Страница 2 от 3
Публикувано на: 11 Яну 2009 21:49
от toyota_racing
FRAGMENT написа:Може би тук е момента и аз да си питам.Аз също имам изгоряла същата ламБичка, както и тези по централната конзола на копчето за парното пепелника и т.н. Та се питам каква ще е хавата да си лепна диодни ламБи(светодиодчета) или да не си тровя "жуота" ?
Предполагам че вече си си сменил крушките на средната конзола и аз днеска забелязах че не ми светят 1-2 и утре ще свалям конзолата за да ги подменя и ще съм благодарен ако кажеш по какъв начин точно си я свалил.Ако някой друг също знае как се сваля да сподели ще ми е от полза ;)
Публикувано на: 11 Яну 2009 22:42
от dil
Под врътките за на парното има 2 винта.
Сваляш ги и дърпаш конзолата към тебе.
Публикувано на: 11 Яну 2009 23:01
от toyota_racing
dil написа:Под врътките за на парното има 2 винта.
Сваляш ги и дърпаш конзолата към тебе.
Да забелязах ги днес тези винтове но понеже не бях сигурен не рискувах,благодаря за информацията ;)
Публикувано на: 27 Авг 2010 11:31
от jimi1966
RRR би ли ми обяснил как разглоби таблото.При мен е изгоряла тази при темпиратурата и ми е проблем при нощно каране.Аз отвивам двата болта,каито са от горната страна на таблото но не излиза от волана.
Публикувано на: 27 Авг 2010 16:21
от toyota_racing
Да колега RRR ако споделиш изградения опит върху това как се сваля таблото ще е полезно и на мен и на колегата че мисля тия дни да го сваля и аз заради крушки ;).
Публикувано на: 27 Авг 2010 16:34
от dil
С 2-та винта се сваля пластмасовата маска около таблото.
Самото то е закрепено с още 3 винта от долу.
После трябва леко да се извие, с ръка да се напипа жилото на скоросто мера и да се откачи.
Не е много сложно, но с едри ръце ще е зор, особенно закрепването на жилото после.
Хубаво е волана да се сложи в най-ниска позиция за по-лесна работа
Публикувано на: 28 Авг 2010 03:54
от JapCar
niki60 написа:който не знае закона на ома да си ходи дома:)-измерваш съпротивлението на същата здрава лампи4ка и по формулата тока=напрежението делено на съпротивлението смяташ..след това умножаваш полу4ения ток по напрежението(12 волта в слу4ая) и полу4аваш мощността или за по лесно мощността е равна на квадрата на напрежението делено на съпротивлението..успех
Този пост е твърде стар,но интересно,че до сега никой не е забелязъл,че съвета е силно не верен за смятане на мощността.Колегата знае закона на Ом,но само теоретично,защото той е валиден само за вериги с постоянни параметри,а съпротивлението на лампата е силно температурно зависимо.Ако така се сметне,вероятно мощноста ще излезе като на лампата на фара.
Защо?Съпротивлението на студена лампа е в пъти по-малко от нагрята,за това ще се получи мн. голям ток и умножен по 12V-голяма мощност.В действителност тока е много по-малък от първоначалния на студена лампа.
Истинския ток може да се измери,като се свърже последователно амперметъра и здрава лампа към 12V.Тогава сметките ще са много близо до истината.
Всъщност всички лампи в колата винаги светят с малко по-висока мощност от номиналната,защото напрежението в мрежата при работещ двигател и зареден акумулатор е около 14.2V.
А омметъра може да се ползва само за сравнение на съпротивлението на студено на здрава с неизвестна лампа.
Публикувано на: 28 Авг 2010 08:10
от krasikalchev
Браво колега тъкмо и аз мислех да обясня тези "незначителни" подробности на аудиоториата, но ти ме изпревари. Много точно обяснено. За замяната на крушките със светодиоди и аз съм си го мислил много пъти този номер, обаче не съм сигурен дали светодиодите ще светят добре - разликата между тях и обикновенните крушки е, че дават насочена светлина - светят в точка и не съм сигурен дали ще осветяват добре. Ако някой е правил такова нещо да сподели опита си - мисля че ще е полезен за всички.
Поздрави на всички
Публикувано на: 28 Авг 2010 12:00
от JapCar
krasikalchev написа:Браво колега тъкмо и аз мислех да обясня тези "незначителни" подробности на аудиоториата, но ти ме изпревари. Много точно обяснено. За замяната на крушките със светодиоди и аз съм си го мислил много пъти този номер, обаче не съм сигурен дали светодиодите ще светят добре - разликата между тях и обикновенните крушки е, че дават насочена светлина - светят в точка и не съм сигурен дали ще осветяват добре. Ако някой е правил такова нещо да сподели опита си - мисля че ще е полезен за всички.
Поздрави на всички
Смяна със светодиоди не съм правил,но би трябвало да става,въпрос на експерименти.Имат редица предимства-почти безкраен живот,малка консумация(от там почти без загряване),цвят по избор,лесна промяна/изравняване на силата на светене с продбор на серийния резистор в допустимите граници на тока...
Обикновено лампичките не светят директно,а със световоди,разсейватели,така,че насоченото светене на СД е преодолимо.
За избягване на насоченото светене СД ако се наложи,се матират с шкуртка или се изпилява лещата отпред(да стане плоска)-СД-те са евтини и могат да се правят експерименти до постигане на желания ефект.
Публикувано на: 28 Авг 2010 19:49
от dil
krasikalchev написа:Ако някой е правил такова нещо да сподели опита си - мисля че ще е полезен за всички.
Пробвал съм няколко модела, но както каза всички са прекалено насочени и остават тъмни петна.
Отделно че тези които се продават по магазините много бързо изгарят.. 2-3 месеца (при мене поне).
Мислех да ги изкорубя и да си сложа вътре два насочени настрани + резисторче отговарящо за 15v, но в крайна сметка си сложих хубави крушки Osram и сега съм доволен от светенето.
Ето как изглежда една Micra, която направих с мои диоди във корпус от изгорели купени:

Реално е малко по-добре на живо, но тъмните петна се забелязват.
И в Королата изглеждаше така.
Публикувано на: 29 Авг 2010 14:23
от toyota_racing
А някъде дали биха се намерили такива обикновени крушки които да не не светят бяло (жълто) или да даде някаква идея за това как би могъл да се промени цвета на светене на дадени крушки тъй като който е свалял централната конзола на Е11 знае че крушките са обикновени бяло светещи зелени цвят им ги придава едно гумено покритие което се слага върху крушката.Ако някой е пробвал (експериментирал) ако може да сподели с аудиторията мисля че ще е позлено.В момента точно това обмислям да не заменям крушктие с диоди както казват колегите те не разпръскват светлината и не се получава добре та обмислям по какъв начин да придам друг цвят на крушките.
Публикувано на: 29 Авг 2010 20:42
от dil
Сложих си
Osram 5W Cool blue.
Светят бяло и доста ярко, даже трябва да намалям на средна степен осветеността.
Ползвах ги известно време така и после им сложих зелените гумички.
Бялото изморява, бледо зеленото е доста по-приятно за продължително гледане т.е. нощно шофиране.
Публикувано на: 29 Авг 2010 20:50
от toyota_racing
Зеленото ми се вижда на мен прекалено бледо осбенно в зимния период през светлата част на деня когато трябва да се кара с пуснати светлини таблото не си личи че свети като потенциометъра е на макс затова искам да пробвам с друг цвят да видя как ще е.
Публикувано на: 30 Авг 2010 22:13
от toyota_racing
dil написа:
После трябва леко да се извие, с ръка да се напипа жилото на скоросто мера и да се откачи.
Ако може би ли обяснил какъв е принципа на захващане на това жило какво представлява точно закопчава ли се по някакъв начин или е на някакви зъбци и се завърта това ще е полезно за такива като мен които за сефте ще свалят табло

.
Публикувано на: 30 Авг 2010 22:54
от dil
Жилото завършва с нещо като щипка:
Опитах се да го нарисувам по спомен, трябва да се натисне в червените стрелки.
Само с опипване може да се нацелят.. едната щипка при мене успях да я счупя, при n-тото отваряне, но не се отрази на показанията.