Страница 2 от 3
Публикувано на: 19 Ное 2008 17:54
от REDBULBC
При мен също се забелязва това че загрява по бавно може би от студеното време да се дължи.При скорост от 80 км/ч в дадения момент ,изключена предавка и изминати около 20 км стрелката ми стой тук
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1166/1070591413.JPG
смятам че това е от студеното време и от малкото километри а и е гасена колата 1 път за 5 - 10 минути
П.С. не гледаите лампата за ръчната тя ми свети винаги и даже някой ако зн как да го оправя да ми пише

Публикувано на: 19 Ное 2008 18:14
от toyota_racing
REDBULBC написа:При мен също се забелязва това че загрява по бавно може би от студеното време да се дължи.При скорост от 80 км/ч в дадения момент ,изключена предавка и изминати около 20 км стрелката ми стой тук
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1166/1070591413.JPG
смятам че това е от студеното време и от малкото километри а и е гасена колата 1 път за 5 - 10 минути
П.С. не гледаите лампата за ръчната тя ми свети винаги и даже някой ако зн как да го оправя да ми пише

Е тя е почти загряла до работната , и при 2 градуса темепература навън ми се вижда нормално да стои там.При мен стои понякога и още по-ниско.
Публикувано на: 19 Ное 2008 18:41
от ing
Публикувано на: 19 Ное 2008 19:22
от gueorgi
max-2 написа:Колега, извинявай, че ти ползвам темата, но да не отварям и аз нова за едно и също нещо.
Стрелката на температурата стои на 1/3 от цялото разстояние, ако карам повече от 5 километра в града наведнъж се поповдига до под средата и чак тогава парното почва да топли добре.
Друго, което съм забелязал: при продължително спускане без газ на скорост колата изстива почти до началото на скалата, дори лятно време, при теб така ли е?
колега, няма проблем за темата. днес забелязах, като се спуснах по нанадолнището по бул. българия се получи същото - стрелката падна почти до долу. като вися по светофарите - се вдига.
това не е нормално, както споделих в първия пост - в авенсиса ми стоеше на средата и не мърдаше при никакви условия. мисля че и при королата трябва да е така.
Публикувано на: 19 Ное 2008 19:27
от max-2
Проверих за оригинален термостат за карината-60лв. е. Незнам дали си заслужава да се купува друг за 25-30лв.?

Публикувано на: 19 Ное 2008 19:28
от gueorgi
ing написа:Моята също е 4EFE само че е бяла biggrin.gif . Сега на студеното по-бавно загрява растояние или време несъм засичал но да речем 2 - 2.5 пъти по бавно. Като загрее стрелката стои малко под средата примерно 0.5мм . Над тази стойност каквито и байри да съм качвал температурата не се вдига. При спускане на принудителен празен ход и в най-големите жеги температурата леко пада ,случвало ми се е при по-хладно време да отиде на 1/4 от скалата. Ако пи загрят двигател отворя парното стрелката пада докато студената вода се загрее. От предишните ми коли съм останал с впечатлението ,че има значение каква е охлаждащата течност колкото повече е антифриза толкова по бързо достига работна температура. А за термостата се гледа целия радиатор дали е топъл, защото той си има дупка около 1.5мм с нещо като клапанче на нея и от там нормално пропуска при което се получава загряване само в най-горния слой на радиатора ,а на долу е студен. При отворен термостат целия радиатор е с почти еднаква температура. Смятам ,че нямаш проблем gueorgi по огледайго все пак как работи ,но не прибързвай с ремонт или покупка на нов. Ако държиш да го тестваш процедурата е проста : сваляш го ; на него са написани температурите на отваряне и затваряне; слагаш го в едно канче с вода и го загряваш като следиш температурата( китайски мултицет с термометър за по 5-10лв ) след което го оставяш да изтине като пак следиш температурата. Между другото на старата ми тойота СЕ80 беше клеясал и след като го "сварих" се оправи.

