Страница 2 от 3

Публикувано на: 13 Май 2008 18:17
от rudolf
lz2lps написа:Rudolf-е - представи си карането на картинг с един крак върху двата педала smile.gif. Същото е.

Спирането с ляв крак се използва и изключително като рали техника - гледай камери от краката на рали пилоти и ще видиш как танцуват върху тях. Една от причините е да подържат оборотите заради лага на турбото.

Особено при предно предаване и високооборотни двигатели спирането с ляв крак е много полезно - защото освен всичко друго подържаш оборотите, както и намляваш времето за превхвърляне на крака от спирачката на газта. Да не говорим за плавното управление на баланса и разпределението на тежестта. Помага и за ротация на задницата (една от малкото техники при предното за иницииране на дрифт smile.gif ). Намаляваш и understeer-а като натоварваш моментно предницата и и даваш сцепление...

Газ и спирачка с десния крак - вероятно знаш че се използва единствено за heel & toe smile.gif при понижаване на предавките - за да няма забиване напредницата, a при задното блокиране на задните колела и съответно oversteer (ако си чувал за дрифт техника - shiftlock - използват точно това за иницииране на дрифт. Ако не си гледай Drift Bible tongue.gif).

Айде довечера повече, че съм на работа biggrin.gif
чесно казано съм на фаза--собтсвени мнения и интуиция,,,и като те чета се чувствам като ловец на митове:)
ще трябва много бира да изпием заедно докат изгладим техниката ми се струва:)

бтв- от целия форум -май само десс използва левия крак за спирачка:)

Публикувано на: 13 Май 2008 18:27
от desSs
rudolf написа:бтв- от целия форум -май само десс използва левия крак за спирачка:)
ако имате некви въпроси, съм насреща laugh.gif

Публикувано на: 13 Май 2008 19:17
от rudolf
desSs написа:
rudolf написа:бтв- от целия форум -май само десс използва левия крак за спирачка:)
ако имате некви въпроси, съм насреща laugh.gif
десс ти тая рали техника заради лага на турбото ли ползваш или ти е останала от картинг шампионатите?? laugh.gif

Публикувано на: 13 Май 2008 19:31
от lz2lps
Не, скрита дрифтърка е biggrin.gif

Спирането с ляв крак е основна техника на бангиите с предно, че иначе understeer, understeer.... Подържането на оборотите достатъчно високо за да не умре след завоя също :). Все пак на нашите "сенокосачки" работния диапазон на двигателя е над 5000 оборота :). А си го оставил да падне под 3500-4000 - после има да чакаш да ускори..

Само че за да я ползваш трябва да имаш седалка с добри странични опори (тип корито), както и добри 4-5-6 точкови колани, които да те държат за седалката. Повярвай не е лесно да се държиш за волана и да не изпаднеш през шофьорската врата и в същото време прецизно да контролираш газтта и спирачката с двата крака. Аз нямам тези горните неща и използвам левият си крак върху мъртвия педал за да се държа и ми е доста трудно да спирам с ляв крак... Само на осамотени места, на някое полигонче.

Малко LFB в действие - там където не свалям една предавка преди пързалянето използвам LFB, иначе ръчната ми е пръв приятел :)
http://www.youtube.com/watch?v=7OaPweG4wcw

Heel & Toe и LFB в действие:
http://www.youtube.com/watch?v=Ts29KKhKXds

П.П. Бира не пием, ще трябва да ме возиш на АЕ86 - че гледам твоето ще стане доста преди моето tongue.gif. Не се бой - и аз го карам на вътрешно чувство, така че мога да пиша глупости :). Не гледай че превеждам. Това е различно от разбирам и умея. Засега съм клавиатурен плъх, който чат пат разбира каквото чете....

Публикувано на: 13 Май 2008 21:48
от rudolf
любе набарай да преведем-някакви сухи тренировки,,,че поне кат не караме да се развиваме? dry.gif

аз сега се вося на вечерните тролей-да си тренирам усещането за скорост и вдигам прага:)

Публикувано на: 13 Май 2008 22:18
от newmiro
аз за техниката на desSs къде ли не разправям smile.gif

Публикувано на: 15 Май 2008 15:39
от lz2lps
http://www.speedventures.com/results/Default.aspx
Event Date: 5/10/2008 - Streets of Willow Springs Full Course with Bowl and Blowpass CCW

Plamen Simeonov 17 - 11ти отзад напред.

Обиколките само на брат ми:
http://www.speedventures.com/results/De ... 2147192185

Публикувано на: 15 Май 2008 15:56
от desSs
rudolf написа:
desSs написа:
rudolf написа:бтв- от целия форум -май само десс използва левия крак за спирачка:)
ако имате некви въпроси, съм насреща laugh.gif
десс ти тая рали техника заради лага на турбото ли ползваш или ти е останала от картинг шампионатите?? laugh.gif
смей са ти, в неделя отивам на картинг за първи път в живота си, и мисля да съм на почетната стълбичка, щот съм подготвена laugh.gif
newmiro написа:аз за техниката на desSs къде ли не разправям smile.gif
ма някой ако иска уроци, казвай че не взимам скъпо biggrin.gif

Публикувано на: 15 Май 2008 17:23
от K-A-N-U
Nqkoi qvno e slu6al instrukturite si kato ubesnqvat za friction circle, trail braking i car control.

