Страница 2 от 13
...
Публикувано на: 06 Авг 2008 02:13
от rudolf
аз таях големи блянове за 20в,,,но колеги от форума ме накараха да започна да гледам и въртящите моменти като показатели,,,
клепавите фарове са 8.6 кила,и някой беше споменал че тоя фейс е с по затруднено охлаждане,,
Публикувано на: 06 Авг 2008 06:11
от punkara
opredeleno edin 4A-GZE vuzmozhno po-kusna generaziya shte e idealen dvigatel za tvoyata kola, i si mislya che shte te kefi poveche.

inache ako iskash atmosferka, az bih slozhil napravo edin 3S-GE posledna generaziya, ili po-rannata, no si e dosta rabota, i poveche pari za chasti.
Spored men, ne si harchi parite za "sportni chasti" vednaga, predi da si reshil kakvo shte pravish tochno kolata, sega za sega shte imash dostatuchno razhodi samo da ya vurnesh na shto gode fabrichen level! povervai mi
BTW, tuka edin nov far v toyota e 136evro +DDS (20%) da si znaesh! gabarita e 76evro,

nov radiator pak ot toyota e 140evro +DDS
pozdravi,
punky

Публикувано на: 06 Авг 2008 09:58
от poli
Снощи така и не успях да го намеря този 4A-GZE двигател на каква кола го има.Турбо ли е този двигател?
За перформанс частите и обикновенните части ще копувам втора употреба от Япония като тези тук:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=7579
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=7582
е някой от частите като радиатор и предно стъкло сще са нови.
Днес има среща с един майстор тенекеджия дето казват че бил цар в резтаврацийте,та да я види,да видим какво ще каже.
-Тези греди отзад под багажника много ме претисняват.
А в Япония ми се пулят като ги питам дали са изгнили.
Публикувано на: 06 Авг 2008 10:19
от b_d
Гредите се правят много лесно - сгъва се ламарина 1.5мм на абкант и си готов.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_engine#4A-GZE
Публикувано на: 06 Авг 2008 11:07
от cj
Честито още веднъж и тук!
Моят съвет е следният:
1. Изходната база за една кола е
добра геометрия и здравина на купето - не е задължително да го направиш от самото начало, но рано или късно ако вървиш към перформънс сетъп ще минеш и през това.
2. На второ място бих ревизирал/ъпгрейднал
спирачките
3. Обърни внимание на т.нар. "
drivetrain"
4. Окачване
Според мен, това са най-важните и спешни моменти при изграждането на един автомобил. Едва след това обърни внимание на
5. двигателя - естествено ако вече не си попаднал във "форсмажорни обстоятелства"

.
4AGE 20v или 4AGZE? Имам някакви първични впечатления от първия и въпреки, че 20в-то звучи малко по-екзотично, мисля че суперчарджър варианта би носел по-лесен фън. Естествено зависи какво целиш... пикова мощност или широк пауърбанд със сила от ниски обороти?
6. екстри и удобства можеш да си създаваш когато ти се отдаде възможност (спойлери, седалки, волани, музика и каквото ти се прииска допълнително)
Забележка: реставрация на каквото се наложи е постоянен процес

Публикувано на: 06 Авг 2008 11:18
от poli
Благодаря за предложенията.
Радвам се че гредите се оправят толкова лесно,значи спирам да се претиснявам за тях и остава да се изпъне добре от пред.
За този 4А-GZE,изглежда съблазнително и с по-постоянна мощност както каза колегата по-горе.Но незнам как този двигател ще се побере и директно ли става на камбаната.
Абе тая кола ще я бъде.
Публикувано на: 06 Авг 2008 11:52
от punkara
ne, mahovika na 4AGZE e po-golyam, i ne vliza vuv kambanata na T50, zatova, shte polzvash mahovika ot originalniyat dvigatel

.
4A-GE blue top i red and balck top = 200mm suedinitel
4A-GE red top, 7A-FE = 212mm suedinitel
4A-GZE i 4A-FE (pri AE95 toest 4x4 corolla) = 225mm suedinitel
taka che maksimalno mozesh da suberesh mahovik i susedinitel na 212mm v T50 kambanata.
Kato cyalo imash vsichki nuzhni chasti da transformirash 4A-GZE za RWD application, shtot imash AE86 sus 4AGE
potursi iz neta, mislya che imashe podrobni opisaniya na prozesa. edin suvet ot men, ako shte ti e daily driver, gledai 4A-GZE-to da doide s kompressor za A/C, ili pone stoikata za nego, puk kutiyata, trubite i pr. ako ti potryabvat shte namersih v USA, shtot v Japan sa RHD i nema da stanat
az opredelno te suvetvam da si slozhish klimatik, tova pravya v momenta i az, i nyamam turpenie da dochaklam chastite da go dozglobya i da go pulnya, che mi pisna da se potya v tezi koli!

