Няма начин да не ръгнеш с остена!juri_galev написа:Питай Екставаганца за ММТ.
Въпрос при покупка на Toyota Corolla Verso
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Колега. Не знам защо властва това заблуждение на много колеги, че щом нафтата е с 10-15 стотинки по-скъпа от бензина то карането на дизелова кола е мното по-скъпо от бензина!? А това,че с дизелова кола минаваш 50-60% повече км. градско каране от бензиновата-никой защитник на бензина не споменава!Аз с Авенсис-дизел минавам градско с един резервоар-60л- 800км. Бензинов Авенсис, 1.8 не може да мине повече от 550км. Е! Колко стува км. с дизелов автомобил и колко с бензинов? Вярно,че на дизела се сменя един горивен филтър на 30000км, който струва 40 лв., но на 30 000 км. А разликата в цената на двата автомобила-втора ръка не е голяма!tnt написа:Предвид цената на дизела, според мен е абсолютно безмислено човек да скача на дизелов двигател, още повече че е по скъп. 129 коня VVT-i в никакъв случай не е малко, все пак не си купуваш самолет. Лично мениение, разбира се
Последно промяна от Kiki на 20 Юни 2008 20:53, променено общо 1 път.
Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Колега, нищо лично,но ти с математиката май не си добре!joro_206 написа:Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
просто исках да кажа че ако беше за служебно ползване щях да взема дизел(заради голямия пробег които ще се прави), но като явземам за лични ползване и ще правя малко км. съм си избрал бензин. това е.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
- LEXUS
- Мнения: 3778
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Не е така.При тези цени на горивата и пробег до 20000км.,та дори до 25000км. на година, купуване на дизел се обезсмисля,дори без да вкараме в сметката по-скъпата му поддръжка. При обявена от Тойота разлика в средния разход от едва 1.5 литра на 100 км..,аз го слагам в сметките 3 литра разлика в полза на дизела,но се изсилвам.И смятам само градско,защото при магистрално разликата в разхода е не повече от 1 литър 1.5 литър в полза на дизела. Та човекът, след като ще прави около 20000 км. годишно ,при сегашна разлика в цените дизел бензин,т.е. дизел по-скъп с 20 стотинки,аз направих примерната сметка: 1.8 бензин Версо харчи 11/100км.,взимам примерна цена на бензина за по-лесно 2.50 лева и примерна на дизела 2.70 лева. Така 1.8 ако харчи 11/100 умножено по 2.50=27.50 лева,умножавам го и получавам за 10000км. 2750 лева,за 20000км.5500 лева за една година с 1.8 бензин.Kiki написа:Колега, нищо лично,но ти с математиката май не си добре!joro_206 написа:Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
Дизелът го приемам да харчи едва 8/100 градско,което може и да не е така при този миниван,но няма значение.Та,8 литра умножавам по примерна цена на нафтата 2.70 лева и става 21.60 лева на 100 км.,за 10000км. 2160 лева,за 20000км.4320 лева.
Реално пестиш от дизела при пробег 20000км. годишно 1180 лева.,при което за да избиеш по-скъпата цена на нов дизелов Версо ,която е по-висока с 5500 лева от бензиновия,трябва да караш 5 години преди да започнеш да пестиш от дизела.Всичко това без да включваме по-скъпата поддръжка на дизела за тези 100000км.,т.е реално след 100000 километра ще започнеш да пестиш от дизела.
При това вземам 11/100км. разход за 1.8 бензин Версо,при обявен разход от Тойота градски 9.9/100км.,а на дизела вземам 8/100км.,при обявен от Тойота каталожен разход от 8.1/100км.,т.е. завишил съм разхода на бензин,а съм намалил разхода на нафта.
Ето като таблица:
Версо 1.8 бензин--- 11л/100км. --- 5500 лева за 20000км./1 година
Версо 2.2 дизел -----8л/100км.-----4320 лева за 20000км./1 година
Пестиш от дизела 1180 лева/1 година !
Нов дизелов Версо е по-скъп с 5445 лева от нов бензинов Версо.
