Нещо бъркаш фактите.diver написа:Бе то ванкела с най-високо КПД ма кво от тва....
Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Както вече споменах разликата в КПД-тата в най-лошия случай е 15% .slowtraveler написа:По ниския разход на гориво на дизела е обусловен от това, че нафтата е по-калорична, а КПД би трябвало да е приблизително същотоScott написа:...Просто втория е с по-високо КПД и загрява по-бавно, защото загубите (отделената топлина) са по-малко.
Така-че не е това причината![]()
Сравни теглата на бензиновия и дизеловия двигател... Освен това на дизела е по-развита охладителната система точно заради по-голямата отделена топлина при изгаряне на нафтата...
3 минути + 15% са 3,45 минути .
Но пък нафтата е по-калорична с около 30% .
ПС: докато умните хора карат еластични дизели тъпаците мислят нещо малко по-рационално :
http://www.roundengine.com/roundengine_power/torque.htm
http://www.wrightengine.com/
http://www.greencarcongress.com/2005/02 ... s_12_.html
http://dreamer3000.wordpress.com/circular-engine/
А може би и умните знаят за тези неща ама си продават страрите неща под ново име за да изкопчат и последния лев преди да минат на нещо наистина рационално ?
- Ael
- Мнения: 772
- Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Аз щото точно заради един дизел на колегата дето от тях до офиса му духа студено (5 км) съм засичал мойта. При -10 сутрин паля и тръгвам без да чакам и на 750-тия метър (около минута след паленето) почва да духа хладко като колата все още ми показва че не е мръднала и една чертичка на дисплея за температурата. След още една минута вече духа топло а дисплея е на втората чертичка. Просто нямам разграфено в цифри за да видя при колко градуса почва да топли. Колкото и странно да ви звучи е факт.Kiki написа:На четвъртата минута да започне да духа топло съм съгласен, ама на втората да стане 80С!?![]()
![]()
Абе аз ли си въобразявам или почти всички доказани благини на бензините оборихте с тез дизели. Щом взехте да топлите почти толкова бързо колкото и нашите значи работата върви към тотално првъзходство. Ама само на приказка


-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
За по-високата ефективност на Ванкеловия двигател (и в частност този на Мазда). Откъдето и да го погледнеш:diver написа:за кое по-точно?
- като чисто механична система, за да постигне същата мощност му трябват 3-пъти по-високи обороти, следователно загубите от триене са по големи, независимо от по-малкото триещи се части
- като термодинамична система - топлинните загуби са почти 1.5 пъти по-големи от тези при буталните двигатели - заради формата на горивната камера
- чисто прагматично - разхода на гориво (и масло) за поддържане на същата мощност, сравнен с един бутален бензинов двигател е между 1.2-1.5 пъти в зависимост от броя цилиндри.
Единственото му предимство (ако може да се нарече така рекламния слоган) е високата специфична мощност, ама това пак зависи как се изчислява обема му.
Аел,
Не съм твърдял, че започват да топлят и двата за едно и също време.Казах, че аз лично не правя разлика.....без да отмервам секунди и минути.Щом не ми прави впечатление, дали е минута или две не е критерий кой знае какъв за нечие превъзходство и определящ фактор за избор на двигател.Това при мен де.Останалото е статистика.
Не съм твърдял, че започват да топлят и двата за едно и също време.Казах, че аз лично не правя разлика.....без да отмервам секунди и минути.Щом не ми прави впечатление, дали е минута или две не е критерий кой знае какъв за нечие превъзходство и определящ фактор за избор на двигател.Това при мен де.Останалото е статистика.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Въобще не съм съгласен с теб и няма да се съглася , докато не ми покажеш графика ! А за да се съгласиш ти с мен аз ще ти покажа :Scott написа:За по-високата ефективност на Ванкеловия двигател (и в частност този на Мазда). Откъдето и да го погледнеш:
- като чисто механична система, за да постигне същата мощност му трябват 3-пъти по-високи обороти, следователно загубите от триене са по големи, независимо от по-малкото триещи се части
230 коня от 1300 кубика атмосферен двигател !

И между другото загубите не са само в триещите части .
Tука не съм много сигурен .Scott написа: - като термодинамична система - топлинните загуби са почти 1.5 пъти по-големи от тези при буталните двигатели - заради формата на горивната камера
Това по-скоро важи за RX-7 при RX-8 нещата са доста развити и двигателя е в пъти по-икономичен и екологичен . И дори отговаря на изискванията на Калифорния за двигател с много малки емисий ! Както и разхода и мощността са подобрени .Scott написа: - чисто прагматично - разхода на гориво (и масло) за поддържане на същата мощност, сравнен с един бутален бензинов двигател е между 1.2-1.5 пъти в зависимост от броя цилиндри.
Единственото му предимство (ако може да се нарече така рекламния слоган) е високата специфична мощност, ама това пак зависи как се изчислява обема му.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Wank ... SP_Renesis
Пък и обема му е съвсем ясен обаче става неудобно за всички останали .
ПС:
Обаче не мога да спра да се удивлявам в колко сбъркана държава живеем ! Мазда RX-8 в UK е около 58 000 лв . Тука в мобилето гледам една 2007-ма за 53 000 лв.



Не знам от къде четеш, ма според учебниците дет аз съм чел, средностатистично КПД на парен двигател беше 15, на бензин 25 на дизел 35 а ванкела минаваше 50% Триещите се части като загуби са пренебрежимо малки от това да клатиш един чарк нагоре надолу преодолявайки инерцията.Scott написа:За по-високата ефективност на Ванкеловия двигател (и в частност този на Мазда). Откъдето и да го погледнеш:diver написа:за кое по-точно?
- като чисто механична система, за да постигне същата мощност му трябват 3-пъти по-високи обороти, следователно загубите от триене са по големи, независимо от по-малкото триещи се части
- като термодинамична система - топлинните загуби са почти 1.5 пъти по-големи от тези при буталните двигатели - заради формата на горивната камера
- чисто прагматично - разхода на гориво (и масло) за поддържане на същата мощност, сравнен с един бутален бензинов двигател е между 1.2-1.5 пъти в зависимост от броя цилиндри.
Единственото му предимство (ако може да се нарече така рекламния слоган) е високата специфична мощност, ама това пак зависи как се изчислява обема му.

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Не си чел както трябва...diver написа:
Не знам от къде четеш, ма според учебниците дет аз съм чел, средностатистично КПД на парен двигател беше 15, на бензин 25 на дизел 35 а ванкела минаваше 50% Триещите се части като загуби са пренебрежимо малки от това да клатиш един чарк нагоре надолу преодолявайки инерцията.
С най висок КПД е дизеловият мотор и той е 40%...
Такъв с 50% КПД, още не е открит...
Може би бъркаш "коефициента за най бързо износване" с този за полезно действие...

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- Ael
- Мнения: 772
- Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Служебната е дизел. Зимата като се прибирам от работа трябва да измина половината път (целия маршрут е около 25-30км градско) за да се усети разлика в купето. Мойта на първия светофар и вече е друго нещо. За мен това си е огромна разлика ! Но може проблема да е в марката и Тойота да правят дизели които топлят в пъти по бързо от останалите коли на пазара. Това също е вариант...mitkoa написа:Аел,
Не съм твърдял, че започват да топлят и двата за едно и също време.Казах, че аз лично не правя разлика.....без да отмервам секунди и минути.Щом не ми прави впечатление, дали е минута или две не е критерий кой знае какъв за нечие превъзходство и определящ фактор за избор на двигател.Това при мен де.Останалото е статистика.

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
1300 кубика е рекламен слоган. Ако сметнеш сумарния обем на всички работни ходове за един пълен цикъл на целия двигател излиза, че е 2.6 лBass_Man написа:...230 коня от 1300 кубика атмосферен двигател...
Да ти кажа честно в момента се оглеждам за заместник на Селиката и RX-8 съм я разчепкал отвсякъде. Може да е по-икономична от някои американски звяр, но комбинирания разход на 230 к.с. модела е 11.2л/100км без да се включва маслото (около 2-3л на 10к км). Само за сравнение Мазда 3 MPS с 256к.с. гори комбинирано 9.7л/100км, и това са данни на производителя. Имам колега с RX-8, неговия реален разход е 12-13л/100кмBass_Man написа:...при RX-8 нещата са доста развити и двигателя е в пъти по-икономичен и екологичен . И дори отговаря на изискванията на Калифорния за двигател с много малки емисий ! Както и разхода и мощността са подобрени...

П.П. В UK модела 230к.с. струва 23к паунда, сам направи сметките.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Искаш да кажеш , че ако го напълниме целия отвътре ще побере 2,6 литра вода примерно ?Scott написа:1300 кубика е рекламен слоган. Ако сметнеш сумарния обем на всички работни ходове за един пълен цикъл на целия двигател излиза, че е 2.6 л
Все пак в масовите двигатели се влагат много повече пари и съответно са по-развити технологично . Но от RX7 до RX8 има доста голяма разлика в ефективност и екологичност , което си е похвално .Scott написа: Да ти кажа честно в момента се оглеждам за заместник на Селиката и RX-8 съм я разчепкал отвсякъде. Може да е по-икономична от някои американски звяр, но комбинирания разход на 230 к.с. модела е 11.2л/100км без да се включва маслото (около 2-3л на 10к км). Само за сравнение Мазда 3 MPS с 256к.с. гори комбинирано 9.7л/100км, и това са данни на производителя. Имам колега с RX-8, неговия реален разход е 12-13л/100км
П.П. В UK модела 230к.с. струва 23к паунда, сам направи сметките.
MPS-a е с принудително пълнене и най-вероятно е с директно впръскване , а мисля , че ванкела не е ?
А пък и Mazda3 MPS не е RWD купе но пък е по-евтина . Като двигатели мисля , че ванкела има доста повече потенциал , а пък и не може да ти изгори клапан или да ти се скъса ангренажа

- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Бас, а ти защо си мислиш, че другите през това време спят ?Bass_Man написа:
ПС: докато умните хора карат еластични дизели тъпаците мислят нещо малко по-рационално :
http://www.roundengine.com/roundengine_power/torque.htm
Конкуренцията е будна и също мисли...
http://www.ecomotors.com/
http://news.automedia.bg/read/7562.html
Два цилиндъра-325к.с. ...

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Дадох ти пример с Мазда 3 MPS, за да видиш, че дори същия производител има нещо по-ефективно по отношение на горивото. Относно клапаните и ангренажа, бих поел риска, все пак говорим за коли на по 2-3 години. RX-8 e кофа без дъно за ГСМ, гори повече и има повече вредни емисии от 8-цилиндров 300 конюв. Какво да си говорим повече.Bass_Man написа:А пък и Mazda3 MPS не е RWD купе но пък е по-евтина . Като двигатели мисля , че ванкела има доста повече потенциал , а пък и не може да ти изгори клапан или да ти се скъса ангренажа
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта