Страница 2 от 3
Публикувано на: 14 Мар 2009 19:52
от Marina
Доколкото си спомням остатъчната стойност зависеше от вида на лизинга и избягване на плащането на цялото ДДС още при сключването на договора.
Публикувано на: 16 Мар 2009 11:17
от pepa_k
И без остатъчна стойност не се плаща цялото ДДС при сключване на договора. Аз за месечната вноска получавам 4 фактури: главница, лихва на главница, ддс, лиха на ддс. В началото (при промените в закона за ДДС поради присъединяването) се говореше, че ще се изисква при подписване на договора да се плаща цялото ДДС, но го избегнаха.
Според мен идеята на остатъчната ст-ст е да са ти по-малки вноските по време на лизинга.
Публикувано на: 16 Мар 2009 13:50
от Smile
Стига де, лизинг!
Вземи си един банков кредит и не се занимавай с лизингови компании. В момента Уникредит предлагат заем до 30 000 без поръчител, така че...
При едно сравнение се получи, че вноските за лизинг и за кредит са едни и същи, само дето на лизинга след това плащаш остатъчна стойност. Освен това можеш да си направиш каското където поискаш, а повечето лизингови те задължават къде да се застраховаш.
Публикувано на: 16 Мар 2009 14:00
от desSs
WingZero написа:Според зависи - аз за моя ярис нямам остатъчна стойност
аз също
Публикувано на: 16 Мар 2009 14:46
от Vesko
Smile написа:Стига де, лизинг!
Вземи си един банков кредит и не се занимавай с лизингови компании. В момента Уникредит предлагат заем до 30 000 без поръчител, така че...
При едно сравнение се получи, че вноските за лизинг и за кредит са едни и същи, само дето на лизинга след това плащаш остатъчна стойност. Освен това можеш да си направиш каското където поискаш, а повечето лизингови те задължават къде да се застраховаш.
Ако кредита е целеви за закопуване на автомобил, не можеш да си правиш застраховките кадето си поискаш. Поне ао кредита е от Алианц (ако не са сменили условията от преди 2г)
Публикувано на: 16 Мар 2009 18:31
от slowtraveler
При мен също остатъчната стойност е нула.
Застрахователя можех да го избирам между няколко от сериозните компании...
По случайност и моя застраховател бе в списъка biggrin.gif
Не знам какви условия дават сега банките за кредит, но при мен бе тримесечен EURIBOR + около 3%фиксирана надбавка, което според мен е много трудно достижимо за кредит от банка....
Миналата година общия лихвен процент бе малко над 8%, а сега май слезе и под тази стойност...
В момента ми бе по-изгодно да държа пари в срочен влог отколкото да платя лизинга - банката дава по-голям процент отколкото лихвата по лизинга...
Публикувано на: 16 Мар 2009 19:03
от Marina
Smile написа:Освен това можеш да си направиш каското където поискаш, а повечето лизингови те задължават къде да се застраховаш.
Това пък въобще не е вярно - не лизинговата компания, а от Спекта Ауто ми казаха към кои компании да се насоча. И както вече си разбрал/а изобщо не е задължително да е с остатъчна стойност. Според мен зависи от това какви вноски можеш да си позволиш да плащаш.
Публикувано на: 16 Мар 2009 20:19
от slowtraveler
Marina написа:Smile написа:Освен това можеш да си направиш каското където поискаш, а повечето лизингови те задължават къде да се застраховаш.
Това пък въобще не е вярно - не лизинговата компания, а от Спекта Ауто ми казаха към кои компании да се насоча. ....
Не бъди толкова сигурна....
Вярно е, че лизинговите компании предлагат списък от застрахователни компании, от които да избираш, но никой не може да ги накара да ти дадат кола, при условие, че не искаш да застраховаш към тези застрахователи...
Тъй-като лизинговата компания е собственик на автомобила (а не дилъра/продавача) то те са в правото си да диктуват условия и да посочват застрахователи, тъй-като те ще трябва да се борят за застраховката ако стане събитие.
Застраховката ще я получи лизингодателя, а не ти...

Публикувано на: 16 Мар 2009 21:21
от desSs
Marina написа:Smile написа:Освен това можеш да си направиш каското където поискаш, а повечето лизингови те задължават къде да се застраховаш.
Това пък въобще не е вярно - не лизинговата компания, а от Спекта Ауто ми казаха към кои компании да се насоча. И както вече си разбрал/а изобщо не е задължително да е с остатъчна стойност. Според мен зависи от това какви вноски можеш да си позволиш да плащаш.
дилъра на тойота пък кво общо има, че да ти казва къде ше си правиш каското?
Публикувано на: 17 Мар 2009 10:45
от pepa_k
desSs написа: дилъра на тойота пък кво общо има, че да ти казва къде ше си правиш каското?
Аз мисля че дилъра просто й е препоръчал някой от по-големите застрахователни компании. Едва ли й е казал ето тук се застраховай. Аз например като казах към коя лизингова компания съм се насочила и те ми изредиха застрахователите, с които работи тази лизингова компания и ми казаха да си избера от тях.
За мен също е много по-изгодно да се вземе на лизинг от лизингова компания побеже ГЛП който те предлагат и преди, а сега съвсем, е много по-добър отколкото от банков кредит. Аз като я взех моята ГЛП ми беше 6.25 и не се е променял, а сега (благодарение на мен вчера купихме един служебен Аурис) ми дават 7.25%. За сравнение един ипотечен кредит от Булбанк например преди 2 години беше подписан на 7.25 а сега го вдигнаха на 10.8

