Страница 2 от 2
Публикувано на: 03 Дек 2008 22:47
от Ael
Аз оня ден ,изчаках да стане вечер ,паркирах колата срещу една стена на 5м от нея и с отверката в позиция 0 ги вдигнах съвсем малко и двата еднакво на горе. Сега в позиция 0 лупите ми светят като дълги (не точно но доста по надалеч) и е супер яко. Мисля че вечер на дълъг път мога да карам спокойно вече без да се взирам в пътя. Сега в града карам на позиция 1 (което е като старото 0) и мисля да не ги пипам повече фаровете

Публикувано на: 04 Дек 2008 07:16
от Vesko
Ael написа:Аз оня ден ,изчаках да стане вечер ,паркирах колата срещу една стена на 5м от нея и с отверката в позиция 0 ги вдигнах съвсем малко и двата еднакво на горе. Сега в позиция 0 лупите ми светят като дълги (не точно но доста по надалеч) и е супер яко. Мисля че вечер на дълъг път мога да карам спокойно вече без да се взирам в пътя. Сега в града карам на позиция 1 (което е като старото 0) и мисля да не ги пипам повече фаровете

А какво ли си мислят за теб тези дето карат насреща? biggrin.gif
Публикувано на: 04 Дек 2008 07:37
от slowtraveler
AEL, ако извън града на прав участък виждаш върху пътя, а не върху дърветата 'ограничението' на фаровете отгоре (дори и да е надалеч) - няма да имаш проблеми да го държиш навсякъде при такова натоварване на '0'...
Това е що-годе добра настройка на фаровете

Публикувано на: 04 Дек 2008 08:25
от Ael
Знам кво е фаровете ти да ти светят облаците

В момента на позиция 1 са ми както по заводско като дойде - тоест ниски. Не може да виждаш на 15-тина метра пред теб а по нататък все едно някой ти е отрязал с ножица светлината. При една скорост от 100км/ч ако нещо изкочи на пътя само ще имаш време да се усетиш че прегазваш нещо, даже и спирачен път няма да има. За това в града карам с ниски фарове щото улиците са добре осветени и не вада очи (като доста колеги които за газърия или не знам кво си пускат всички видове лампи, халогени и габарити в градски условия при ясно време

) Тия дни ще тествам извънградско ,ще взема и приятел да кара пред мен да видим дали света много неприятно като карам зад него на позиция 0.
Публикувано на: 04 Дек 2008 09:31
от spritable
Ael, така и не съм обръщал внимание на фаровете ми от вътрешната страна, та достъпа до късите лесен ли е, или трябва да се развиват други неща?
Публикувано на: 04 Дек 2008 12:25
от Ael
Аз ги оправих с по дълга кръстата отверка. С къса няма да можеш, и внимавай да не разместиш горното щото то ти е за хоризонтала. Това за вертикала е по навътре ,няма как да не го видиш. Успех
Публикувано на: 06 Дек 2008 12:51
от spritable
Оказа се много елементарна процедура. Дори и със по къса отверка стана, но е малко по трудно.
Правим ремонт в момента и взех един лист гипс картон. Сложих го перпендикулиарно на 3 метра пред колата. Очертах как са по default на позиция нула и ги вдигнах леко нагоре. Така че оригиналната позиция нула стана 5, като се има в предвид че са 10 позиции.
Довечера ще пробвам как са и дали ще ме псуват насрещните
пс. Ael, мерси за напътствията.
Публикувано на: 06 Дек 2008 16:37
от Ael
Моля за нищо , аз пък снощи си карах пред мойта кола (случва се рядко laugh.gif ) и установих че и в тавана да ги забия късите ,няма как да заслепя някой. Просто лупите съсредоточават лъча в една точка и не позволяват свелината да се разпръсква и да свети като все едно си забил оксиженист опред.
Публикувано на: 06 Дек 2008 17:02
от slowtraveler
Абе внимателно с тея експерименти, че няма значение дали си с лупи или очила...
Недобре настроения фар, независимо дали е лупа или рефлектор заслепява...
Настройката твърдо се прави в положение '0' (най-вдигнати фарове), защото при натоварване с пасажери/багаж на съвременните автомобили (с двигател отпред) фаровете започват да се вдигат и трябва да бъдат принудително смъкнати. Няма вариант, при който да трябва да ги вдигаш фаровете над нулево положение...
Освен това имайте впредвид, че пътищата в БГ са доста неравни, и при люлеене на колата фаровете също се люлеят и пак могат да заслепят насрещния, затова лъча трябва да е насочен надолу, а не много близо до хоризонталата... (на съвременните коли при каране по неравен път автонивелацията смъква допълнително фаровете, за избягване на проблясъците)..
Публикувано на: 06 Дек 2008 22:44
от spritable
slowtraveler, разбирам притесненията ти напълно, но тука не става въпрос за някаква прищявка, например дразнят те бакшишите с ръчно много вдигнати къси и искаш и ти да ги заслепяваш в града. Става въпрос, че найстина фабрично късите на аурисите са много наблизо. Така че цялата процедура е бях обмислил много добре и не бих си позволил с промяната да преча на другите участници в движението, защото мен лично страшно ме дразнят коли в насрещното с много вдигнати къси. Дори и много често им удрям дълги, белким се усетят.
Направих един тест тази вечер и има резултат. Нагласих ги на позиция 2 (от 10) и сега осветяват по-напред. Така че имам още 7 позиции от които да избирам при натоварен автомобил.