и май са първите (като гледам май са единствените със степен на сгъстяване 14), които правят комбинирания вариант - аткинсън при ниско натоварване, и нормален ДВГ при голямо натоварване (съответно икономия и максимална мощност в двата случая)...
Което навярно усложнява и оскъпява двигателя...

П.С. съмнява ме батерията да може да поеме по-голям ток на зареждане отколкото на разреждане. Обикновено е точно обратното - батерията може да се разреди много бързо, но заряда и отнема доста повече време...

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 20:32
от Hursa
Мисля, че не е правилно да се нарича „аткинсонов” двигателя работещ на този принцип (по-късно затваряне на впускните клапани). Той е само приближение на аткинсоновия. Използва се мисля и в ярис, но степента на разширение там е доста по-малка отколкото при приус, а и впускните клапани се затварят също по-рано. Двигателя на ярис е така да се каже по-лошо приближение на аткинсоновия двигател. Използван е и в мазда, но с турбокомпресор.
А за този нов двигател на мазда как работи е много любопитно. Как се избягват детонациите когато работи като нормален двигател.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 20:47
от slowtraveler
Hursa написа:Мисля, че не е правилно да се нарича „аткинсонов” двигателя работещ на този принцип (по-късно затваряне на впускните клапани). Той е само приближение на аткинсоновия. Използва се мисля и в ярис, но степента на разширение там е доста по-малка отколкото при приус, а и впускните клапани се затварят също по-рано. Двигателя на ярис е така да се каже по-лошо приближение на аткинсоновия двигател. Използван е и в мазда, но с турбокомпресор.
А за този нов двигател на мазда как работи е много любопитно. Как се избягват детонациите когато работи като нормален двигател.
Ами то и при приуса принципа е такъв - къс ход за сгъстяване и дълъг работен - т.е. аткинсън цикъл. Само дето при оригиналния аткинсонов двигател компановката и ефекта се получава от друг коляно-мотовилков механизъм - което не знам да е приложено в сериен двигател...
Иначе бензинката на мазда си е без турбокомпресор... Борбата в режим 'аткинсън' е лесна - поради късното затваряне на всмукателните клапани налягането в ГМТ не е по-различно от това на нормален двигател...
Виж когато превключи на стандартен режим, там нещата се поизменят и при нормална горивна смес детонацията е неизбежна, обаче ако двигателя не е със директно впръскване. Не съм 100% сигурен но навярно мазда са използвали варианта както при дизелите (и някои LB двигателите) - частично впръскване на гориво със започване на локално горене и постепенно добавяне на гориво по време на работния ход..

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 20:52
от Hursa
За много бързото разреждане на батерията, тогава обикновенно се говори за късо съединение на батерията. Което много бързо разваля батерията. Възможен е голям изходен ток, но съвсем за кратко, за да е безопасно за батерията. Всъщност не съм сигурен много в горното, помня бегло какво сме учили.
За "аткинсоновия" двигател на приуса писах, маздовския не знам на какъв принцип работи.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 20:56
от Hursa
За мазда. С турбо компресор е при един доста по стар модел. (Всъщност механичен компресор, не турбо, сорри, то иначе няма да е голяма мощността при старта)
Да с това директно впръскване скоро няма да различаваме бензина и дизела. Но как ли се избягва детонацията на впръсканото гориво на по късен етап, тогава и температурата и налягането са значителни.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 21:44
от LEXUS
E60_Power написа:В унисон със заглавието на темата - да, нека бъдем зелени. 2012 World green car:

http://crispgreen.com/2012/04/mercedes- ... green-car/

http://www.hybridcars.com/news/mercedes ... 44112.html

http://www.wcoty.com/web/media_release. ... &year=2012


Не разбирам как така допотопен и тракащ дизел / технология на миналия век /, поставен в такава грозна немска кола може да спечели подобна награда, която задължително / по всеобщо мнение у форума / трябва да бъде връчвана на модерна технология като хибрида, а съвсем разбираемо е, че колата трябва да е съвършеното произведение на изкуството или иначе казано - Тойота Приус. :laughing6: :laughing6: :laughing6:
Ти като пускаш една информация от 3 линка си мислиш,че си по-убедителен ли ? Какви са тия "купешки" класацийки, достойни за всеки БМВ-ист да се пъчи. То не е само да "постнеш" първата класацийка,наградила немска кола, която успееш, а да разбереш кой изготвя класацията. Ти много обичаш журналистически тестове, журналистически класации, но естествено много избягваш обективните класации. Като примерно тази:

http://www.fueleconomy.gov/feg/topten.jsp

Научи се да си филтрираш източниците. Най-малкото е нелогично да хвалиш журналистически класации, които се печелят от Мерцедес ДИЗЕЛ S class 2,2 тона кола, или не особено по-лекия Lexus LS430, който я е печелил минала година.

А , второ, мен би ме било срам да се подигравам на супер-технологичен хибрид като Приус,а да се кефя на 2,2 тонен тулуп с 4 цилиндров ДИЗЕЛ. Нито откъм вибрации, нито откъм мощност, съпоставена с тежест на купето и клас на автомобила, нито откъм емисии този груб дизел не може да се сравнява с високотехнологичния агрегат на Приус.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 21:52
от LEXUS
slowtraveler написа:
Japanese_fever написа:Въпросът беше към това мнение:
slowtraveler написа: Комфортно, тихо - да, но дали това е екологичен автомобил - трудно ми е да кажа.
Ами при такъв разход 12л/100км бензин, колкото и да е чист един ДВГ, пак отделените газове са доста повече от двигател с по-нисък разход...
Това - без въобще да вкарваме в схемата екологичността на производството на хибрид...
Не е точно така. Зависи от какъв двигател, при какво изгаряне и какво гориво излизат съотв. емисии.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 23:15
от Vesko
Определено при 12л/100 се отделят повече вредни неща от автомоби харчещ 5-6л/100 tongue.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 23 Окт 2012 00:34
от Japanese_fever
slowtraveler написа: Ами при такъв разход 12л/100км бензин, колкото и да е чист един ДВГ, пак отделените газове са доста повече от двигател с по-нисък разход...
Това - без въобще да вкарваме в схемата екологичността на производството на хибрид...
Ama vie iskate SUV, deto teji 2-a puti kolkoto leka kola da pravi razhod kato na Prius li...?!? wacko.gif
Nai-malko Lexus-a e AWD, nali?

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 23 Окт 2012 09:02
от PESHO OT MARS
Hursa написа:За много бързото разреждане на батерията, тогава обикновенно се говори за късо съединение на батерията. Което много бързо разваля батерията. Възможен е голям изходен ток, но съвсем за кратко, за да е безопасно за батерията.
Всяка батерия си има характеристики които се обуславят от конструкцията и и материалите използвани в нея. Като цяло не е проблем за повечето батерии да отнасят 2-5 пъти номиналния си ток при консумация. При зареждане нещата са "по-консервативни" там 10-20% от номиналния капацитет но за определени типове батерии и повече, но не го обичат този режим.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 23 Окт 2012 14:53
от slowtraveler
Japanese_fever написа:...
Ama vie iskate SUV, deto teji 2-a puti kolkoto leka kola da pravi razhod kato na Prius li...?!? wacko.gif
Nai-malko Lexus-a e AWD, nali?
Не... Искаме като се набляга на 'зеленината', това да е така. Иначе е подвеждаща реклама.
Отново казвам - хибрида ми харесва заради другите му предимства, и вероятно следващия ми автомобил ще е такъв. Но избора съвсем няма да е заради това, че автомобила е 'зелен' и екологичен...

П.С. очаквам сега да излязат хибридни хибриди - със супер-кондензатори, които да обират голямата енергия, и след това плавно да я отдават на акумулаторите...
Дали да не патентовам идеята ? biggrin.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 23 Окт 2012 15:04
от Vesko
slowtraveler написа:
Japanese_fever написа:...
Ama vie iskate SUV, deto teji 2-a puti kolkoto leka kola da pravi razhod kato na Prius li...?!? wacko.gif
Nai-malko Lexus-a e AWD, nali?
Не... Искаме като се набляга на 'зеленината', това да е така. Иначе е подвеждаща реклама.
Отново казвам - хибрида ми харесва заради другите му предимства, и вероятно следващия ми автомобил ще е такъв. Но избора съвсем няма да е заради това, че автомобила е 'зелен' и екологичен...

П.С. очаквам сега да излязат хибридни хибриди - със супер-кондензатори, които да обират голямата енергия, и след това плавно да я отдават на акумулаторите...
Дали да не патентовам идеята ? biggrin.gif
Идеята хич не е нова, но все още няма и достатъчно добри и големи супер-кондензатори. Или може би има, но цената им е "дебела". biggrin.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 23 Окт 2012 15:08
от Scott
Vesko написа:Идеята хич не е нова,...
Да, Слоу просто може да си монтира само регенеративния модул на неговата Мазда punk.gif http://www.greencarcongress.com/2011/11 ... 11125.html

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 23 Окт 2012 20:03
от slowtraveler
Ай сиктир... И аз ще почна като Веско - откраднаха ми идеята tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Иначе предполагах, че ще направят нещо подобно, защото прекалено много се заиграха с този алтернатор маздата...
Не знам дали знаете, но за i-stop системата при тях не се ползва стартер за повторното стартиране на двигателя... Когато се подаде сигнал за спиране на двигателя, започва да се следи много точно положението на коляновия вал, като се командва спиране в точно определено положение чрез промяна товара върху алтернатора.
При повторното стартиране се подава бензин и искра двигателя се завърта от работния ход на съответния цилиндър (на нафтовия модел поради някаква причина не успях да го накарам да изгаси двигателя)...