Страница 2 от 5
Публикувано на: 12 Дек 2008 11:30
от b_d
Моите наблюдения се, че човек започва да се "репчи" доста по-малко на светофарите като подкара по-мощна кола. Така и така знае, че ще мине 90% от колите - за какво да се пъне...
Публикувано на: 12 Дек 2008 14:15
от proscrip
Така е, но хора разни и разни стратегии ...
Публикувано на: 12 Дек 2008 15:15
от Bass_Man
proscrip написа:
А това че е 4х4 си влиза в сметката - никой не ти казва, че харчи колкото карина или селика с 2.0 двг на предно.
Да де ама аз още не съм виждал атмосферен бензин 2000 кубика , без директно впръскване , предно или задно , който градско в София да дава 10-11 литра ! Реално в София 1,6 дава около 11 литра 2 дава около 13 литра . А ти с 4х4 и с турбо ще ми караш на 13 литра ама някой друг път !
Може ако ставаш в 6 часа за работа и се прибираш в 22 часа . При нормално каране 20-50 км на ден в работен ден в София под 15л ги забравяш въобще !
Така и на комшията Е-класата му харчи 6 градско . Става сутринта пали колата отива три улици по надолу и спира . И към 19 часа обратното .
Иначе четох аз по форумите какво е сменявано ама ми беше интересно ти да кажеш какво си видял . Но не е толкова важно .
Публикувано на: 12 Дек 2008 15:33
от Georgimitrovich
To Vlai razpravq6e 4e nqkoi ot varna e idval da gleda kolata 4udel se e dosta ama nakraq ne q e vzel to4no sus su6tite dumi 4e tova ne e negovata kola. biggrin.gif Puk to vij koi bil tozi koito q e gledal

Публикувано на: 12 Дек 2008 15:34
от proscrip
Абре момъко - ама и ти ли четеш това дето си мислиш, че е написано - изрично съм написал и подчертал, че става въпрос за градско в Пловдив и съм написал едно доуточнение - няколко мнение по-нагоре.
Колкото до това какви са ми впечатленията от това, което е сменяно - няма как да ти свърши работа - понеже, за мен двигателя е едно цяло със системите си за подаване на гориво, надув и тнт - след като съм го описал като отличен - следователно, нещата които са му сменени с други си вършат работата, дали са били нови или не - за мен това е без значение - настройките ги е правил Келеша, ЕКУ-о е с ценери, няма допълнително препрограмиране или сменяне, в целия диапазон на газта сместа е перфектна, под товар също - ауспуха е по-чист от на бензинов опел на газ biggrin.gif . Забележките и са само по калника и задната врата, гумите и са добри зимни - марката е Барум - но не се усещаше биене - специфично за тях, цвета е графит, не както е описан тъмно зелен металик и е в много добро състояние, не бачка шибедаха, светва чек енджина понякого след много яко пържене, но като пуснеш газта се оправя - стигнахме до консенсус, че е от сменената ламбда сонда - щото е Бош, а на бош са си ташак. Друго, което е доклиматика не стигнах да го пускам, но момчето каза, че е зареждан преди 6 м, преди има няма 7-8 к км са сменяни ангренаж и ролки, маслата и филтри преди 4-5 к. Единствено маслото не е за зимата това, което е в нея, според мен де - 15В50 300 В на мотул - а и това масло е за яко пържене - пълна синтетика, двоен естер - ама турбината все пак си иска по-тънко за мен.
Та какво да ти кажа друго, за тези пари колата е много добра, но както вече споменах не е за моя стил на каране, а съм дърт вече да се напасвам аз към кола. Обади се, разберете се с момчето, точно е - ще се договорите!
Така е светът е малък, пък ние в БГ сме като махала

Публикувано на: 13 Дек 2008 00:05
от Bass_Man
proscrip написа:Абре момъко - ама и ти ли четеш това дето си мислиш, че е написано - изрично съм написал и подчертал, че става въпрос за градско в Пловдив и съм написал едно доуточнение - няколко мнение по-нагоре.
Не ве пич аз добре си чета ама малко се разводниха нещата и съм позабравил какво си писал в началото ! За Пловдив може да се съглася с тези разходи

.
Иначе аз от чисто любопитство те питам какво е положението на автомобилчето защото ме кефи . Но нямам възможност в момента да си взимам още една ламя . И за да не досаждам на момчето те питам теб , като човек от първа ръка . Тва е цялата работа .
Публикувано на: 13 Дек 2008 17:18
от agent dust
proscrip написа:...
бих ти препоръчал 5w40 300V вместо 15w50. вече започнахме да слагаме такова на всички бигачки. поне в сайта на МОТУЛ пише, че то става и за нормално градско, и за яки натоварвания. за 15w50 пише, че е само за продължително натоварване, но не за градско каране.
Публикувано на: 14 Дек 2008 03:48
от Bass_Man
Ако на вън е над 10 градуса защо да не става 15W-то ?
5W за зимата 15W за лятото е добрата формула

.
Публикувано на: 15 Дек 2008 05:17
от agent dust
Bass_Man написа:Ако на вън е над 10 градуса защо да не става 15W-то ?
5W за зимата 15W за лятото е добрата формула

