Страница 2 от 2

Публикувано на: 16 Авг 2008 22:05
от slowtraveler
Ако ти се чака месец и половина - на пазара ще има един Авенсис 2002г / 1.6/110к.с. sol оборудване, но е без VSC/TC :whistle:
За TC - при дълбок сняг и ниска скорост не е от голяма полза, защото в старанието си да ограничи приплъзването започва да орязва мощността (отнема газта) и понякога точно, когато успее да зацепи, оборотите са толкова ниски, че изгасва. Затова е добре колата да има копче за изключване на ТС,
Иначе при равномерна скорост успява да поддържа скоростта без резки тласъци...
Все пак не е 4х4 biggrin.gif
Но аз също съм на принципа, че една допълнителна система не е излишна :thumbsup:

Публикувано на: 16 Авг 2008 22:54
от Scott
ivo.andreev написа:... коли като Ауди А3, Ауди А4 и Фолксваген Бора. (Пасат почти със сигурност отпадна)...
ivo да замениш клас автомобил и вътрешно пространство за една ESP е несериозно. Ако си се оглеждал за Авенсис, защото ти трябва семеен автомобил, А3/Бора, че и А4 надали ще ти свършат същата работа. А защо отпадна Пасата?

Публикувано на: 17 Авг 2008 00:13
от ivo.andreev
Моделите на които съм се спрял досега са (във всички случаи 1999-2002):

Toyota (2.0 D4-VVTi, 1.8 D4-VVTi)
Audi (A4 1.9 TDi 110-130HP, 1.8T 150HP) + ESP
Audi (A3 1.9 TDi 110-130HP, 1.8T 150HP) + ESP
VW Bora(1.9 TDi 110-130HP, 1.8T 150HP) + ESP

Пасат Б5 отпадна, щото е много голям и грозен rolleyes.gif . И освен това не е хич от надеждните според
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 007-6-7/20, а и според един съсед който имаше такава.

Естествено Авенсис се води най-надежден, заради което го избрах. Хонда Акорд също ч обмислях, ама харчи повечко бензинче, има само 6 години гаранция против корозия(12г за Авенсис), има по малък багажник, по-ниска е и е малко по-дървена вътре... а и няма ЕСП laugh.gif

Avensis е в класа на A4, но самите Bora(което си е Голф) и А3 (което са си луксозен Голф) имат много сходни характеристики. Няма спор,че Авенсис по размери е най-голям и се твърди, че има най-добра возия.
Пасат, дето отпадна, също има много добра, след него е А4, следван от А3 и накрая Бора.

Ауди има много по-приятен интериор от Авенсис и е несериозно някой да го отрече (познайте защо не гледам Корола 2000-2002)

ОБАЧЕ... А3 и Бора са по-надеждни от А4 и то значително.

Така А3 е най-здрав от немските, върви много, с приятен интериор, прилично вътрешно пространство НО с малък багажник (350л). Колата има и индивидуалност (не кара всеки такава). Вози малко твърдо

А4 е приятен вътре, върви много, сравнително същия размер на интериора, с по-голям багажник (440л), но доста по-ненадежден и доста разпространен (едва ли не Голф 2 за по-платежоспособни потребители). А цената на частите на Ауди и подръжката не са за пренебрегване... поне да беше здраво като Тойота tongue.gif. Вози комфортно, но не колкото Авенсис

Бора е компромис между горните две. Вози най-твърдо, но е със слава на по-здрава кола, и има багажник от 470л. По грозна е от А3, но по-практична и също има индивидуалност

Авенсис - има си всичко, което искам, макар да е грозничка, а багажникът е 498л и е най-дълга от горните.

А4, А3 и Бора са доста по-спортни от Авенсиса. 1.8Т заради турбината достига много рано въртящ момент и разхода му на гориво е като на Авенсис. Авенсис обаче не понася газ - макар да съм противник, ако бензинът поскъпне още много... няма накъде да се ходи.

А4, А3 и Бора имат може би най-добрите дизелови двигатели за онова време (естествено преди любимата ми марка Хонда да направят iCTDi). Авенсис Д4Д хич не ми го хвалете. Много е добър, но по всякакви показатели тези на Ауди го превъзхождат, дори бих си го купил въпреки това, защото за мен Тойота и по-надеждна от Ауди, но с тоя тъп проблем с демпфера на маховика за 2600лв... не мерси. Иначе военните доста такива Авенсиси са накупили и пазарът е пълен с тях в момента... бензинки няма никакви обаче... намират се 1.6, изпада 1.8 и никакви 2.0.

И най-важното ... А4, А3 и Бора имат ЕСП cool.gif

Проблемът, колеги, е че Авенсисите не е гарантирано че могат да се открият на разумна цена.

Какво мислите?

