Страница 2 от 2
Публикувано на: 30 Дек 2010 10:54
от mafiota
Темата е малко старичка, но за да не пускам нова реших да я използвам. Не е лъжа че при по-старите модели изолацията е малко по-оскъдничка. Затова реших да опитам малко от малко да изолирам купето.
Има доста писано за шумоизолациите, но аз се спрях на материала K-flex. За начало си поръчах два квадрата k-flex - представлява микропореста гума от едната страна е самозалепваща от другата има слой алуминиево фолио . Много лесно и бързо се работи с материала. В моя случай избрах дебелина 10мм (има различни). Това количесто ми стигна да изолирам долната част на предния капак, малко от двигателния отсег (където може), двете предни врати - и корите към тях, и двете колонки където вървят коланите. Струва ми се че ефект има, и на дълъг път е доста по-изразен. С две думи шума позатихна, но си изка още. Затова като се позатопли, ще продължа с проекта

Мисля да изолирам двете задни врат, пластмасите на подкалниците (предните), и на лято да махна мокета и да изолирам цялостно пода.
Като цена за момента тези два квадрата K-flex ми излязоха 36лв. с доставката.
Ето и линкове на фирми които се занимават търговия и доставка на изолации:
http://izoliram.com/
http://www.crioma.net/index.php?m=noise
http://www.di-tradebg.com/?cid=13
http://www.avitel-bg.com/for_the_mobile/silent_coat/
http://www.ode.bg/?PageID=3 ->от тези купих моят K-FLEX;
http://isoline.bg/viewpr.php?w=11
http://siper-bg.com
Публикувано на: 30 Дек 2010 15:34
от jim_beam
браво вe мафиот!
и аз се канех да пробвам нещо такова,ама все не остава време.този материал,който ти си взел не е оптимален за тази цел.баш за шумоизолация има едни подобни материали,които вътре имат оловен слой и са доста по-тежки.за съжаление са и скъпи.аз съм подготвил един пакет материал за изолиране на тръби,пак е като пореста гума,но е към 2-3 см дебел и ще е зор да се монтира.а и не е самозалепващ,ще трябва да се лепи или знам ли.
бях намерил един колега от пловдив,дето си беше правил яриса,да даде едно рамо,обаче все няма време.
иначе лошата шумоизолация си е факт също при по-новите модели,нали трябва да спестят от някъде.

Публикувано на: 30 Дек 2010 20:22
от mafiota
jim_beam написа:браво вe мафиот!
и аз се канех да пробвам нещо такова,ама все не остава време.този материал,който ти си взел не е оптимален за тази цел.баш за шумоизолация има едни подобни материали,които вътре имат оловен слой и са доста по-тежки.за съжаление са и скъпи.аз съм подготвил един пакет материал за изолиране на тръби,пак е като пореста гума,но е към 2-3 см дебел и ще е зор да се монтира.а и не е самозалепващ,ще трябва да се лепи или знам ли.
бях намерил един колега от пловдив,дето си беше правил яриса,да даде едно рамо,обаче все няма време.
иначе лошата шумоизолация си е факт също при по-новите модели,нали трябва да спестят от някъде.

По принцип гледам с по-ефтини материали, защото и колата не е кой знае колко скъпа....

. Иначе по руските форуми руснаците много хвалят STP-то, но сигурно си е цифра. Иначе ако ще работиш с несамозалепваща изолация ето какво препоръчва един колега от друг форум:
Ако ли пък изолацията няма лепилен слой, препоръчвам лепене със полиуретаново лепило.
Най здравите /казвам от опит/ са на Sika, германски.
Това са / в низходящ ред по здравина, и с увеличаване на еластичността/;
"Sikabond T1"
"Sikabond T2"
"Sikaflex CF11"
Стяга малко по-бавно от силикон, но пък е няколко пъти по-здраво.
Като се позатопли времето продължавам. Поченш ли веднъж няма спиране , голяма краста е

Публикувано на: 31 Дек 2010 02:48
от Bass_Man
Лепи го без да оставяш голо желязо ! Така на капака малко нищо не си направил . И също така за драстичен ефект си налепи на стената между двигателя и купето и в краката на предните седалки . Иначе STP има в БГ има и много други . Въпрос на избор .
Публикувано на: 31 Дек 2010 10:03
от mafiota
Bass_Man написа:Лепи го без да оставяш голо желязо ! Така на капака малко нищо не си направил . И също така за драстичен ефект си налепи на стената между двигателя и купето и в краката на предните седалки . Иначе STP има в БГ има и много други . Въпрос на избор .
Колега, на симката не е показано, но след това тези голите метални участъци по капака съм ги налепил и тях.
Но забелязвам , че откъм купето в краката на пасажера и шофиора има доста дебела изолация - пак на гумена основа

. Ще помъча още да налепя стената на двигателния отсег, но е доста трудно, че там вървят едни тръбички, едни сирени...., едни сероусилватели ... ми пречат

, а и студа най-много ме събаря laugh.gif
А STP знам че има и в БГ, ама май си е по-скъпичко ?
Публикувано на: 31 Дек 2010 17:22
от Bass_Man
Е скъпичко си е да . Иначе между мотора и купето и по тунела по средата може да лепиш и отвътре . За целта трябва да свалиш таблото и там разните му барчета . И да провериш всички маншони и ако трябва допълнително да ги изолираш ( точно там където минават рейки , помпи, жила, кабели, скоростен лост и тн ,) защото това са местата от където влиза шума основно . В краката трябва да има оригинално но ако вдигнеш килима на някоя S-класа ще разбереш за какво иде реч . Имай предвид ,че на малките мотори изолацията се усеща доста осезаемо ( като бреме

) .
Публикувано на: 31 Дек 2010 17:30
от rudolf
незнам дали има места в които трябва да се съобвазява с конденза
Публикувано на: 31 Дек 2010 17:31
от mafiota
Bass_Man написа: ........но ако вдигнеш килима на някоя S-класа ще разбереш за какво иде реч . ........... .
Вдигал съм на 124-ка, и ми се стори, че са се поуляли

Публикувано на: 31 Дек 2010 17:32
от Bass_Man
А тя в сравнение със S е нищо ! Все пак да не забравяме , че там са послзвани доста по-стари материали . Вече има много добри изолации но си струват доста пари .
Публикувано на: 31 Дек 2010 17:34
от mafiota
rudolf написа:незнам дали има места в които трябва да се съобвазява с конденза
И за това съм се замислял, но не ми е ясно какво трябва да спазя

, по принцип забелязах, че от вътрешна страна по ламарините на вратите се явява конденз, но вече ги облепих!
Публикувано на: 01 Яну 2011 02:52
от rudolf
mafiota написа:rudolf написа:незнам дали има места в които трябва да се съобвазява с конденза
И за това съм се замислял, но не ми е ясно какво трябва да спазя

, по принцип забелязах, че от вътрешна страна по ламарините на вратите се явява конденз, но вече ги облепих!
без да разбирам много -мисля че трябва да няма кухини в които да се образува конденз,а изолацията да пречи за изпарението му...
Публикувано на: 01 Яну 2011 14:31
от mafiota
Ами незнам, старал съм се да няма такива кухини. Самия материал покрива и залепва много добре, но знам ли може да с е получило тук там някое джобче с въздух
Днес пътувах на дълъг път, определено ефект има , но си изка още

. При 140 ....150 ми се струва че шума значително е намалял

biggrin.gif
Публикувано на: 01 Яну 2011 16:05
от Bass_Man
Конденз може да се получи само където има разлика в температурите . когато се сложи изолация и тя е плътно залепена вече много трудно може да се получи достатъчна разлика за да има конденз . Така , че където има изолация не трябва да има конденз .
Публикувано на: 01 Яну 2011 18:52
от jim_beam
що си мисля,че вътре във вратите си е нормално да е влажно,нали при дъжд се утаява вода от прозорците,като се отварят и затварят.и затова си има отдолу на вратите отвори за изтичането на водата.
Публикувано на: 02 Яну 2011 12:15
от Bass_Man
Колкото ще да е влажно ако нямаш разлика в температурата конденз няма да има . Друг е въпроса , че твърдите и плътните материали почти винаги имат по ниска темепартура от парата biggrin.gif . Но това не е задължително вярно когато имаш изолация . А и ако са ти читави уплътнениеята на джамовете може и да не тече вътре .
Така или иначе заводски шума от вратите се спира от корите и тяхната изолация/дебелина .