Страница 2 от 3
Публикувано на: 16 Яну 2009 10:18
от Ael
Тя тая твойта кола много умна, как разбира че си зареждал гориво ? Нивото в резервоара се променя не само като наливаш ,ами и като катериш/слизаш по наклони?
Иначе моя комп го засичах миналата година два пъти и беше абсолютно точен. Говорим за замерване пълно до капачка ,100км и после пак до капачка...
Публикувано на: 16 Яну 2009 13:21
от slowtraveler
Повечето коли имат написано в инструкцията - за да ти работи правилно трябва да заредиш например поне 20литра...
Така разбира кога си заредил (колкото и да накланяш колата, не може да получиш такава разлика)...
Публикувано на: 16 Яну 2009 14:47
от Ael
Абе не може да е автоматично ,ти ако не искаш да засичаш само от резервоар до резервоар кво правиш тогава ? Ами ако минаваш по 500км на ден и зареждаш всеки ден ,как ще си засечеш колко гърмиш средно на седмица ? Ще си записваш на листче може би ... Ако е вярно това ,за мен това е недостатък при покупката на автомобил!
Публикувано на: 16 Яну 2009 14:49
от Vesko
Можеш Можеш. Първите Авенсиси(2003) си имат този проблем. Понякога при наклони решават че си заредил. Тойота сменят таблото с ново, но изрично предупреждават че тогава трябва да се зарежда много повече гориво за да реши таблото че си заредил.

Публикувано на: 17 Яну 2009 19:04
от slowtraveler
Първите Авенсиси (до 2003г) нямаха този проблем, тъй-като нулирането на средния разход ставаше с натискане на копчето, а не автоматично.
Смятам, че това решение е по-умно от 'автоматичното' нулиране...

Публикувано на: 18 Яну 2009 09:29
от Vesko
Do 2003 niamaha, no purvite sled tova imaha