4uval li si za string theory? Tova e drug na4in za obesnqvane na friction circle-a.

Btw poglednah rezultatite ot event-a i vijdam 4e za 3-to i 5-to mqsto sa nqkakvi bylgar4eta. Da ne bqha s edni subaruta dvama bratq?

Публикувано на: 15 Май 2008 18:29
от lz2lps
K-A-N-U написа:Nqkoi qvno e slu6al instrukturite si kato ubesnqvat za friction circle, trail braking i car control.

4uval li si za string theory? Tova e drug na4in za obesnqvane na friction circle-a.
Ами за съжаление съм нямал инструктори :). Ходил съм един път на Race School на Streets of Willow когато бях в САЩ - но беше 1 Day High Performance - и общо взето само заради track time и след това за възможност към нещо повече (например NASA изискват някакъв Race School).

От едно време се интересувам от техники на каране, и повечето неща съм ги научил от книги като Going Faster - Mastering the Art of Race Driving или Speed Secrets серията, Race Car Vehicle Dynamics, How To Make your car handle, някоя друга симулация като Live For Speed и статитии в небългарски форуми и естествено бате Краси (maggkrabar).

Това предполагам имаш в предвид с String Theory (защото в първия момент ми дойде наум за една друга String Theory, за справка книгата "The Elegant Universe smile.gif ) :

Източник: http://www.porschenet.com/DEterminology.html

String Theory
Imagine a string with one end attached to the bottom center of your steering wheel when it is in a neutral (straight) position and the other secured to your accelerator in the depressed position. When you turn your wheel, it forces the accelerator to ease up. As the wheel straightens out, you are able to fully depress the accelerator. There is a balance between accelerating and turning. that adds up to the 100% discussed above under weight transfer.

Similarly, imagine the string attached to the brake pedal instead. The same principle applies. In short, you cannot turn the wheel without giving up some acceleration or braking power.


И на мен ми направи впечатление че има български имена в списъка с времната - и то страхнотни времена. Не знам дали въобще брат ми е знаел че има други българи, но като се събуди ще го питам.

П.П. Да не става объркване - аз съм в България, преди една година бях в Калифорния :). Брат ми близнак в момента е в САЩ и аз пиша за неговите преживявания :whistle:

Публикувано на: 15 Май 2008 18:54
от K-A-N-U
Da to4no za tazi teoriq govoreh, tq e prqko svarzana sys friction circle ili nqkoi go nari4at traction circle.

Zna4i vi se qvqvate ne6to kakto PAKETA1 i del_sol Fan? samo deto PAKETA-ta go hvana lipsata posledno vreme. posledno be6e pisal Сря Дек 19, 2007 8:06 pm i to za da ni kaje 4e si e kupil nissan.

Публикувано на: 15 Май 2008 19:05
от lz2lps
Досега си обяснявах нещата с това(както и с обяснението в първта част на Speed Secrets, което не съм го превеждал още), както разбира се и нещата написани в всяка книга за динамика на автомобила за friction circle:
http://forums.hondabg.com/index.php?s=& ... t&p=181513

Благодаря ти че спомена и за string theory - доста образно е описано :)
na4i vi se qvqvate ne6to kakto PAKETA1 i del_sol Fan?
За съжаление на този въпрос не мога да ти отговоря, защото не знам каква е връзката между двамата smile.gif. Посещавам форума от Декември месец миналата година, когато си купих AE86...

Публикувано на: 15 Май 2008 20:01
от K-A-N-U
Statiqta za koeto dade link izglejda dosta dalga i iz4erpatelna, 6te trqbva da q 4eta drug pat, no sam siguren 4e si q prevel i obqsnil kakto trqbva.

Kolkoto do PAKETA1 i del_slow Fan :) tova za dvama bratq, ne bliznaci de. No i pri tqh e podobno kato pri vas ediniq pi6e za prejivqvaniqta i na dvamata. PAKETA1 e dosta dobyr s pisalkata, ako ne be6e himi4en injiner, aleko konstantino 6te6e da mu zavijda na sposobnostite mu v malkiq razkaz.

Публикувано на: 15 Май 2008 20:07
от lz2lps
K-A-N-U написа:Statiqta za koeto dade link izglejda dosta dalga i iz4erpatelna, 6te trqbva da q 4eta drug pat, no sam siguren 4e si q prevel i obqsnil kakto trqbva.
Всъщност това е превод на книгата Speed Secrets 2: More Professional Driving Techniques на Ross Bentley. Има 6 книги от тази поредица и е може би съдържа най-добрата информация за техники на каране заедно с Going Faster - Mastering the Art of Race Driving.

А аз пиша защото брат ми или го мързи или има много работа, той обикновено е по-четенето на форума.

Публикувано на: 23 Май 2008 01:54
от rudolf
лубе преведи нещо-че пилотската ми кариера е в застой:)