Страница 2 от 9

Публикувано на: 24 Ное 2008 20:37
от proscrip
slowtraveler написа:Струва ми се, че статията е направена малко дилетантски...
Имаше една много добра статия - сравнение на хонда S2000 май с нисан 3.5л.... Където бяха сравнени кривите на двата двигателя и сравнени ускоренията със съответните изводи..
Въртящият момент на двигателя е само относителен показател....
Въртящият момент, който се предава на колелата = въртящият момент на двигателя разделен на предавателното отношение на скоростната кутия и още един път разделен на предавателното отношение на главната трансмисия (диференциала)...
Тъй-като при дизела предавките са съвсем различни от бензина, защото е по-нискооборотен, то там се 'губи' въртящият момент при ускорение...
Мощността според мен е по-реалния показател, защото показва каква работа може да се извърши за единица време-т.е. например какво ускорение може да създаде на 1тон за единица време.

P.S. тук има статийка, ако намеря и онова сравнение с графиките - ще го пусна... http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html
Колега тук си в грешка - ако главното предавателно число е 4, а максималния въртящ момент на двг е 200 Нм на маховика при 2000 об, то на колелетата въртящия момент е 200х4х предавателното отношение на скоростта да речем 4-а, където обикновено е около 1 - или ако се движиш с 2000 об на 4-а, на колелетата е имаш 800 Нм.
Въртящия момент не е относителен показател, относителен показател е примерно теглото на автомобила.

ПП Статията е пълна с грешки и има много неточности.

Публикувано на: 24 Ное 2008 20:55
от slowtraveler
Прав си - понижаване на оборотите=повишаване на въртящия момент...
Мислех си за това, че предавателното отношение на дизелите е по-малко поради по-ниските обороти от това на бензинките, и от там разликата във въртящия момент на колелата не е толкова голяма колкото е в двигателите.... :thumbsup:

Публикувано на: 25 Ное 2008 02:18
от Bass_Man
На ниските предавки и до към 100 км/ч атмосверните бензинчета обикновенно са по-пъргави най-вече заради ниските маси в моторчетата и късите дифчета/кутий . Ама на доускорение от 120-30 км/ч нагоре вече нютончетата си казват думицата. И ако мощностите са съизмерими бензинчето се позадъхва .

Публикувано на: 25 Ное 2008 21:35
от martod
Bass_Man написа:На ниските предавки и до към 100 км/ч атмосверните бензинчета обикновенно са по-пъргави най-вече заради ниските маси в моторчетата и късите дифчета/кутий . Ама на доускорение от 120-30 км/ч нагоре вече нютончетата си казват думицата. И ако мощностите са съизмерими бензинчето се позадъхва .
:thumbsup: .......Даже още от 80км/ч.-доускоряването на турбодизелите е по добро......А да не говорим за комън-рейл системите, там при една и съща кубатура, бензинките нямат никакъв шанс, зашото високият въртящ момент на дизела, се постига при ниските 1300-1400об/мин......

Публикувано на: 25 Ное 2008 21:42
от rudolf
martod написа:
Bass_Man написа:На ниските предавки и до към 100 км/ч атмосверните бензинчета обикновенно са по-пъргави най-вече заради ниските маси в моторчетата и късите дифчета/кутий . Ама на доускорение от 120-30 км/ч нагоре вече нютончетата си казват думицата. И ако мощностите са съизмерими бензинчето се позадъхва .
:thumbsup: .......Даже още от 80км/ч.-доускоряването на турбодизелите е по добро......А да не говорим за комън-рейл системите, там при една и съща кубатура, бензинките нямат никакъв шанс, зашото високият въртящ момент на дизела, се постига при ниските 1300-1400об/мин......
е защо тогава тогава доускоряването от 80 нагоре ,кат няколко пъти си минал 1300 оборота??
е и какво като е коман рейл??--искаш да кажеш турдо дизелите са по бързи от атмосверните бензинки??

Публикувано на: 25 Ное 2008 21:52
от Kiki
rudolf написа:искаш да кажеш турдо дизелите са по бързи от атмосверните бензинки??
При една и съща мащност е така! :thumbsup: Ти съмняваш ли се?