Публикувано на: 18 Яну 2009 11:22
от Ael
Вчера напълних до горе ,след 100км ще пиша дали ми е още верен компютъра.
Публикувано на: 18 Яну 2009 13:08
от Scott
Ael написа:Вчера напълних до горе ,след 100км ще пиша дали ми е още верен компютъра.
Засичането на 100км пробег е меко казано неточно. Същото важи и за показнието на компютъра, ако се нулира на всяко зареждане. Грешката може да стигне до 10%.
Публикувано на: 18 Яну 2009 15:39
от Kiki
Scott написа:Ael написа:Вчера напълних до горе ,след 100км ще пиша дали ми е още верен компютъра.
Засичането на 100км пробег е меко казано неточно. Същото важи и за показнието на компютъра, ако се нулира на всяко зареждане. Грешката може да стигне до 10%.
Именно затова може би е направено да не може да се нулира когато си поискаш.
Публикувано на: 18 Яну 2009 16:51
от slowtraveler
Scott написа:Засичането на 100км пробег е меко казано неточно. Същото важи и за показнието на компютъра, ако се нулира на всяко зареждане. Грешката може да стигне до 10%.
Не съм съгласен, че при малък пробег компютъра греши...
Това, че показанието не ти харесва, или не отразява така да се каже 'ефективния' разход, не значи, че е неточен - компютъра си смята по формули и не може 'временно' да е точен или неточен....
Просто при 100км пробег едно сравнително малко стоене на място, или сравнително малко каране с 'газ до дупка' би ти увеличило рязко средния разход и би могъл да си помислиш, че компютъра (или ръчните сметки със зареждането) не ти е точен...
А ръчното нулиране го предпочитам, защото например искам да си засека 'извънградския' разход и си нулирам компютъра на изхода от града, докато с автоматичното нулиране не можеш да го направиш този номер...
Публикувано на: 18 Яну 2009 17:16
от Kiki
slowtraveler написа:Scott написа:Засичането на 100км пробег е меко казано неточно. Същото важи и за показнието на компютъра, ако се нулира на всяко зареждане. Грешката може да стигне до 10%.
Не съм съгласен, че при малък пробег компютъра греши...
Това, че показанието не ти харесва, или не отразява така да се каже 'ефективния' разход, не значи, че е неточен - компютъра си смята по формули и не може 'временно' да е точен или неточен....
Просто при 100км пробег едно сравнително малко стоене на място, или сравнително малко каране с 'газ до дупка' би ти увеличило рязко средния разход и би могъл да си помислиш, че компютъра (или ръчните сметки със зареждането) не ти е точен...
А ръчното нулиране го предпочитам, защото например искам да си засека 'извънградския' разход и си нулирам компютъра на изхода от града, докато с автоматичното нулиране не можеш да го направиш този номер...
Можеш, ако заредиш точно преди да тръгнеш!
Публикувано на: 18 Яну 2009 18:00
от slowtraveler
Kiki написа:slowtraveler написа:..А ръчното нулиране го предпочитам, защото например искам да си засека 'извънградския' разход и си нулирам компютъра на изхода от града, докато с автоматичното нулиране не можеш да го направиш този номер...
Можеш, ако заредиш точно преди да тръгнеш!
По лесно ми е да натисна копчето, отколкото да зареждам без нужда на първата бензиностанция извън града
Второто преимущество на ръчното нулиране е, ако например пътуваш надалеч и искаш да си видиш средния разход (например пътуваш от БГ до Германия), а имаш няколко зареждания по дистанцията...
Публикувано на: 18 Яну 2009 19:13
от Scott
slowtraveler написа:Не съм съгласен, че при малък пробег компютъра греши...
Това, че показанието не ти харесва, или не отразява така да се каже 'ефективния' разход, не значи, че е неточен - компютъра си смята по формули и не може 'временно' да е точен или неточен....
Компютъра по начало е неточен. Формулите му не са грешни, а входящите параметри (размер гуми, количество гориво в резервоара, ширина на импулса на инжекторите и т.н.) имат голям толеранс. И колкото по-малък е периода на отчитане или по-къс пробега, толкова по-голяма е грешката, защото компютъра се самообучава и донастройва някои от тези параметри. Ако прочетеш ръководството за експлоатация, ще видиш че 'показанията му са само за информация'.
Публикувано на: 18 Яну 2009 21:00
от slowtraveler
Scott, прав си, че част от информацията 'от първа ръка' може да е неточна (например разлика в размера на гумите, откъдето изминатото разстояние е грешно, или пък ако има промяна в налягането на горивото - например по-ниско налягане - тогава с по-дълъг импулс на инжекторите ще пуска по-малко количество гориво).
Но толеранса не е чак толкова голям....
Толеранса при зареждане да не би да е по-малък.
Можеш да имаш разлика 3-5 литра при зареждане 'пълно-пълно' в зависимост от това в какво положение ти е колата (например под наклон, както е бензиностанцията, където обикновено зареждам), а също така от момчето, което зарежда (колко изчаква след изключване на автомата).....
А и борд-компютъра не взема под внимание за средния разход количеството гориво от резервоара (освен с цел зануляване при зареждане при някои модели).
Така-че не се 'самообучава' за средния разход.
Затова грешката му е постоянен процент, независимо от изминатото разстояние.
Факт е, че досега на всичките ми коли средния разход по БК съвпада с изчисления 'по зареждания'...
Публикувано на: 18 Яну 2009 21:58
от Scott
slowtraveler написа:...Но толеранса не е чак толкова голям...
10%, което е приетото за нормално на измервателните уреди в автомобила да не е малко
slowtraveler написа:...Толеранса при зареждане да не би да е по-малък...
Нали затова посъветвах да не се засича на 100км, респ. под 10л.
slowtraveler написа:Така-че не се 'самообучава' за средния разход.
Затова грешката му е постоянен процент, независимо от изминатото разстояние...
Имах предвид самообучаването към стила на каране. Много изказвания има от рода на:
при 100 ми гори еди колко си, при 150 - еди какво си и т.н. Това са просто митове от хиляда и една нощ.
При мен на някои автомобили (напр. Лексъс хибрид) разхода по компютър се е различавал с 10% от 'засечения', при това засечен на преход от повече от 1000км.
П.П. Освен това компютъра няма как да 'отчете' стареенето на системата. Наскоро гледах по телевизията експеримент, колко пада мощността на 100к мили. Замерват една кола на 100к и после сменят инжектори, горивна помпа, свещи и още няколко дребни неща - разликата беше над 15%.