.
има разлика в спецификата на маслата, а не зима или лято. 5w40 се препоръчва за повечето двигатели, които ще се гъзят яко, но ще се карат и нормално градско - има значение температурният режим на самото масло, а не на времето отвън. примерно на поршетата се слага такова масло, за 4AGE по новите стандарти също е такова маслото, а не 10w40 както пише в упътването. субаруто по принцип се кара с 5w30 фабрично, излиза от завода с МОТУЛ 5w30 и дори го пише на капачката за маслото. но за допълнителна защита се слага по-гъстото 5w40, дори е препоръчително да се слага такова
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1
300V power racing 5w30
Код за потвърждение: Избери целия код
100% двойна естерна синтетика използваща биоразградими компоненти. Подходящо за квалификационни сесии, планински състезания, Рали Група N.
300V power 5w40
Код за потвърждение: Избери целия код
100% двойна естерна синтетика използваща биоразградими компоненти. Подходящо за всякаква употреба - пистови, рали и оф-роуд състезания, ежедневна употреба в градски и извън-градски условия.
300V competition 15w50
Код за потвърждение: Избери целия код
100% двойна естерна синтетика използваща биоразградими компоненти. Подходящо за всякаква употреба - пистови, рали и оф-роуд състезания, ежедневна употреба в градски и извън-градски условия.
особеност на субару двигателят е, че е проектиран с много малки хлабини, на лагерите таванът е две стотни и половина, по принцип при изпраен двигател е максимум една стотна. затова обича по-редичко масло
Публикувано на: 15 Дек 2008 07:06
от Japanese_fever
^
Spored men puk viskoziteta na masloto ima prkq zavisimost s temperaturata na vuzduha otvun, tui kato(kakto e vseizvestno) dviagtelq nai-mnogo se iznosva ot studen start!
2-ro
V moqta knijka na Civic-a pishe, 4e s maslo 10W30 se kara, ako temp. v raiona na izpolzvane na kolata ne pada pod -7*C, ako temp. pada pod tezi gradusi trqbva da se izpolzva maslo 5W30.
Otdelno(kakto bad_dog e kazval) pri rabotna temp. dvete masla 5W30 i 10W30 nqmat razlika vuv viskositeta.
No spored men e vajno kakva e razlikata im vuv viskozitet, kogato ne sa zagrqli do rabotna temp.
Prost primer moite klapani pri temp. na vuzduha pod -7*C trakat mnogo pove4e, ako karam s maslo 10W30, otkolkoto, ako sipq po-redkoto 5W30.
Ot tuk i masloto 10W se vodi lqtno, a 5W vsesezonno.
I za tova spored men viskoziteta ima prqka vruzka pri kakvi temp. se kara edna kola, otkolkoto kakuv e rejima na rabota na dvigatelq.
p.s.
Tova e kopirano ot Honda Owner's Manual. Da ne si pomisli nqkoi, 4e prikazvam naizust!
Публикувано на: 16 Дек 2008 00:24
от ugabuga
bad_dog написа:Моите наблюдения се, че човек започва да се "репчи" доста по-малко на светофарите като подкара по-мощна кола. Така и така знае, че ще мине 90% от колите - за какво да се пъне...
mnogo si prav, bat losho kuche, kakto vinagi.
Az edno vreme, kato me zadminavaha poshtadjiite s tehnite kamioncheta, biah po-serbez, ama otkak slojih ohluv, po putishtata sam se durpal 4 pati tochno poslednite 4 godini. s 2 hondi civic si, 1 neon srt4 i edno subi wrx.
Публикувано на: 16 Дек 2008 00:57
от Bass_Man
maggkrabar - пич знаеш , че много пъти се ядеме тука за тези масла и доста се изписа . Джапаниса е доста прав относно температурите . Аз лично никога не бих сложил масло завършващо на 30 на кола с турбо !
5W30 е масло дето е рядко на студено и чорба на топло . Какво точно ще търси в спортен автомобил не знам . Може би Субарото да има някакво гениално охлаждане на маслото ?!?!
От там нататък всеки да си слага каквото иска в колата .
Публикувано на: 16 Дек 2008 06:24
от Japanese_fever
ugabuga написа: ... po putishtata sam se durpal 4 pati tochno poslednite 4 godini. s 2 hondi civic si, 1 neon srt4 i edno subi wrx.
i kakvo stanA ?

Публикувано на: 16 Дек 2008 09:26
от b_d
Bass_Man написа:maggkrabar - пич знаеш , че много пъти се ядеме тука за тези масла и доста се изписа . Джапаниса е доста прав относно температурите . Аз лично никога не бих сложил масло завършващо на 30 на кола с турбо !
5W30 е масло дето е рядко на студено и чорба на топло . Какво точно ще търси в спортен автомобил не знам . Може би Субарото да има някакво гениално охлаждане на маслото ?!?!
От там нататък всеки да си слага каквото иска в колата .
Субару от новите 2.5 иска такова масло каквото е казал maggkrabar. В началото и мен ме учуди, но след като почетох малко ми стана ясно защо. Защото заводски е с hypereuretic (дали така се пише?), при това подбрани така, че да имат същотото температурно разщирение като блока. Това им позволява да имат много малки хлабини и затова се ползва "тънко" масло. Това, което написах не знам доколко е вярно, но автора е един от батките в scoobynet.
Публикувано на: 16 Дек 2008 17:01
от ALTEZZA
ot tova koeto i az sam chel, naistina Germanskoto 0W30 go davat nai dobro.
Samo ne znam ot de go namirash, imam poznat v AutoZone i toi kaza che ne go e vijdal ot mnogo vreme