Публикувано на: 25 Ное 2008 22:02
от slowtraveler
Bass_Man написа:На ниските предавки и до към 100 км/ч атмосверните бензинчета обикновенно са по-пъргави най-вече заради ниските маси в моторчетата и късите дифчета/кутий . Ама на доускорение от 120-30 км/ч нагоре вече нютончетата си казват думицата. И ако мощностите са съизмерими бензинчето се позадъхва .
В момента гледам една такава 'статистика' - GOLF GTI 1.8T-SI (110кВт/210Н.м. срещу 1.9ТДИ (110кВт / 320Н.м.
Та ускорение 0-100км/ч и максимална скорост - еднакви.
И тука идва тънкия момент: графика, показваща как дизела има по-добра еластичност 80-120км/ч от бензина с около 30% (дизела го прави за 8 сек, а бензина - 12сек..)...
Ама има една подробност, че това е само на 5 скорост, което според мен не дава реална представа за възможностите за ускорение на всеки автомобил.
Със същия ефект но с обратен знак предполагам би бил тест с ускорение на трета скорост (бензина близо до лютеницата)...
За да се направи реално сравнение, би трябвало теста да се прави на 'максимално ускорение на удобна скорост'...

P.S. тука има една по-добре обяснена статия.. http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower
Най ми хареса завършека : A vehicle's peak torque and power figures can only give a general idea of performance. The best way to make a good comparison between vehicles is to go racing! :thumbsup:
А тук има сравнение на 3.5л с 2.2л с ванкелов двигател (тотално различни като графики на въртящ момент/мощност... http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... gines.html

Публикувано на: 25 Ное 2008 22:44
от diver
Kiki написа:
rudolf написа:искаш да кажеш турдо дизелите са по бързи от атмосверните бензинки??
При една и съща мащност е така! :thumbsup: Ти съмняваш ли се?
А ти убеден ли си? Познавам доста с дизелови дръги дет са си въобразили подобни глупости, ма странно, на писта досега, що ненамирам конкурента печка?!

Публикувано на: 25 Ное 2008 22:48
от Kiki
diver написа:
Kiki написа:
rudolf написа:искаш да кажеш турдо дизелите са по бързи от атмосверните бензинки??
При една и съща мащност е така! :thumbsup: Ти съмняваш ли се?
А ти убеден ли си? Познавам доста с дизелови дръги дет са си въобразили подобни глупости, ма странно, на писта досега, що ненамирам конкурента печка?!
А атмосверна горелка по пистите виждал ли си, освен някой Трабант?

Публикувано на: 25 Ное 2008 22:52
от diver
Kiki написа:
diver написа:
Kiki написа: При една и съща мащност е така! :thumbsup: Ти съмняваш ли се?
А ти убеден ли си? Познавам доста с дизелови дръги дет са си въобразили подобни глупости, ма странно, на писта досега, що ненамирам конкурента печка?!
А атмосверна горелка по пистите виждал ли си?
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....Ам сигура ся се чудят как да пуснат по-готини гуми и с тънкана нафта да изкарат цяло състезание без да зареждат....

Публикувано на: 25 Ное 2008 22:58
от Kiki
Мнаго ми е интересно, как правят горелков атмосверен двигател 900к.с.? Би ли ми разяснил.

Публикувано на: 25 Ное 2008 23:08
от martod
diver написа:
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....
Няма, защото преди 5 години, заради Ферари издействаха забрана от FIA.......BMV-бяха разработили "печка", която им късаше шортите..... ohmy.gif

Публикувано на: 25 Ное 2008 23:11
от Kiki
martod написа:
diver написа:
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....
Няма, защото преди 5 години, заради Ферари издействаха забрана от FIA.......BMV-бяха разработили "печка", която им късаше шортите..... ohmy.gif
Колега, не им говори на горелките за такива неща, защото побесняват! smile.gif

Публикувано на: 25 Ное 2008 23:12
от rudolf
martod написа:
diver написа:
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....
Няма, защото преди 5 години, заради Ферари издействаха забрана от FIA.......BMV-бяха разработили "печка", която им късаше шортите..... ohmy.gif
ма без принудително пълнене???....да не са забранили компресорите??

Публикувано на: 25 Ное 2008 23:18
от Kiki
rudolf написа:
martod написа:
diver написа:
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....
Няма, защото преди 5 години, заради Ферари издействаха забрана от FIA.......BMV-бяха разработили "печка", която им късаше шортите..... ohmy.gif
ма без принудително пълнене???....да не са забранили компресорите??
Мите, говорим за атмосверни горелки/бензинови двигатели/.