Страница 11 от 13
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 07 Фев 2025 21:13
от borisfx
Здравейте. На гаранционна кола, мога ли да сменя масла и филтри извън фирмения сервиз на Тойота. Задължително ли е смяната на масла и филтри да става във фирмения сервиз на Тойота, когато колата е още в гаранция.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 07 Фев 2025 21:18
от WoLF
Можеш, губиш гаранцията

Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 07 Фев 2025 21:26
от memorex
В наше време всичко се документира дори и да минеш метър т е разбираш/тенекийката отзад/
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 07 Фев 2025 21:32
от borisfx
Ама аз пак ще си ходя веднъж годишно когато си трябва в официалния сервиз да ми правят там каквото се полага. Просто искам да сменям маслото по-често отколкото е по график. По стандартен сервизен интервал трябва да го сменя на 1 г. или 15 000 км. А аз искам да го сменя на 6 месеца в някой обикновен сервиз и на една година в официалния сервиз да върви гаранцията. Те в официалния сервиз как ще разберат че съм сменил маслото преди 6 м. в друг сервиз. Нали няма пломба на масления филтър по която да разберат че е бил сменян

Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 07 Фев 2025 21:36
от memorex
Пломба може и да няма ,но има маркировка с ултравиолетов маркер.

Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 07 Фев 2025 21:38
от WoLF
А попита ли тях дали предлагат предварителна смяна? Пари едва ли отказват

Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 07 Фев 2025 22:57
от zorbata
borisfx написа: ↑07 Фев 2025 21:32
А аз искам да го сменя на 6 месеца
Какви километри ще си изминал за тези 6 месеца та толкова те притеснява това масло?
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 08 Фев 2025 09:18
от slowtraveler
Предполагам няма да се усетят, но за мен не е правилен подходът...
Искате дилърите да са коректни с Вас, а Вие се опитвате всякакси 'да ги прекарате... И ще 'отидете да ревете' при първият проблем...
Например ако сте използвали неправилно масло или филтър... Или пък 'домашният майстор' реши да пренатегне пробката (защото едва ли ще смени дихтунг при смяната - 'тя колата е нова и дихтунга ще изкара още'

) ... И т.н. и т.н...
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 11 Фев 2025 14:25
от planetarydrive
Разбира се, че можете да смените маслото по-рано и другаде и в къщи. Това може да е само добре за автомобила. Тук на DIY работата не се гледа с добро око, но често е много по-качествено извършена и с по-добри консумативи от офиц. сервиз. Формално там варелите с масло, вероятно отговарят на някакви изисквания. Имам и други наблюдения, които ме карат да предпочитам домашен вариант.
Бих ви посъветвал да изчакате до април, защото прясно масло в началото на топлия сезон е по-добре. При смяна сега, ще се поразреди с гориво и конденз. вода. През зимата изискванията към качествата на маслото не са такива като в топлия сезон.
Много съветници, като Ахмед от Car Care nut, препоръчват смени на 6м или 7.5х.км/по-скоро второто/
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 11 Фев 2025 17:23
от zorbata
planetarydrive написа: ↑11 Фев 2025 14:25
Много съветници, като Ахмед от Car Care nut, препоръчват смени на 6м или 7.5х.км/по-скоро второто/
Какви причини изтъкват за това?
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 11 Фев 2025 18:15
от pminev
Карането на къси разстояния - основно. Друг неблагоприятен фактор - каране в градски условия.
Има няколко епизода с коли - с един собственик и сервизирани в официално представителство на 10 000 мили, които горят масло.
Причината - спечени маслени сегменти, оттам надиране на стената на цилиндъра и неконтролируем разход на масло.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 11 Фев 2025 19:04
от memorex
Плюс фактора двигателно масло със съмнителни характеристики.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 11 Фев 2025 21:28
от slowtraveler
planetarydrive написа: ↑11 Фев 2025 14:25
При смяна сега, ще се поразреди с гориво и конденз. вода.
Но ще бъде сменено по-рано с ново хубаво масло

Относно конденза - зимата въздухът е доста по-сух.....
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 11 Фев 2025 21:31
от TATI
Тюх, прецакал съм се, че го смених преди две седмици мойто.
Сега ще трябва април пак да ходя да сменям, че да не ми кондензира

Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 06:37
от planetarydrive
Категорично през зимата кондензирането на вода и гориво е много повече, отколкото в топло време. Основна причина е много по-дългото загряване. Затова се покачва и нивото на маслото. Често срещано при хибридите. А какъв "пушек" бълват от кондензирала вода в ауспуха при рязко ускорение, преди пълно загряване. Един приятел ми се обади, че Камри-то пуши при ускорение. Казвам му- спокойно това е конденз. Първия път като видях кълбата пара, се учудих, но и гугъл го дава нормално явление. Става естествено само през зимата.
Някой наистина се е минал, ако е сменил масло през зимата, но ще знае за по-нататък.