Публикувано на: 06 Авг 2008 13:48
от rudolf
абкант ми препоръчаха някакъв между руски паметники стадиона-към зоната,, цените били символични, и след морето-и аз ще правя греда. свали съм и гнилата част за мостра.
Публикувано на: 06 Авг 2008 16:15
от poli
Намерих предници АЕ101 с този двигател 4А-GZE,но да попитам те имат ли разлики Силвър топ и подобни?
Реално на мен ми трябва само двигателя,в смисъл няма какво друго да ползвам от предницата?За да не я взимам цялата.
В Гърция всички слагат 20в блак топ,и всички ме съветват за него.Принципно за 20в-то има всичко абсолщтно,но другия нещо не го срещам по японските каталози.
4A-GZE същия ли е като 4А-GE-то(с изклщчение естественно на буталата),в смисъл валове,гарнитури,клапани...?
Публикувано на: 06 Авг 2008 20:12
от punkara
da sushtiyat e kato, samo butalat intake etc. na tazi predniza gledam che e s klimatik
pri 4agze-to alternatori i drugi tam pomoshtni gluposti sa razpredeleni po razlichen nachin pokrai dvigatelya zaradi superchergera.

Публикувано на: 06 Авг 2008 23:04
от b_d
Реално ти трябват:
1. Двигател + вх. колектор
2. Окабеляването на двигателя + датчици
3. ЕКУ
4. Периферия - алтернатор, supercharger, бобини, комутатор.
За да се сложи двигателя в АЕ86 има няколко задачки с повишена трудност:
1. Да се направи окабеляването - от оригиналното на ае86 и това на 4агзе се прави едно ново - доста неприятна задача, но напълно постижима;
2. Да се премести алтернатора - на 4AGZE алтернатора стои много ниско и се удря в стабилизиращата щанга на AE86 - трябва да се изреже/направи нова стойка и да се премести по-високо;
3. Да се купи един олекотен маховик на 212мм заедно с читав съединител.
4. Да се смени бензиновата помпа с по-голяма;
Публикувано на: 07 Авг 2008 00:06
от agent dust
поли, щом гърците слагат 20в и ти го препоръчват, слагай такъв. даже направо им прати колата да и монтират двигателя с всичко необходимо.
Публикувано на: 07 Авг 2008 01:50
от punkara
biggrin.gif vednaga si lichi, koi tuka predpochitat visokite RPM-i i koi vurtyashtiyat moment! laugh.gif
Poli, kato ti gledam kolekziyata ot koli, shte ti preporucham 4A-GZE, sled instalaziyata mu, e mnogo lesno da si vdigash i konskite sili, smenyash samo shaibi na remuka na kompressora i/ili na kol val. sushto taka ako nyakoi den ti hrumne da slagash turbo, imash samo da add-nesh vsmukvatelen kolektor ot originalniyat ti dvigatel, i edno turbo s kolektor, vsichko vutre v dvigatelya si e napraveno za boost!
no ti si znaesh nai-dobre!

Публикувано на: 07 Авг 2008 08:33
от poli
Ясно,значи избирам 4A-GZE и каквото стане.
И към него трябва да има алтернатор,стартер компресор,окабеляване и комутатор.
А нещо лапите на двигателя необходими ли са или се ползват тези от моя?
Някой в България кара ли с такава конверсия?
Публикувано на: 07 Авг 2008 08:39
от b_d
Ползват се оригиналните лапи на АЕ86. 4AGZE e идвал само напречно разположен.
Никой не кара в БГ 4АГЗЕ. Моя двигател е доста близо до късно 4АГЗЕ - единствената разлика е, че в моя болтовете и шпилките са АРП, но и тойотските са доволно здрави.