При спестяване на 1180 лева от дизела/без да смятаме по-скъпата му поддръжка за 5 години/,излиза,че трябва да си караш дизеловото Версо 4.5 години,близо 5 години или 90000-100000км. на загуба,преди да започнеш да пестиш пари от дизела.
Да не говорим,че ако вземем по-коректния среден/комбиниран/ разход ,който е 1.5 литра на 100км. според Тойота,нулирано отново в полза на дизела,та приемаме 1.5 литра в полза на дизела комбиниран разход ,нещата стават още по-категорични против дизела,защото ще са нужни около 10 години и 200000км.каране на загуба на дизела,защото годишното спестяване ще е едва 544 лева.
/Обявен комбиниран разход от Тойота за дизел Версо2.2 е 6.4/100км. за бензин Версо 1.8 е 7.7/100км.За дизела го оставяме по заводски данни,а за бензина го правиме на 8/100 кобиниран разход и става пестене от едва 544 лева годишно с дизела./
Ако комбинираният разход на 1.8 бензин Версо го смятаме дори на 8.5/100км.,а дизела го оставим отново на заводски данни от 6.4/100км.,т.е 2 литра разлика ,отнова ще са нужни 7 години и 140000км. каране на загуба на дизела,преди да започнеш да спестяваш от това,че караш дизел..
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Точно това исках да кажа и аз,но не се изразих правилна.Колегата го е обяснил много точно и с пример.Бравос.
Истината е ,че смятам да карам колата около 3 години докато е в гаранция и после да вземам друга.
Дано до тогава Тойота да извадят друг 7местен ван. biggrin.gif
Истината е ,че смятам да карам колата около 3 години докато е в гаранция и после да вземам друга.
Дано до тогава Тойота да извадят друг 7местен ван. biggrin.gif
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
сметката е ок,обаче ако разходът на гориво стои на първо място няма как да се заобиколят хибридите.ако трябва да е прилична колата де,а не кенеф като лупо,ауди а2 и подобните им.а ако ще има 50% градско средния разход ще бъде също 50% от горепосочените бензинки.
интересно как ли ще изглежда горната сметка за civic ima или prius,лексусите май ще трябва да оставим настрана.
интересно как ли ще изглежда горната сметка за civic ima или prius,лексусите май ще трябва да оставим настрана.
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Лексус, нямам прекстава и ти как си ги правиш тези сметки, но сам казваш,че дизела харчи, а то си е и така-3л. по-малко от бензина! Е?При 2.60лв за литър-сридно в момента-дизела харчи 7.80 лв по-малко на100 км. За какво говорим? Аз карам приблизително 30 000км годишно, и давам при сегашните цени на горивата 2250лв по-мапко за гориво от теб. Това за една година-а за три стават 6750лв Е никога не можеш да ме убедиш,че дизела е малко по-евтин от бензина! Той е МНОГО по-евтин от бензина! Авенсиса съм го взел от Германия за 12000Е. Бензиновият е пак 12000Е-настаро. Колко от нас могат да си позволят нови коли за по 60 000лв?Е какъв е извода? Аз просто печеля от дизела за три години близо 7 000лв.-пък ти можеш да си ми сваляш колкото звезди си искаш от небето! А разликата в подръжката на една надеждно направена кола, като Тойота е много малка . Това е! Аз карам 90% градско в София и си мисля, че при тези задръствания разликат става още по фрапираща в полза на дизела! 
ето и моята тойота версо :
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=256881
днес я взех и направих малко извънгардско.
По магистаралата при скорост 110-120 ми даде 6.6/100км.
при скорост 80-100 (извън магистралата) - 6.8/100км.
Много добре се държи колата,неражностите не усещат,има добър демараж.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=256881
днес я взех и направих малко извънгардско.
По магистаралата при скорост 110-120 ми даде 6.6/100км.
при скорост 80-100 (извън магистралата) - 6.8/100км.
Много добре се държи колата,неражностите не усещат,има добър демараж.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC
Lexus, сигурен съм, че всеки който посещава форума редовно знае, че си голям привърженик на бензина и голям противник на дизела, поткрепям тезата ти, че дизела не е за коли претендиращи със спортни качества, но до там. Преди година и половина когато си избирах с какъв двигател де е королата четях ред по ред всичко написано във форума и замалко да взема да збъркам с бензиновата
Изказвам се толкова смело защото от два месеца имам и бензинова и от там перфектна база за сравнение. Не може с едната да минавам приблизително около 750км, а с другата около 450км.
