Страница 11 от 11
Публикувано на: 04 Юни 2010 16:53
от slowtraveler
Имайте предвид, че на времето дизелите бяха със значително по-големи обеми на двигателя. Съответно и спирателното усилие бе по-голямо.
Докато сега с тея 'изпържени' дизелаци с обеми 1.2 - 1.4 - 1,6 - 2.0 не може да се очаква по-сериозно спирачно усилие.

Публикувано на: 04 Юни 2010 19:58
от Kiki
slowtraveler написа:Имайте предвид, че на времето дизелите бяха със значително по-големи обеми на двигателя. Съответно и спирателното усилие бе по-голямо.
Докато сега с тея 'изпържени' дизелаци с обеми 1.2 - 1.4 - 1,6 - 2.0 не може да се очаква по-сериозно спирачно усилие.

По-голямата компресия на дизела, не е ли по-голяма спирачка?

Публикувано на: 04 Юни 2010 20:30
от slowtraveler
Ами теоретично погледнато по-голямата компресия оказва по-голям спирачен ефект във фазата на сгъстяване, но след ГМТ същата по-голяма компресия оказва обратното въздействие - завърта по-силно коляновия вал вместо да го спира и няма затова не би трябвало да има такъв голям ефект. При 'идеален' двигател, би трябвало да няма загуба на енергия. И спирачния ефект е само от триене в двигателя.
Затова за спирачен ефект на 'камионните' дизели има 'ретардер', който в ГМТ отваря изпускателните клапани, за да не се върне енергията към коляновия вал - двигателя работи като компресор, консумирайки значителна енергия.
Разбира се при обикновения дизел има известна разлика в диаграмата на газоразпределението при сгъстяване и изпускане, но едва ли ще окаже такова голямо влияние, защото диаграмата е близка то тази на бензиновия двигател....
Просто разсъждавам - не споря, че съм 100% прав...
Публикувано на: 11 Юни 2010 02:50
от steel1978
Според мен използването на двигателя при спиране е полезно за двигателя. Тъй като скоро правих разработка на нов двигател /не знам дали беше нужно,но не ми се рискуваше/ ,та някъде прочетох ,че ако работи двигателят на място ,без да да се натоварва стените на цилиндрите се износват неравномерно. Също така при работен режим на буталото мотовилката не отива право надолу , а отива примерно на дясно и пак няма как да се износва равномерно,но пък ако колелата задвижват ДВГ-то то тогава мотовилката ще бута от ляво и нагоре буталото в степен сгъстяване и така вече ще има по-равномерно износване на цилиндрите.Това за празния ход го прочетох май в сервизната книжка, а това другото са си мои разсъждения.
Публикувано на: 11 Юни 2010 17:12
от zi_zi_top
steel1978 написа:Според мен използването на двигателя при спиране е полезно за двигателя. Тъй като скоро правих разработка на нов двигател /не знам дали беше нужно,но не ми се рискуваше/ ,та някъде прочетох ,че ако работи двигателят на място ,без да да се натоварва стените на цилиндрите се износват неравномерно. Също така при работен режим на буталото мотовилката не отива право надолу , а отива примерно на дясно и пак няма как да се износва равномерно,но пък ако колелата задвижват ДВГ-то то тогава мотовилката ще бута от ляво и нагоре буталото в степен сгъстяване и така вече ще има по-равномерно износване на цилиндрите.Това за празния ход го прочетох май в сервизната книжка, а това другото са си мои разсъждения.
Ако замесиш и Кориолисовото ускорение ще падна от коня!
За колко време и километри смяташ, че ще усетиш ефекта от това износване? Много те моля да отговориш!
Публикувано на: 13 Сеп 2010 18:50
от dobatadobrev
Аз съм за слизането на скорост.При слизане 300-500 метра във височина /ако е и колона/ просто няма начин спирачните дискове да не се загреят за зла учас точно тогава ште минеш през локва и плиснеш ли им водица.....? Не питаи зашто ти тръпне педала или колата като спираш.Оправяш радиалното биене ако може и си ОК.Избираи ное е по евтино?
Публикувано на: 13 Сеп 2010 19:35
от slowtraveler
zi_zi_top написа:steel1978 написа:.... някъде прочетох ,че ако работи двигателят на място ,без да да се натоварва стените на цилиндрите се износват неравномерно....
......
За колко време и километри смяташ, че ще усетиш ефекта от това износване? Много те моля да отговориш!
Как за колко....
За '0'км, щото работи на място laugh.gif
Публикувано на: 26 Окт 2011 11:03
от Vimpel
Изваждам темата от пепелта biggrin.gif
От скоро карам Авенсис II 1.8 vvti.
На предишните ми коли винаги на по дълъг стръмен път съм си помагал с преминаване на по-ниска предавка.
Сега обаче този номер не става или става, но в много-по малка степен.
Тоест когато превключа на по-ниска предавка колата продължава да се ускорява и не се намаля ефективно скоростта. Принуждавам се да превключа на още по-ниска.
Въпросът ми е на какво се дължи това?
Публикувано на: 26 Окт 2011 11:25
от slowtraveler
Ами най-просто може да се обясни с по-ниските загуби в двигател/ходова част на съвременните автомобили laugh.gif
Включи си климатика и ще видиш как ще се усили спирачния ефект (без майтап) biggrin.gif
Другата причина - други предавателни числа на трансмисията при по-високоскоростните автомобили...