Публикувано на: 17 Авг 2008 01:23
от Scott
ivo.andreev написа:Моделите на които съм се спрял...
От всички които си изброил, аз бих взел Пасата, но пък нали ти е много голям - тогава Октавия 1.8Т/1.9TDI(110) или Толедо - и двете са на същата платформа като А3/Бора, но с доста по-голям багажник и за същите пари купуваш много по-нова. И най-важното... - имат ESP.tongue.gif

Публикувано на: 17 Авг 2008 10:57
от Kiki
Petar написа:Avensisite do 2003 niamat VSC / ili kakto mu vikat trackhyn kontrol /
VSC не е тракшън контрол! Това е система за стабилност, ако не греша!Тракшън контрола eTRC и има едно копче в ляво от волана за изключване! Системата за сигурност VSC не може да я изключеш. Поне на моят Авенсис е така, но той е 2004г.

Публикувано на: 17 Авг 2008 11:27
от Kiki
ivo.andreev написа: Колеги, споделете за Tractin Control-a. Как е зимата с него? Мен ми се е случвало да има нанагорнища, които да не мога да кача, заради снега отдолу, тази система би ли помогнала?
На Тойота Авенсис има задължително копче за изключване на TRC. В техническото ръководство пише, че при много хлъзгав път се препоръчва изключване на трак контрола защото не е възможно тръгването от място, поради факта, че се намаляват оборотите до такава степен, че колата гасне, което писа и колегата.Това на мен лично не ми се е случвало зимата. Веднъж при лед усетих, че независимо колко газ аз съм подал, мотора си намали оборотите и усетих как пробуксува ту едното ту другото колело и колата потегли, но мното бавно. Така действа TRCто

Публикувано на: 17 Авг 2008 11:34
от newmiro
и от двете системи има полза.
за vsc съм го пробвал на лед на завой, след като колата занесе, веднага я връща в кривата към която си се насочил, а ти не правиш нищо. приятелите в колата викат, ти ли натискаш спирачка, а аз нищо не правя smile.gif
иначе trc-то, случи ми се да закъсам на пясък, буксувах и гаснеше постоянно (дълбок пясък, за плаж говоря). след като го изключих, си излязох лесно (с малко бутане разбира се:))).
но има смисъл и от двете системи, не се месят когато не трябва, и са доста полезни smile.gif

Публикувано на: 17 Авг 2008 15:09
от ivo.andreev
Колеги последните мнения бяха наистина полезни за мен.
Имам да се чудя още доста, да чета доста и да водя съпругата да гледа коли happy.gif, че тя ги избира по дизайн tongue.gif.

Знаете вече, от къде черпя информация и горе долу какво търся. Не смея да харесам нещо, както бях харесал Авенсис 2.0, да не би да се окаже че не може да се намери. Щото аз ако до 20 дни не открия нищо в България, моят човек заминава за Италия (същата онази дето едни жабари карат една кола по 50'000 км само с доливане на масло). А там седи 20 дни, и каквото успее да намери - в най-добро състояние от изброените и за до 13'000(предвидил съм още за застраховки, данъци и малки ремонти), това ще докара.

Може ли да ми помогнете да оправя приоритетите си?

1. 1999-2002 (няма лошо и да е по-нова, ма то пари струва)
2. Надеждна кола (статистически по-малко дефекти), а че мога винаги да попадна на "гробница" е ясно.
3. Quattro (4Motion) и/или ESP + Traction control (май всички имат EBD) за стабилност на пътя, особено в екстремни ситуации.
4. Добро ускорение, не искам да се състезавам, но (0-100 за максимално 10-10.5с), че знаете ли каква мъка е с 1.5 тона Ауди 80, 90 к.с. да изпреварваш по нанагорнище камион, който прави 10 метра черен пушек... Хондата ми би го изяло... ама малко и друса... не става за път.
5. Приличен разход на гориво. Бензин > 11л градско и 7 извънградско и дизел > 5л извънградско и 7-7.5 градско не ща.
6. Достатъчно голяма, че вътре да има място за 4ма възрастни и едно дете (бебе) + багаж (евентуално и детска количка)
7. Добър Euro NCAP рейтинг (ясно че при удар с Хамър е трудно да се оцелее, ама все пак)
8. Да вози относително стабилно и комфортно (все пак сега карам Хонда Сивик, което ще рече че едва ли не всичко ще е по-комфортно)
9. Да има приятен интериор и да изглежда горе долу добре (сравнете комбитата на Авенсис и Ауди А4... ще разберете какво искам да кажа) и индивидуалност (образно казано всеки кара старата Октавия или Голф 4 комби)

Айде сега кажете с ръка на сърцето, че Авенсис не е моят кола :love10: Е да ама проблмът го знаете...
Така VSC е само капка в колебанията ми, но е на едно от челните места по приоритети,

Други идеи са добре дошли, особено от онези които са карали повечко коли...