с около 40л при двете, и това ако не е разлика!
При минати 45000 при среден разход 5.5 дизел, при средна цена за периода 2.30 почти 5700лв
и за същите километри при средно 8.5 бензин и средна цена 2.30 около 8800лв - 5700лв = 3100лв разлика за година и половина, а цената на двете горива я сложих еднаква, защото дизела е по-скъп от няколко месеца преди това беше обратното.
Мойта сметка е тая - 2000лв икономия при 30000км годишно и след втората година колата започва да ми връща от даденото.
Другото което утре си изкарвам колелото, еб*ти сметките
Верно, че нема такъв кеф като да развъртиш бензиновия мотор, но и комфорта на малкия дизел в града не е за пренебрегване(и не казвай, че дизела е шумен не съм съгласен).
При минати 45000 при среден разход 5.5 дизел, при средна цена за периода 2.30 почти 5700лв
и за същите километри при средно 8.5 бензин и средна цена 2.30 около 8800лв - 5700лв = 3100лв разлика за година и половина, а цената на двете горива я сложих еднаква, защото дизела е по-скъп от няколко месеца преди това беше обратното.
Мойта сметка е тая - 2000лв икономия при 30000км годишно и след втората година колата започва да ми връща от даденото.
Другото което утре си изкарвам колелото, еб*ти сметките
Верно, че нема такъв кеф като да развъртиш бензиновия мотор, но и комфорта на малкия дизел в града не е за пренебрегване(и не казвай, че дизела е шумен не съм съгласен).
Чудни сметки, ма сега оставаше и да са верни.....casparcho написа:... Не може с едната да минавам приблизително около 750км, а с другата около 450км.с около 40л при двете, и това ако не е разлика!
При минати 45000 при среден разход 5.5 дизел, при средна цена за периода 2.30 почти 5700лв
и за същите километри при средно 8.5 бензин и средна цена 2.30 около 8800лв - 5700лв = 3100лв разлика за година и половина, а цената на двете горива я сложих еднаква, защото дизела е по-скъп от няколко месеца преди това беше обратното.
Мойта сметка е тая - 2000лв икономия при 30000км годишно и след втората година колата започва да ми връща от даденото.
Другото което утре си изкарвам колелото, еб*ти сметките![]()
![]()
....
1. Сметката за цена пробег не се прави само от разхода!
2. Не знам как добиваш 5.5 среден разход, ма скоро карах една нова октавия с прословутия 1.9 помпа дюза. Емил Марков - Дружба! Сутринта къде 9...кат пристигнах компа показваше 12/100 разход.
3. Съвсем доскоро дизеловите коли вървяха по-скъпо от бензиновите. Сега е обратното. Защо ли?!
4. Ако нафтата беше толкоз на далавера, интересно защо няма едно такси дизел?
Да направим сега твойта сметка малко по-реална. Разход нафта в града реално под 7-8 забрави. При > 2.5 на литър това прави 18-20лв. Сложи си доста по-скъпите и чести смени на масла филтри и т.н. + удоволствието от непалене през зимата поради прекрасната ни нафта, дет съм вадил парафинени свещи от нафтопроводите и себестойността ти скача на 25лв/100 градско. При каране на метан тази сметка е 10/100. следователно по твойте сметки излиза, че за 30000км на годна карайки на нафта си хммм колко 4500лв назад....

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
ДИВЕР , За какве чести смени на масло и филтри става въпрос при дизела? Ака ти му викаш честа смяна на масло и филтри на 15 000км!? Ти на колко сминяш на бензинката? На 30 000км ли? А ,ако искаш можем да се повозим на мая Авенсис но,ако градско наистина го сваля под 8.0 ще обещаеш, че ще продадеш бензинката и ще си купиш дизелова кала! А колегата малко е пресилил нещата ,но е по-близо до истината отколкото обратното!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта