Страница 2 от 6
Публикувано на: 17 Ное 2008 12:49
от the_rider
tomek написа:Честно да ви кажа... Може и да е толкова нова... Накладките действително са оригиналните, дисковете са с много загатнати резки... Кормилната рейка не съм проверявал... Може би имаше леко свирене като навъртиш волана максимално. Иначе всичко: педалите, волана, колана, скоростния лост, цялото табло не са чисто нови, но са съвсем малко използвани. По купето нещата са пак така. Под капака също... Ремъците са Toyota... Музиката е много хубава с ченджър в багажника, където има и някакъв приспособен парктроник. Каквото и да е колата е много запазена. Не е пушено вътре, няма дупки по седалките, всичко изглежда като ново. Вече повече от месец обикалям за кола и не съм виждал в такова състояние.
По документи колата е вкарана преди 2 седмици и незнам дали ще се имали време да се справят толкова добре за това време с всички тези дреболийки. Продавача не е някакъв навивач. Мълчи си и казва "сам си преценете какво е състоянието на колата"... Незнам...
Пак си мисля единствено да не е нещо крадена или с подправени документи или незнам какво, заради тази липса на air bag за тази година на производство.
Авенсиса, който ще гледам е малко по-скъп, тоест почти същата цена. Ще пиша като го видя.
Доколкото разбирам някаква фатална разлика между двата модела няма и сигурно няма да сбъркам и с АВЕНСИС-а, защото както казвате е със същия мотор и окачване, но има повече екстри (ABS, air bag, компютър и прочее)
Благодаря ви за помощта.
бе това, че няма аирбег отдясно може да си е фабрично, можеш да го провериш в ТМ ауто по номера на рамата. Може някой да си я е поръчал така за да си слага детско кошче отпред, кво толкоз. Все-пак 7 бимберици за карина са много. Аз взех моята за 8 в същото перфектно състояние, когато тя самата беше на 7 годинки. Ако авенсиса е читав и е на аналогични пари, по- добре него, по-ше ти държи цена а и комбито си е удобно за семеен човек, пък и за не семеен, знайш къв хубав секс сред приподата се прай вътре

Публикувано на: 17 Ное 2008 15:28
от Aleksandar
Провери я по ВИН и ще знаеш всичко за нея. Иначе според мен дизайна е решаващ в случая. Ама попазари се малко за цената, много ми се вижда
Публикувано на: 17 Ное 2008 15:35
от miLen4o
Aleksandar написа:Провери я по ВИН и ще знаеш всичко за нея. Иначе според мен дизайна е решаващ в случая. Ама попазари се малко за цената, много ми се вижда
ААаааа ако не е тайна какво е ВИН??
Публикувано на: 18 Ное 2008 20:34
от sashoskiora
ВИН е номера на рамата за всяка кола той е като паспорт и издава всичко къде и кога е произведена,тип купе и оборудване,аз работя във фирма вносител на нови автомобили и работиме само с номер на шаси,така гарантираме че частта която продаваме е за този автомобил.При Тойота той е в двигателния отсек преписваш го и в интернет има четец на ВИН който че ти даде пълна информация.
Относно AIRBAG подмяната му е много скъпа има и оправляващ блок при активиране на пасажерския не рядко се подменя цялото табло в такъв смисъл този автомобил може да е претърпял ПТП и да са сложени обикновенни волан и табло.
Избора на автомобил според мен трябва да е следван от личната нагласа и вкусове на купувача,преди всичко трябва да е запазен,може да се направи компромис с някоя екстра.Хубаво е найстина и да е практичен и още по важно по възможностите за поддръжка на купувача.В България практика е хора с по малки доходи да купуват скъпи автомобили и в послвдствие да правят компромис с поддръжката,което не е безопасно и за движението.
Публикувано на: 19 Ное 2008 22:56
от tomek
Видях Авенсис-а! Добре вози, но купето не е толкова запазено колкото на Карина-та. Стори ми се, че върви малко по-добре (със същия мотор е 4A-FE), но не мога да съм убеден. Има разни позатъркани дръжки на вратите, едва забележимо леко пукнато табло (ок. 2см цепнатина). Друго, което не ми хареса е един луфт на волана съпроводен с тракане (на павета), което собственика се кълнеше, че е съвсем ОК и нищо му нямало...
Така де, ще я закарам на сервиз, да я видят, най-вероятно ако никой не е купил още онази Карина докато се назландисвам (особено след рекламата, която й направих), най-вероятно ще я взема нея, въпреки, че се поуплаших да не би наистина да е имало някакъв здрав удар и да е сменено цялото табло (защото таблото си беше направо ново). Абе... Радини вълнения... Отдавна не съм си купувал кола и се вълнувам. Пък и марката, която мисля да си купя ми е най-любима... Поздрав на всички тойотаджии и почитетели на японското качество.
Публикувано на: 20 Ное 2008 09:23
от max-2
Ако имаш желание и малко технически умения да си оправяш разни дреболии сам по-добре карина. На японската карина всичко е разглобяемо, един вид болтове и гайки и ремонта е с дребни чарколяци, а не цели агрегати.
А и салона като че е по-спретнат от авенсис.
Публикувано на: 22 Ное 2008 01:16
от tomek
Колеги,
Реших да е Carina-та. Утре отивам в ТМ за един скъп, последен преглед и я взимам. Свалих цената на 6500. Много скоро ще ви споделя впечатления и като собственик и ще си сложа подходящи аватар и подпис...
Лошото обаче е, че днес случайно видях и още една, която също ме изкефи като запазеност. Има ABS (за разлика от тази, която ще купувам), но е по-стара с 2 години и по-евтина с около 1500лв. Въпреки това мотора и всичко около него няма и грам ръжда, отвътре всичко е също в чудесно състояние. Забелязах, обаче следи от боядисване, дребни, но следи. В други ден ще закарам пак майстора да я види, та да сложи край на мъките и колебанията ми.
Имам и друго притеснение. Моторът на тази, която гледах днес изглеждаше много добре и забелязах, че на него пишеше "16 VALVE EFI" и 4Е-FE, което липсва при избраната от мен прескъпа кола, кято най-вероятно утре ще се наложи да капарирам...
Също така, пръчката за проверка нивото на маслото коренно се различава между 2-та модела (едната е от 97-ма декември, а другата от 95-та ноември). Главичката, за хващане при новата е жълта и самата пръчка е направена от тънка еластична ламарина, докато на по-старата главата е черна и голяма, удобна е за хващане, а самата пръчка е направена като от метално плетено въже.
Ето ги нещата и по-нагледно:
по-новата изглежда така:
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 6352_5.pic
по-старата така:
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 4926_4.pic
На старата всичко й изглежда далеч по-елегантно и изпипано, особено жълтата хватка на пръчката на новата ме кара да се притеснявам, че нещо по мотора е пипано и побългарявано. Утре се надявам в ТМ да кажат...
Поздрав.
Публикувано на: 22 Ное 2008 17:49
от Uncle Dido
Като гледам по снимките и двата мотора да 1.6, 4А-ФЕ, ма по-стария е 115к.с., докато по-новия е 107к.с. - като моя. И при мен щеката е същата.
Публикувано на: 22 Ное 2008 18:33
от PESHO OT MARS
Моята е като тази дето е на втората снимка с разликата че е с DIS-2 делко а не с обикновенното. Води се 115 к.с. англииска сглобка от началото на 94 година. По-добре се огледай в здравината им а не в годините. Ако нямат сериозни удари със спестените пари (а гледам че втората има и газова) можеш да направиш профилактика дискове/накладки амортесьори евентуално биалетки ако изтропат и т.н. Това е моя съвет.
Публикувано на: 22 Ное 2008 19:24
от the_rider
аз небих взел по-старата, тя е и преди лифтинга..новата по-ме кефи
Публикувано на: 23 Ное 2008 00:02
от tomek
Много Ви благодаря за мненията!
Чак сега схванах разликата м/у двата мотора. Стария е по-мощен, но по-харчещ и замърсяващ, а новия има някакво ЕВРО 2 или 3... не се знае, но веки случай е по-икономичен двигател. Аз съм по-навит на по-спънатия, но икономичен мотор. В тези задръствания няма смисъл от рязко ускорение, а на дълъг път японските си дърпат на високи обороти, нали съм със СТАРЛЕТ-ка. Ей каква е хубава тази моята колица... Карината всъщност е по-голямата й братовчедка. Доста си приличат, явно и по здравина, макар, че по-здрава кола от СТАРЛЕТ няма и никога няма да има.
Днес отказах прегледа в ТМ, за което сега съжалявам, защото все пак това е колата, която харесвам най-много и така или иначе си знам, че ще взема нея. Продавача се опита да ме принуди да плащам капаро, а и ми изкочи работа и не успях. Утре ще водя майстора да гледа още 2 коли - едната старата, за която писах по-горе и един авенсис, който също е пребоядисван (защото явно е бил удрян).
Поздрави и благодарности.
Публикувано на: 24 Ное 2008 01:09
от tomek
Край на мъките ми!!! Капарирах.
Благодаря на всички, които ме съветвахте.
Днес ходих с моя майстор (с който се познаваме от деца) да му покажа и по-старата, за която вече говорих с по-мощния мотор 115к.с. Той огледа оттук-оттам развъртя капачките помириса ауспуха, запшушва го с ръка, форсира и каза "ТОВА Е КОЛАТА! ВЗИМАЙ!".
Таз аз послушно капарирах и в сряда отивам да я взема. Колата е тази:
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_1.pic
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_2.pic
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_3.pic
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_4.pic
http://www.mobile.bg/photos/1/big/11226 ... 9703_5.pic
SB153ABK00E024505
цена: 5000лв
Регистрирана е април 1995-та, карана от някой си Франческо от Милано, който е 57-ми набор. Според руския VIN декодер е била произведена ноември 93-та, което трябва да означава, че почти година и половина е висяла на склад и е чакала някой да я купи, ако всяка от горните информации е вярна.
Цвета ми харесва много и е невероятно запазена.
Борбата между двата кандидата бе тежка. Тази надделя заради цената (1500лв по-ниска), същата и дори по-висока степен на запазеност, и няколко екстри в повече: ABS, шибердах, халогенни за мъгла. Дали италианците или нашите, но някой здраво се е изгаврил с мен купувача, превъртайки километража на екстремната цифра 80 000км пробег...

Мисля като броя парите да ги питам на колко е, за да знам какво да й сменям по книжките.
Другата Карина имаше своите предимства: 2 години и половина по-млада (97-ма), по икономична (мотора който е 100к.с.), но моя майстор ми каза, че ако има нещо да се дооправя с 1500-те лева все ще се оправим. Дано да е прав.
Малко се притесних като разбрах, че е произведена през далечната 1993-та, защото колата, която в момента карам е пак същия набор. Всъщност тя е много здрава... Може и за късмет да е. Друго притеснително беше една бележка залепена от вътрешната страна на вратата за смяна на маслото, на която се виждаше датата юни 2008, но точно където е пишело километрите беше "грижовно" изчегъртано (явно с някой ключ).
Друго леко притеснение, което майстора се кълнеше да не се притеснявам е лекия нагар по ауспуха, който не беше мазен и се чистеше със сняг.
Още едно притеснение имам, че на моя майстор не му се гледаше отдолу и каза, че няма смисъл да се мери компресията, защото тия мотори били много яки... Само я изпържиха на високи обороти и гледа цвета на дима от ауспуха... Било достатъчна проверка.
Поздрави
Още веднъж, благодаря за напътствията и съветите. Бяха ми много полезни.
Публикувано на: 24 Ное 2008 01:38
от Uncle Dido
Ако наистина е тази година, значи е японска сглобка - честито и със здраве да си я караш! Ще обменяме опит значи...

Доволно запазена изглежда, дано да си случил! Кат бръкнеш в ауспуха и черното се маха, като разтриеш пръсти - добре е.

Дано много километри й се радваш и не забравяй - караш Авенсис?!?! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Публикувано на: 24 Ное 2008 08:06
от sashoskiora
Честито да си я караш със здраве!
Публикувано на: 24 Ное 2008 09:20
от Martinco
Без да бъркам идилията,но тази буква -S не означава ли че е от първите сглобени в Англия?Нищо де,важното е да върви...
