Страница 2 от 2

Публикувано на: 04 Май 2008 10:20
от pol
Точно така. В ДДС закона си има определение за НОВ автомобил. Втора употреба си е без ДДС, по точно толкова колкото му е останало

Публикувано на: 04 Май 2008 10:54
от jim_beam
да кажа само,че на практика и употребяваните коли тук се продават нето+ддс,така че в този случай моя човек е платил 20% по-малко.това имах впредвид с примера.ясно,че това е много по-малко от ддс-то на новата цена,но все пак е нещо.на 7000€ си е над 1000€.

Публикувано на: 04 Май 2008 15:13
от kristian
pol написа:
@kristian
благодаря за информацията.
искам да изложа следния пример: мой приятел купува кола от фирма в германия.предварително им казва,че колата е също за фирма и иска да я плати нето без ддс.става въпрос за 6+1 местна,вземал се някакъв формуляр от бг и нещата стават.при него стана без проблеми.
в такъв случай излиза,че колегата по-добре да купи колата от германия,защото ще я плати нето,а негодниците от данъчното ще имат да вземат в този случай.
правилни ли са ми разсъжденията или не?
Абс. неправилни.

ДДС се внася в страната, в която се регистрира НОВО превозно средство, независимо къде е купена и независимо дали купувача е регистрирано по ДДС или не лице. Системата е такава в цяла Европа. Когато българин закупи автомобил от друга страна членка е длъжен тук да попълни декларация и внесе ДДС-то в 14 дневен срок от закупуването на автомобила. Целта е ДДС за покупки на НОВИ автомобили да остава в страната на купувача.

Ако я купи като стока и е регистриран по ДДС тук трябва да пусне протокол и да си начисли ДДС-то. Ако не е регистриран по ДДС немеца няма да му пусне ф-ра без ДДС.
Това май не съм го писал аз mellow.gif
Назнам защо мен цитираш Pol.
Съвсем ясно написах че ДДС ще си плати ,който и да е.Дли тук или в Германия-незнам.По-точно незнам какви са споразуменията м/у двете държави за двойното данъчно облагане,особено след приемането ни в ЕС.