Страница 11 от 14

Публикувано на: 26 Фев 2011 03:41
от Bass_Man
SFINKS написа:душевни терзания хем сърби хем боли по 10 страници не ги чета внимателно и в детайли .
просто човека да каже на баща си колко пари ще дава на месец , баща му ако се съгласи ще си имаме нов колега wink.gif
Викаш няма нужда да четеш кой какво е писал важното е ти да си кажеш твойто та и твоя глас да се чуе :thumbsup: !

Публикувано на: 26 Фев 2011 03:48
от gh0s7r1d3r
Bass_Man написа:
SFINKS написа:душевни терзания хем сърби хем боли по 10 страници не ги чета внимателно и в детайли .
просто човека да каже на баща си колко пари ще дава на месец , баща му ако се съгласи ще си имаме нов колега wink.gif
Викаш няма нужда да четеш кой какво е писал важното е ти да си кажеш твойто та и твоя глас да се чуе :thumbsup: !

eeeeeй веднъж и от тебе да чуя приказка!!! laugh.gif

Публикувано на: 27 Фев 2011 19:10
от vakets
Колеги, аз доколкото разбирам в съответните месечни вноски (например 260 лв. за Аурис 1.3) са включени и разходите по каско, ГО, данък и т.н. или се бъркам?

Публикувано на: 27 Фев 2011 21:07
от mitkoa
Бъркаш се.Нищо не е включено.Отделно си ги плащаш, както и такса управление на кредит, регистрации и т.н.Ако беше така......

Публикувано на: 27 Фев 2011 23:36
от zi_zi_top
Отделно и тези 260 лв. могат да нарастнат, защото зависят от EURIBOR.

"Условия за финансов лизинг с опция за прехвърляне на собствеността, чрез лизингодател „Сожелиз-България” ЕООД: цена на автомобил Toyota.....; променлив годишен лихвeн процент – 5.25%, формиран от 3-мес. EURIBOR + надбавка 4.25% (промяната се отчита в края на всяко тримесечие);..."

В момента лихвите и EURIBOR са ниски, но се очаква да се повишават...

Публикувано на: 28 Фев 2011 00:29
от Dizzle
biggrin.gif

Публикувано на: 28 Фев 2011 08:31
от didak
Лизингът е финансова услуга, която си има своите недостатъци:
http://www.segabg.com/online/article.as ... id=0001201
Въпреки това болшинството хора са минали безпроблемно през тази схема и са се насладили на новия си автомобил.
Сравнението между различните лизингови схеми си е работа на потребителя.
Лично аз /като нетипичен българин/ - неразбирайки от всичко, седнах за 3 часа с един счетоводител, три варианта за лизинг и един за потребителски заем, и направих избора.
Не мисля обаче, че покупка чрез лининг или заем е неправилна.
Без заеми нямаше да мога да си купя тухлен апартамент в центъра на Разград, когато цената му беше 15 000 лв., както и да имам нов автомобил, както и да ходя поне веднъж годишно на екскурзия в чужбина...
Разковничето е да се направи РЕАЛНА оценка на финансовите възможности - без песимистични и без оптимистични нагласи.
Сега се сещам, че преди да купя колата, 4-5 месеца заделях сумата, която се очакваше да заделям за заема, за да видя как се отразява това на семейния бюджет.
А спора нов/стар е най-вече до нагласата - ако предварително си наясно, че ще ти омръзне колата след 2-3 години, купването на нова кола е лукс.
Но дори да избереш стар запазен автомобил, често цената налага ползването на заем, което те доближава до по-лесния лизинг на нова кола.

Публикувано на: 28 Фев 2011 08:52
от nowyaris
Току що и аз прочетох за новия лизингов план,специално за Ярис.Общо към 27 хилки.Яриса е гол като пушка.Оборудването е много по-постно от моето,а излиза с около 3 хил.по скъп от моя./когато го купувах беше върхът на потреблението/.Струва ми се безмислено,а и накрая ще ти се отели вола с остатъка.Колегата от Разград е прав,че без външно кредитиране още щяхме да живеем при родителите си и да караме колите на бащите си,ама има и по-удачни начини от този "Оптимал".Струва ми се набутвация.По мое време лизинга в ХИПО беше като вид кредит и сега на края на периода колата си е напълно моя.В сегашната икономическа ситуация това ми се струва доста авантюристично,с оглед на мъгливото икономическо бъдеще на страната.Иначе съм 100% "ЗА" нова кола,ама не и при тези условия. :thumbsup:

Публикувано на: 28 Фев 2011 09:36
от SFINKS
gh0s7r1d3r написа:
SFINKS написа:
baba_metca написа: Ама част от тези разходи са абсолютно еднакви и за стара и за нова кола - гуми, гражданска, винетка, преглед, гориво, чистачки ... Единствено каското, данъка и обслужванията са по-скъпи на новата кола, но пък много вроятно първите три години да не се наложи да правиш ремонти, защото е в гаранция. Така че тези разходи ги има и за нова и за стара, и са си горе долу еднакви. Голямата разлика идва идинствено и само от цената на колата. Една кола на 3г., може да струва с около 40% по-малко от същата чисто нова. Обаче данъка ще ти е еднакъв още 2г, каското ще ти е по-евтино с около 40%, облсужването и то ще ти е по-евтино ако го правиш в неофициален сервиз. Но ако използваш оригинални части няма да ти е с много по-евтино. Въпроса е, че на кола от около 25 000лв и същата на 3г но около 15 000лв, разликата в обслужване и каско ще ти е около 600-700лв на година или по около 50-60лв на месец. Всъщност разликата от 10 000 за първоначалната цена на колата е много, много по-голяма от разликата в останалите разходи.

Ето ти калкулатора за Тойтоа Венци, да си сравниш обслужване на дизел, бензин и изобщо да добиеш представа за обслужване на нова кола: http://www.toyota.venci.bg/apps/service_calculator/

най-евтино е да си купиш кола за 5000 лв в брой и каско от 500 лв за една година , ама като се замисля ... не мерси biggrin.gif
мерси за калкулатора и горните сметки но не са ми нужни :thumbsup:
имам и бензин и дизел laugh.gif
Готин, виждаме, че имаш и дизел и бензин и страхотен компютър с i7 процесор и 40 инчов телевизор и супер дупер телефон SAGEM. Кога смяташ само да си напишеш и марката и модела на пералнята, печката, гащите и чорапите, че сме стаили дъх в очакване...
Готин happy.gif
Аз поне пиша какво какво имам , а не какво си мисля да си купя някой ден може би ( като последният ред в твоят подпис примерно biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif

Голям фен съм на всичко което е хай тек , хай фай , HD , 3D и т.н., нещо против ?
смятам да добавя в подписа и аудио системата ми вкъщи , а тя не е за пренебрегване изоообщо, нещо против ?

P.S. Добавих си охладителя , препоръчвам го на всеки

Публикувано на: 28 Фев 2011 12:04
от mitkoa
Не лоша статия на Сега, макар и да има малко бла бла и хипотетични работи.
Банков кредит или лизинг - всеки с малко ползване на калкулатори и няколко запитвания даже по телефона към банката или лизингодателя може да си прецени, кое е по-изгодно за него.
Банката, особено ако е обслужващата, има повече предимства по отношение удобство( като местоположение, рефинансиране и т.н ).Най-малкото заради месечните преводи.Аз нямам активно интернет банкиране и всеки месец трябваше да ходя лично до обслужващата ме банка за да нареждам пари за Хипо, а обслужващата банка на Хипо нямаше изобщо клон в Благоевград.Това освен такси за преводи, са също моето време, ангажимент и разход за придвижване.Както каза и някой колега преди в темата, такса за пълномощно, което ти издават всяка година.Хипо по спомен ми искаше 50-60 лв за него, което умножено по 5 си прави една прилична сума от 300 лв.
От друга страна, ако лизинга не е въведен в кредитния регистър ( което пък крие малък риск ) при необходимост и от банков кредит по време на лизинга и проблем с доказването на дохода, ще бъде по-лесно.
Има си много предимства и недостатъци и за 2-та вида кредитиране, които човек е хубаво сам за себе си да пресметне и тогава да вземе решение.

Публикувано на: 28 Фев 2011 15:48
от SFINKS
Bass_Man написа:
SFINKS написа:душевни терзания хем сърби хем боли по 10 страници не ги чета внимателно и в детайли .
просто човека да каже на баща си колко пари ще дава на месец , баща му ако се съгласи ще си имаме нов колега wink.gif
Викаш няма нужда да четеш кой какво е писал важното е ти да си кажеш твойто та и твоя глас да се чуе :thumbsup: !
Какъв е смисъла да чета подробно как някой си представя да кара кола от магазина с 200 лв на месец а ???????????????????????????
Защо никой преди мен не каза на човека колко точно излиза това удоволствие а 10 страници лукуми ??????????????????????????????
Моят глас в случая няма да му е излишно да го чуе защото е гласа на разума и практиката , и тоя смисъл може да излезе че ще му е по полезен от останалите 10 страници лукуми и СПАМ .

Публикувано на: 28 Фев 2011 21:02
от nowyaris
Всякакъв вид външно финансиране е въпрос на съответно планиране.А живота,за голямо мое съжаление,е това което се случва,докато човек си прави планове.Планирането е единственият начин да разсмееш Господ.Сфинкса за това е прав.Ама пък един път се живее.

novo/staro?

Публикувано на: 06 Мар 2011 14:05
от bgtapanar1
ясно, че си млада и то майка, щом не си чувала старата истина, че най-добрата кола е НОВАТА, а по-добрата от нея е държавната/фирмената.
ако имаш пари сега и в бъдеще, направо отивай в ТОЙОТА и си взимай един ЯРИС, макар че аз бих си взел АЙГО при такава малка щерка!

