Страница 2 от 3
Публикувано на: 05 Окт 2008 00:27
от Nedkow
slowtraveler написа:Nedkow написа:Прочетете по обстойно дори протектора трябва да е мин 4мм

Къде го пише това?!
В ЗДП ще го потърся, за да ти го пратя

Публикувано на: 05 Окт 2008 00:31
от slowtraveler
И аз там чета, но никъде не съм срещал такава информация...

Публикувано на: 05 Окт 2008 00:35
от Me4oKyX
За протектора си прав, но за задължителните зимни гуми се бъркаш. Беше проектозакон май, но не го приеха, а дори едни полицаи се ежиха точно затова, ама изкараха правилника и никъде не е упоменато. Препоръчително е, но не е задължено със закон. Заедно с този закон отпадна и един друг, да можеш да караш с 80км/ч по път с 2 или повече ленти в едната посока на движение (за населените места). Нещо като в София, но за всички градове.... Е да, но не ги приеха всички тези, въпреки, че ги писаха по много вестници и списания

Публикувано на: 05 Окт 2008 00:38
от desSs
пише го в правилника, ама "превозното сердство е неизправно, ако дълбочината на протекторния рисунък е по-малка от 1.6мм".
Публикувано на: 05 Окт 2008 00:49
от slowtraveler
desSs написа:пише го в правилника, ама "превозното сердство е неизправно, ако дълбочината на протекторния рисунък е по-малка от 1.6мм".
Точно това имах впредвид - че не е задължителна зимната гума, и не може да е описано, че протектора трябва да е над 4мм...
Ами то сега новите ми гуми са с по-малък протектор

Публикувано на: 05 Окт 2008 01:53
от Nedkow
Явно журналистите от миналата зима са били много убедителни
http://www.kenanoff.com/blog/archives/214 и не съм си направил труда да прочета директивата

Публикувано на: 05 Окт 2008 02:28
от Uncle Dido
Кой беше писал, че при тест се оказва, че лятната гума спира по-добре и при -5градуса, отколкото зимната. Обаче, ако има сняг, нещата са коренно различни.
Публикувано на: 05 Окт 2008 07:45
от dil
По лични впечатления от миналата зима, под +5 градуса лятната гума става доста твърда и при леки заледявания се качваш на шейната.
Като сложих зимните и се родих
Универсалния ориентир за гумите е Топлофикация
Като пуснат парното - слагам гумите, като го спрат ги махам.
За тази година обаче май е спорно дали въобще ще го пуснат

Публикувано на: 05 Окт 2008 11:12
от slowtraveler
Fido Dido написа:Кой беше писал, че при тест се оказва, че лятната гума спира по-добре и при -5градуса, отколкото зимната. Обаче, ако има сняг, нещата са коренно различни.
Аз го бях писал.
Братушките бяха направили тестове при няколко температури (от над +20С до отрицателни) с летни и зимни гуми...
Тестовете бяха еднозначни при сух асфалт - летните гуми са винаги по-добри от зимните, независимо от температурата.
Разбира се резултата рязко се изменяше при най-малкия лед/сняг.
Затова и те предлагаха да се сменят гумите при +5 ..+7С просто за да си сигурен, че няма да срещнеш сняг/лед с летни гуми, при което автомобила преминава в режим 'на шейна'.
Докато с зимните гуми, въпреки че са по-зле на сухо от летните, все пак можеш да караш относително сигурно и на сухо (със съответната зимна корекция в главата)... biggrin.gif
П.С. миналата година един колега изкара цяла зима с летни високоскоростни гуми - абсолютна пластмаса (просто няма такъв размер зимни гуми никъде из България). Колата вървеше доста по-добре в сняг и лед от моя Авенсис, който е със зимни гуми, само дето е 4х4 (по-ниска от Авенсиса и понякога риеше със спойлера). Е - и по-трудно спираше от обикновенно biggrin.gif
Публикувано на: 05 Окт 2008 12:15
от Kiki
Nedkow написа:Прочетете по обстойно дори протектора трябва да е мин 4мм

Доказано е, че зимните гуми не са ефективни с грайфер по-малък от 4мм., но в България важи правилото за 1.5мм. Справка закона за двежение по пътищата. Въпреки всичко, не трябва да се карат зимни гуми с грайфер по-малък от 4.0мм., защото са рискови!

Публикувано на: 05 Окт 2008 12:36
от slowtraveler
Kiki написа:Nedkow написа:Прочетете по обстойно дори протектора трябва да е мин 4мм

Доказано е, че зимните гуми не са ефективни с грайфер по-малък от 4мм., но в България важи правилото за 1.5мм. Справка закона за двежение по пътищата. Въпреки всичко, не трябва да се карат зимни гуми с грайфер по-малък от 4.0мм., защото са рискови!

За това спор няма...
Повечето зимни гуми дори имат 'зимна'(на около 4мм) и 'лятна' марка за контрол на износването. Някои гуми имат и разлика в сместа в по-вътрешния слой - под 4мм стават 'летни' гуми..
Въпроса бе, че няма никъде в закона записано 4мм, и затова не би трябвало да има проблеми с полицията..
П.С. В закона след дълги изчисления и анализи, са стигнали до извода, че протектора трябва да е над 1.6мм, а не над 1.5мм. Да не изгориш за 0.1мм някъде ?
П.П.С ВРЕМЕ Е ЗА ЗИМНИ ГУМИ biggrin.gif
http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=1238935
Публикувано на: 05 Окт 2008 20:32
от jim_beam
това за 4мм важи в австрия,а от тази зима направиха задължителни зимните гуми,или m+s,от 15.10-15.4.аве без зимни гуми зимата си е рисковано.освен това застраховките те дебнат и ако стане някоя беля ти искат да поемеш част от щетите,кофти работа.
Публикувано на: 05 Окт 2008 21:57
от Kiki
Nedkow написа:Прочетете по обстойно дори протектора трябва да е мин 4мм

Къде да четем?
Публикувано на: 06 Окт 2008 17:59
от Svetlix
Няма закон, който да ни задължава да караме през зимата със зимни гуми. Дано и никога да не приемат такъв защото чак тогава гумаджийте ще се превърнах в касапи! Иначе Недков е прав, че журналистите са доста убедителни ;) За малко и аз щях да се вържа.
Според мен е раничко още за зимните гуми. Някой спомена, че топлофикация е добър ориентир - съгласен съм! Но има и едно други неписано правило - зимните гуми се монтират на Димитров ден, а летните на Гергьовден. Сега с тва глобално затопляне нещата леко са се попроменили но ... що-годе си е някъв ориентир ;) Не чакайте първия сняг защото опашките по гумаджийниците ще са просто като софийските задръствания.
Публикувано на: 06 Окт 2008 18:59
от slowtraveler
Аз си ги сменям сам с втория комплект гуми/джанти когато паднат температурите до около +2С през нощта.
Така избягвам опашките по гумаджийниците.
Освен това избягвам разтягане/деформиране на гумата при многократен монтаж/демонтаж.
Освен това избягвам геометричния дисбаланс, който се получава при монтаж на стара гума върху не съвсем права джанта biggrin.gif
Тъй-като работата ми е свързана и с нощни пътувания, понякога гледам статистиката на времето от летището - там се смъкват температурни отчети на всеки час и можеш да видиш каква е била най-ниската температура през нощта.
Ако се замисля 'дали да не ги сменя' - ги сменям веднага за да ми е мирна главата