И това за ипотечен, а за потребителски дървото е още по-голямо, например в Алфабанк за потребителски искат 18% лихва

Публикувано на: 17 Мар 2009 14:18
от Marina
desSs написа:дилъра на тойота пък кво общо има, че да ти казва къде ше си правиш каското?
Има - докато колата ми е в гаранция, държат да се прави в техния сервиз, някои застрахователни компании си имат доверени сервизи и искат да работят само с тях. Ползата ми от това, че съм се застраховала при някой от посочените от дилъра застрахователи е, че като стане нещо с колата, както се е случвало - просто отивам, оставям я и когато е готова си я взимам без да се занимавам с глупости.
Публикувано на: 17 Мар 2009 20:46
от slowtraveler
Marina написа:desSs написа:дилъра на тойота пък кво общо има, че да ти казва къде ше си правиш каското?
Има - докато колата ми е в гаранция, държат да се прави в техния сервиз, някои застрахователни компании си имат доверени сервизи и искат да работят само с тях. Ползата ми от това, че съм се застраховала при някой от посочените от дилъра застрахователи е, че като стане нещо с колата, както се е случвало - просто отивам, оставям я и когато е готова си я взимам без да се занимавам с глупости.
Марина, бъркаш понятията каско и гаранция...
Гаранцията покрива технически проблеми през гаранционния период, докато застраховката покрива рисковете и възстановяване на щети.
Гаранцията се поддържа от дилъра, но не той определя застрахователя.
Единствената цел на дилъра е навярно да те подведе, че от него зависят тези фактори и да те насочи към познат агент (откъдето да смъкне някой лев)...
Грижа точно на застрахователя е да не те занимава с глупости и да ти посочи сервиз, където да ти оправят колата...
Досега съм имал няколко застрахователни събития (кражби, градушка), и винаги застрахователя ме е насочвал към добър сервиз, където съм оставял автомобила и съм го получавал в идеално състояние, без да се занимавам с плащания и т.н.
Дори в момента имаме един Кашкай на 6 месеца, който застрахователя прати в един от най-добрите тенекиджийски/бояджиски сервизи, а не в официалния сервиз. Което не пречи дилъра да си продължи гаранционното обслужване..
Това също не пречи на бояджиите да се свържат с официалния представител и да изискат точните части (както и направиха)..
Не знам как е в СФ, но във Варна май никой от официалните сервизи няма свой тенекиджийски/бояджийски цех, и съответно дори да си оставиш колата там, сервиза най-вероятно да я набута при някой незнаен бояджия (и/или както се разбра от една скорошна случка - почти да я тотализират при транспортирането от това сервизче, докато работници от сервиза се разхождат из града с количката ти)...
Публикувано на: 19 Мар 2009 10:06
от desSs
първия път като ми боядисваха колата, от Булстрад ме пратиха в сервиз, който уж работел с тойота. демек тойота им имат доверие, и ако предявя някви претенции за ръжда, които Карком трябва да ми покрие от гаранцията, да не се изплъзнат под предтекст че колата е удряна и тенекеджиите не са си свършили качествено работата, и така да си прехвърлят топката.
и все пак, лизингодателя ми предложи 2-3 застрахователни компании, не Карком. тях не ги интересува дори колата дали ще има каско, ако я платя в брой никой не може да ме задължи да си направя такова
Публикувано на: 19 Мар 2009 12:38
от Marina
Може и да греша - това, което имах в предвид, далече не са ламарините и тенекиите. Идеята им беше, че когато колата е в гаранция държат те да я оправят, а не друг да бърника, което за мен си е напълно логично. Става въпрос за други по-сериозни неща - в моя случй имаше поражения в кормилната система. Иначе и дилъра и лизингодателя ми изредиха няколко застрахователи, с които работят - аз си избрах един от тях.
Публикувано на: 22 Мар 2009 00:32
от iivanov
Извинявам се че съм нов и се намешвам, но доста добре познавам финансовите институции
1. Някой препоръча банкова институция. Твърдо не - лизинговите компании в голямата си част предлагат твърда лихвена надбавка над основния ЛП, докато не мисля че има банка с такива условия, да не говорим че са далеч по толерантни от банките относно събиране на вземанията си, да не говорим че обезпечението към лизингова компания е единствено автомобила, докато банките ще свалят и гащите от задниците Ви
2. Не съм запознат с условията на абсолютно всички банки, но аз лично си закупувам аурис на лизинг през интерлийз и съм доволен от условията, кешова цена на автомобила 32 000, цифрата която ще платя при 5 годишно разсрочване е около 39 000 лева. Разходих се из банките и се поинтересувах от кредит в размер 10 000 лева, почти навсякъде връщаш м/у 17 и 19 при 5 год. погасителен план. Не ми се мисли на 30 какво ще искат

.
3. Остатъчната стойност може да се разсрочи при настъпването и, в случай че искате да придобиете собственост. В случай че искате да закупите нов автомобил, първо се поинтересувайте от пазарната цена в момента на Вашия в зависимост от вида и състоянието му(в случай че е изтекъл срока на лизинговия договор и желаете да закупите нов автомобил) и сами вземете своето решение - да заплатите ост. стойност или просто да върнете автомобила и да се насочите към следващата си покупка. Голямата остатъчна стойност погледната през призмата на сриването на пазара на употребявани автомобили може да е огромно предимство след 5 год