ако обаче ще издишаш по шевовете при подръжката на тази нова кола, то моя съвет е да си купиш един Ярис втора ръка за 5-6 хил.лв. и 8-10 години, до 120 хил.км.

аз си взех миналото лято един ЯРИС ВЕРСО (комби вариант на яриса), на 100 хил.км., 2000 г, обем 1.3 и 86 к.с. вивитиай-мотор, който харчи от 4.8 до 5.5/100 бензин, нов внос от южна италия, където няма сняг,сол,луга, гниене, гаражна, първи собственик възрастен човек, а бе...гледана кола, постелките и тасовете й са все още оргиналните, нищо не трака, не шуми, не духа, с бордови компютър, блестяща като нова от всякъде, да не ти разправям колко е обширна вътре въпреки малките си размери, поне двойна на обикновения ярис, при дръпнати назад предни седалки, задните пътници могат да си преметнат крак връз крак, а багажника събира и детска количка.

такъв ЯРИС ВЕРСО нов няма да намериш, от 2004 не се произвеждат, но ТОЙОТА силно съжаляват, че са изпуснали тази пазарна ниша на баничарките, понеже те първи пускат такъв модел и той трудно се възприема...но после рено,пежо,фиат и куп други буклуци напускаха масово баничарки, които и до сега се разграбват като топъл хляб.

вече я карам 6 месеца, 20 хил.км извъртех...колата е невероятна...
за 5 хил.лв...просто никога няма да си дам парите 10 пъти повече за нова...нито за друга освен японска...

новата кола е за хора с възможности, дано си такава и все такава да бъдеш...

само застраховките й за първите 3 години ще ти купят една като моята...

преди това карах 10 години подобна, НИСАН СЪНИ-1.4, който карах до 400 хил.км, но вероятно +100 хил, заради превъртане на километража, и за който не съм дал стотинка за резервни части и ремонти, освен за накладки и масла, и за леки ПТП...
беше кола-чудо, ЖЕЛЯЗНА КОЛА...

ето това е моя опит и съответно моя съвет...бъди здрава и умната...

Публикувано на: 06 Мар 2011 14:38
от bgtapanar1
[quote="vakets"]Колеги, аз доколкото разбирам в съответните месечни вноски (например 260 лв. за Аурис 1.3) са включени и разходите по каско, ГО, данък и т.н. или се бъркам?[/quote]



ДА,БЕ, ЧЕ И ПИЕНЕТО ВЪТРЕ...
НЕ, СЛАДУР, ВНОСКАТА СИ Е ВНОСКА ЗА ИЗПЛАЩАНЕ НА КОЛАТА, ДРУГОТО Е ОТДЕЛНО...БАШКА...

Публикувано на: 06 Мар 2011 18:13
от bgtapanar1
...Ходил съм 2 пъти-на 4900 и на 9300-въобще нищо не беше за смяна,ама те сменяха,аз плащах,щот иначе изгаря гаранцията,а дявола по принцип си няма работа.Вече съм извън гаранция и ще си правя каквото преценя-описал съм го по-горе.[/quote]

сега да ви кажа аз моя опит с ТОЙОТА...в 1990 ми дадоха служебна Корола-1.6, чисто нова. понеже имах трабант и през ум не ми минаваше да й сменям маслото...колата направи 90 хил.км, когато някой ми каза,че трябва, и го смених.
после се случваше да се сетя след 30-50 хил.км...а за свещи или друго пък и идея нямах за смяна.
когато колата стана на 350 хил.км на пистата над банско посред лето спря...и нема запалване. едно момче дето уж разбира отвори мотора и се оказа скъсан ангренажен ремък, никога не сменян. купих един от софия и момчето го качи, сглоби всичко обратно, врътна ключа и колата запали все едно нищо не е било. никакви реглажи, нищо.
след 20-30 хил.км пресичайки родопите по кози пътеки и морени се оказа, че присветва лампата на маслото. докато слезем до велинград сервиза лампата засвети изцяло. картера се пробил от камънаците. момчето там го залепи, сипахме диона супер, колата запали все едно нищо не е било. така я таралянках до 400 хил.км. и я сдадох, мисля че някой я цуна за 1 лв и още я кара.
после минах на нисан съни-1.4, та й извадих душицата 10 г, и нея докарах до 390 хил км и я подарих на един.
сега от лятото съм на ТОЙОТА ЯРИС ВЕРСО-1.3/86 к.с., за 5 бона, от 2000 г, 100 хил.км,гаражна гледана кола от южна италия,бордови комп, невероятна кола е...все едно е нова. вече имам 15 хил км за тези 6 месеца, харчи от 4.8 до 5.5/100 бензин, пъхнах й трансмитер с флашка, музиката дъни яко.

ето защо не бих посъветвал никого за нищо друго освен ТОЙОТА, или нисан....