Публикувано на: 17 Авг 2008 17:14
от Scott
ivo.andreev написа:...Може ли да ми помогнете да оправя приоритетите си?...
Трудна работа tongue.gif
По метода на изключването освен Авенсис 2.0 VVTi biggrin.gif , май Mazda 6 TS2 или Sport, евентуално комби отговаря на най-много от условията ти, естествено субективната оценка си е твоя.
По т.3 имай предвид, че Quattro и 4Motion са малко омешани, т.е. А4 и Пасат, макар и с различни имена имат еднаква система - напълно механична, а А3/Golf и производните имат друга - с Haldex. Това е заради различното разположението на двигателя.

Публикувано на: 18 Авг 2008 06:40
от ALTEZZA
pri uslovie che edin ot preoritetite ti e potegliane v sniag, ne si li se zaglejdal po niakoe Subaru? te sa dosta dobre v snega(pri uslovie che sa AWD), dori i da niamat ESP(VSC ili kakto i da se naricha, vsiaka marka si imat tiahno sakrashtenie). ne kazvam che VSC ne e hubavo neshto, prosto za men ima drugi po vajni faktori. ianache niakoe Legaci kombi, sigurno bi bilo dobar izbor. samo ne znam s razhoda kak shte sa, mai tova shte te pootkaje.

Публикувано на: 18 Авг 2008 15:43
от ivo.andreev
Благодаря, колеги

Ами засега жената иска А3 (1.9TDI 110кс или 1.8Т 150кс)
Единственото ни разминаване до момента е, че не иска Хонда...много се чупели... ма за това съди по моята, щото счупих торсион преди няколко месеца... ей така както колата си седеше на паркинг.

Ще видим какво ще ни намерят, близкия месец, но мисля да искам да е с ЕСП..., то Quattro няма да е зле, ама поддръжката си е пари, а ЕСП ми се вижда... нящо като средно положение.

Знаете ли дали на Авенсис 2.0 2000-2003 може да се изключва Трашън контрола...Засега това ми остава опция 1, но вече А4 е изместен отпо-малкия си брат.

Относно Субару - имам едни колега с Outback и познавам един с Legacy. МНОГО харчат, ама МНОГО. Това 14/100 градско си е подвиг да стигнеш, а единият дори е сложил газ и казва, че харчи около 20/100... Лятото не ти трябва 4*4 в града и плащаш за гуми и ремонти, защото амортизацията си я има.
Така че, ако задният мост се включва само при нужда ми се вижда по-удачно.

Пита се: Някой карал ли е А3 и А4... за да може да ги сравни, щото от един тест драйв 5минути нищо не мога да рабера аз.

Публикувано на: 18 Авг 2008 17:09
от Scott
ivo.andreev написа:... Някой карал ли е А3 и А4... за да може да ги сравни, щото от един тест драйв 5минути нищо не мога да рабера аз.
Мнението на жената е закон. biggrin.gif Какво точно искаш да сравниш?
Според мен нито А3, нито А4(B5) стават за 4-ма възрастни с дете + багаж (д. количка). Аз съм 1.91м и като си наглася седалката да ми е удобна, отзад има място само за детето tongue.gif . Учудващото е, че всъщност А3 има малко повече разстояние за коленете на задната седалка от А4. Просто намери някой познат с такава кола и седни вътре, огледай, разбутай седалките, не да се вайкаш после.
Возията на А4 е по-комфортна от тази на А3, но пък има много оплаквания, че окачването лесно се разбива в България и поддръжката е скъпа, не мога да коментирам.
Относно двигателите - по-добре се прицели в 1.9 130к.с. или в краен случай - 100к.с., и двата са помпа-дюза. Аз имам слабост към тази технология, но двигателите са по-шумни. При всички положения, ако купуваш дизел, очаквай да е над 200к км, просто си избрал марка кола, която на Запад 'се кара'. Бензиновия е много добър, но има голям риск А3 1.8Т да е било в ръцете на някой 'състезател'.

Публикувано на: 18 Авг 2008 20:36
от Uncle Dido
ivo.andreev написа: не иска Хонда...много се чупели...
wacko.gif wacko.gif no.gif no.gif

Scott написа: Возията на А4 е по-комфортна от тази на А3, но пък има много оплаквания, че окачването лесно се разбива в България и поддръжката е скъпа, не мога да коментирам.
Около 1500лв. с труда и през около 9 месеца. В най-лошия случай.

Публикувано на: 18 Авг 2008 21:43
от Scott
Fido Dido написа:...Около 1500лв. с труда и през около 9 месеца. В най-лошия случай.
Най-лошия за кого - сервиза или собственика? :whistle: tongue.gif

Публикувано на: 18 Авг 2008 21:52
от diver
Fido Dido написа:...и през около 9 месеца...
Много раждат тия аудита ей....