Страница 2 от 2
Публикувано на: 01 Сеп 2008 23:45
от sluchaen_fen
PESHO OT MARS в друга тема написа:... незадоволителната тишина относно електрическия товар който представляват двуелектродните свещи ...
Не знам каква е разликата в двете запалителни системи. Възможно е от мотора 4Е-FЕ да е "изцедена" по-голяма мощност за неговите възможности и т.н. Всичко е взаимно свързано и накрая сметките са показали, че свещта трябва да бъде двуелектродна.
Японеца няма напразно да сложи лепенка на моторите 4Е-FЕ за забрана на използване на едноелектродни свещи. Явно има основателна причина за това. В упътването за 4Е-FЕ са посочени само два вида свещи, като двата вида са двуелектродни, т.е. няма вариант за едноелектродна свещ. Също така не си обяснявам защо при Авенсис 2.0 бензин от същата година препоръчват същите свещи, но по-студени с 1 число.
Публикувано на: 02 Сеп 2008 10:49
от PESHO OT MARS
Опитвам се да дам смислен отговор. Причината японеца да задраска едноелектродната свещ е че по-принцип 4E-FE е с DIS-2 дистрибутор който както знаем прави на един работен такт на цилиндър две подавания на искра (защо е така един господ знае) което автоматически води до реално 2 пъти по къс живот на свещите. От там всъшност единственото по съществено предимство на много електродните свещи е това че имат по-голям ресурс.Всеки който е карал с триелектродни например знае как се изяждат. И японеца е решил простичко нещата защото иначе един комплект едно електродни ще карат малко. Това е моето обяснение на нещата.
Между другото и на моята 4A-FE е с DIS-2 и съм с едно електроди дето са си слагани в италия още не съм ги сменял защото са в много добро състояние.
Относно Бриск Силвър карал съм с такива и мисля че са отлични за цената си това са ефтини и не лоши свещи с които съм минал около 30к км. на АУДИто ми на газ сменил съм два комплекта защото са ефтини и ги сменям с филтъра и маслото. не защото са били износени или неработещи.
В момента съм хвърлил око на Бриск Премиум които нямат стандартни електроди
www.brisk.biz biggrin.gif
Публикувано на: 08 Сеп 2008 11:03
от DMDimitrov
Преди време реших и аз да сменя свещите и майстора при който отидох ми беше купил едноелектродни свещи (bosch или champion - не си спомням). Колата не работеше добре, прекъсваше понякога, "замисляше се" при подаване на газ - с други думи, държеше се неадекватно. Бях изминал не повече от 200-300км и отидох пак при него и му се оплаках... тогава сложихме Denso двуелектродни и нещата се оправиха - просто колата не беше същата с едноелектродните.
sve6tite
Публикувано на: 29 Апр 2012 17:50
от toki4
slu4aen-fen da kaje ka sa iridievite sve6ti 4e mi predstoi smqna
Публикувано на: 29 Апр 2012 18:54
от nikdel
Тази зима королата 4Е-FE взе да хълца на ниски обороти и няколко пъти я чух да пука от към изпускателната уредба.Свещите NGK BKR5EKB11 бяха поизносени и с увеличено разстояние между електродите.Начуках ги до 9-10мм и се оправи.Въпреки това купих нови същите и ги поставих.Интересно но с начуканите стари работеше по добре,затова намалих разстоянието и на новите.За сега е супер.Карам на газ.
Извод-при каране на газ намалете междуелектродното разстояние с една десета.
Публикувано на: 29 Апр 2012 19:03
от dil
nikdel кажи поне какви са били старите и новите свещи.
А може да кажеш и колко км си минал с тях на газ преди да усетиш симптомите

r
Публикувано на: 29 Апр 2012 22:07
от toki4
az karam s denso ot uk ve4e nad 30000 km i po4naha problemite oniq den grimna na gaz i pred1rpva na niskite .
BKR5EKB-11 - NGK
K16TR11 - DENSO
tova sa modelite sve6ti kazaha mi 4e denso v bg ne struvat i sega se cudq ot k1de i kakvi da si kupuvam
Публикувано на: 30 Апр 2012 08:15
от nikdel
dil написа:nikdel кажи поне какви са били старите и новите свещи.
А може да кажеш и колко км си минал с тях на газ преди да усетиш симптомите

И старите и новите са NGK BKR5EKB11.
Колата я взех септември.Бях минал 5хил,когато взе да хълца на ниски обороти.Свещите не знам на колко са,понеже я взех с тях и не бях ги поглеждал,но бях планувал да ги сменя при при първа възможност.
Бях решил да сменям даже и кабелите,защото в една мъглива нощ,като вдигнах капака беше като дискотека-святкащи кабели,кръгови токове около бобините,но като намалих разстоянието на свещите се оправи.