Благодаря, първо ще го проверя както ме съветваш, ако въобще има термостат - съмнявам се че може и да няма
Публикувано на: 19 Ное 2008 19:31
от gueorgi
max-2 написа:Колега gueorgi, ако го сваляш за проверка би ли написал какви са уплътненията на термостата и трябва ли да се сменят. Ако реши човек да направи една бърза проверка с какво трябва да се подготви?
ще напиша към края на седмицата. относно уплътнението - би трябвало да е само едно, но мисля да не го сменям.
Публикувано на: 20 Ное 2008 13:32
от gueorgi
колеги да ви кажа как се развиха нещата - смених термостата, стария беше заминал, но беше оригиналния - на него пише температурата, в случая 82 градуса и месеца и годината на производство. като го свалихме - ясно се виждаше че беше отворен донякъде, хем колата не беше съвсем гореща. като се затвори, се виждаше че гумичката, която затваря се беше пораздула и не пасваше хубаво.
новия термостат го сложихме със старото уплътнение, понеже нямах ново.
има едно клапанче, което трябва да съвпадне със отбелязката на капака, който затваря термостата. това е всичко. а, хубаво е да сложите голяма тава и да съберете антифриза - изтича около 1 - 2 литра. после го доливате, като го прецеждате. проверете си и температурата на антифриза, ако имате уред - моя беше на -40. наложи се да долея около 100г дестилирана вода, за да се напълни догоре радиатора.
след това тествах колата - загря и стрелката заспа на средата. пуснах парното на 4 и се спуснах по баира по инерция - стрелката не мръдна.
доволен съм - така беше и при авензиса.
препоръчвам да си купите оригинален термостат - повечето бензинови тойоти са с един и същ - ОЕМ номер 90916-03046. Същия термостат се използва и при много Нисани.
ако го намерите на друго място, а не в ТМ, ще бъде на половин цена.
в ТМ е към 60лв.
това е от мен, дано да съм помогнал и на други с тази тема.
Публикувано на: 20 Ное 2008 17:04
от max-2
Благодаря за изчерпателната информация. ОЕМ някаква марка ли е и откъде може да се купи?
Публикувано на: 20 Ное 2008 22:50
от gueorgi
max-2 написа:Благодаря за изчерпателната информация. ОЕМ някаква марка ли е и откъде може да се купи?
OEM-Original Equipment Manufacturer-производител на оригинално оборудване.
Всъщност това е т.н. part number, който ще излезе за термостата, ако имате EPC - каталога. Примерно - отивате в ТМ и казвате искам термостат, те ви питат за VIN-номера, вкарват го в системата и тя изплюва оем-номера. по този номер склададжията търси кутийката и ви я носят...на всяка оригинална част на тойота има подобен номер.
Публикувано на: 21 Ное 2008 10:15
от max-2
Да, това за номерата на оригиналната част го знам, но къде може да се намери кой произвежда термостатите за тойота, за да си купя от него? Абе с две думи да търся ли оригинален от магазина на тойота или да си купя от някоя силна марка (ако може да ми препоръчате някоя)?
Публикувано на: 21 Ное 2008 12:32
от sashoskiora
max-2 написа:Да, това за номерата на оригиналната част го знам, но къде може да се намери кой произвежда термостатите за тойота, за да си купя от него? Абе с две думи да търся ли оригинален от магазина на тойота или да си купя от някоя силна марка (ако може да ми препоръчате някоя)?
СПОРЕД МЕН Е ПО ВАЖНО ДА СПАЗИШ ТЕМПЕРАТУРАТА НА ТЕРМОСТАТА И ДА ТЪРСИШ КАЧЕСТВЕН МАКАР И ПО СКЪП

Публикувано на: 21 Ное 2008 12:42
от toyota_racing
gueorgi написа:Примерно - отивате в ТМ и казвате искам термостат, те ви питат за VIN-номера.....
По какъв начин може да се разбере какъв е VIN-номера на една кола ?
Публикувано на: 21 Ное 2008 13:24
от gueorgi
toyota_racing написа:gueorgi написа:Примерно - отивате в ТМ и казвате искам термостат, те ви питат за VIN-номера.....
По какъв начин може да се разбере какъв е VIN-номера на една кола ?
VIN номера - това е номера на автомобила, при нас е по-познат като номер на рамата. най-лесно можете да го намерите в талона на колата, иначе на королата е щампован на купето над двигателя - вижда се лесно при отворен преден капак - горе вляво.
Публикувано на: 22 Ное 2008 00:58
от ing
Тук един линк за кои модели на тойота и нисан става:
http://www.yiparts.com/Part/en/XHXHM#model
Ползва се и в дайхацу и VW:
http://www.detali.ru/webcatPar.aspx?Mod ... 85-4103-82
Производители и цени в рубли

:
http://www.detali.ru/SearchCode.aspx
Като гледам повечето тойоти са с този термостат и старата ми тойотка с 1С двигател също .
Ето и един китайски сайт на който се виждат ОЕМ номерата на отделните части с картинки. В началото има и за други марки мернах и за москвич ако някой има нужда biggrin.gif :
http://www.yiparts.com/en/Part/TOYOTA/