Страница 2 от 3
Публикувано на: 01 Апр 2008 16:13
от stefanb
Desss Някои гуми са с посока, имат стрелка накъде да се въртят и не могат да се монтират обратно, просто шарката е такава. Преди време бяха само зимн, сега и летни има масово. Проблемът при тях е, че има леви идесни с тая посока, щото мат и външна и вътрешна страна обикновено на мотажа и после не можеш да ги въртиш за равномерно износване, освен предна-задна лява или съответно дясна.. Ако предна лява сложиш отзад в дясно, обръщаш посоката....
И НОСИ - както видяхме.
Колежке Пепа, отивам да си посипя главата с пепел... Ама съм тиква, да не различа Корола от Авенсис. То и пишем за по-голяма яснота в аватара... Ама блейка съм и това е...
Публикувано на: 01 Апр 2008 19:24
от sokkon
И това не е. Тази Йокахама няма посока и е асиметрична. Гумите не са махани от джантите, баланса и налягането са нормални, така че остава проблема да в мен. За всеки случай разменихме лява с дясна. Сега мисля, че по-добре, но нямах възможност да ги тествам по-дълго. Пробвах на "новия" участък на оковръстното между Симеоново и Бояна, ама то е толкова криво горкото, че на мен ми се зави свят biggrin.gif На друг участък всичко си беше ОК. Ще покарам повече и пак ще се включа след нялолко дни. Май накрая ще се окаже, че пак пътя ни е крив

Публикувано на: 01 Апр 2008 20:15
от slowtraveler
stefanb написа:Desss Някои гуми са с посока, имат стрелка накъде да се въртят и не могат да се монтират обратно.....
SORRY за ОФФ, ама мойте като карам, ги гледам в огледалото и се въртят в една посока biggrin.gif
А сега сериозно - допълнителна асиметрична тежест (напр.тъщата) в колата също оказва влияние, затова центровка на предница обикновено се прави с шофьора в нея, ако се кара предимно с 1 човек..
Обаче аз също съм забелязвал колата да ми дърпа надясно в повечето пъти, просто защото пътя обикновенно е леко наклонен натам за по-добро оттичане на водата.
Съвета ми е - не пипай колата поне 5-6 х.км и тогава ще разбереш кое как е...
Публикувано на: 01 Апр 2008 20:17
от desSs
stefanb написа:Desss Някои гуми са с посока, имат стрелка накъде да се въртят и не могат да се монтират обратно, просто шарката е такава. Преди време бяха само зимн, сега и летни има масово. Проблемът при тях е, че има леви идесни с тая посока, щото мат и външна и вътрешна страна обикновено на мотажа и после не можеш да ги въртиш за равномерно износване, освен предна-задна лява или съответно дясна.. Ако предна лява сложиш отзад в дясно, обръщаш посоката....
И НОСИ - както видяхме.
хъх за сефте чувам за такива гуми

ама и аз съм колежка, не се чуди laugh.gif
Публикувано на: 01 Апр 2008 20:47
от kristian
desSs написа:[........... аз съм колежка, не се чуди laugh.gif
Нема се плашиш!Нали си брюнетка.
М/у другото това поставяне наопаки на гуми с посока си е опасно.На вода лесно може да те вкара в "аквапланинг",поради причината че грайфера ще събира водата под гумата ,вместо да я изкара настрани
Публикувано на: 01 Апр 2008 20:58
от pol
Имал съм такъв случай на носене преди 5-6 години, че и повече. Пак напролет и пак след повторно слагане на сравнително нови гуми както тук указаните - предполагам са били на максимум 3-4 хиляди гумите.
Майстора (бог да го прости Жоро - беше най добрия в София - сервиза на Автотехникума при Захарна фабрика) .
Спомням си, че им замерваше и нагласяше сходимостта, качваше се на колата правеше 1-2 кръгчета, след което се връщаше и почваше наново. Мъчи се така 1-2 часа и накрая размени предните гуми, направи им нов баланс и нещата заспаха отсекъде. Мисля, че им смени и джантите.
Просто понякога се случват и такива неща.
Публикувано на: 01 Апр 2008 23:58
от LEXUS
slowtraveler написа:
затова центровка на предница обикновено се прави с шофьора в нея, ако се кара предимно с 1 човек..
Да,и като качиш пасажер до теб пак ходиш за геометрия biggrin.gif ,а като качиш 3 пътника пак ги караш вкупом в колата до сервиза на геометрия.

П.С. А моето предположение е най-вероятно крива гума или недобър баланс от разбалансиран уред,случвало ми се е в автоцентрове Европа на Сливница,оттам отидох в Радиал на околовръстното,където балансират страхотно гумите.Но при всяка смяна зимни-летни или летни-зимни я давам в Тойота,там работят много добре.
Публикувано на: 02 Апр 2008 00:13
от stefanb
Лексус, то там че работят добре е ясно, колега, ама за пролетната смяна сигурно се записваш от 15 септември... Или за гумаджиите няма навалица. Щото аз последния път 3 пъти ходих за един филтър - веднъж нямаха система, веднъж го поръчваха (не карам поръчкова ръчка, а най-тривиален Ярис, ама няма на склад филтър - чаках) и трети път да си го взема. Телефона го вдигат и затварят, абе отврат... Та ако и с гумаджиите са така...
Но им е малък сервиза, факт.
Сега чувам, че още два ще правят, в Дружба и Люлин, ако не бъркам...
Публикувано на: 02 Апр 2008 00:27
от LEXUS
Да,прав си,трябва да се запише час и се чака 1 или 2 седмици,а телефоните след 3 p.m. изобщо не ги вдигат. А това за сервизите за 1-ви път чувам,по принцип ги правят на комуникативни места и не вярвам да ги забият в Дружба или Люлин или ако го направят,ще са извън самите квартали според мен.
Публикувано на: 02 Апр 2008 18:27
от slowtraveler
LEXUS написа:slowtraveler написа:
затова центровка на предница обикновено се прави с шофьора в нея, ако се кара предимно с 1 човек..
Да,и като качиш пасажер до теб пак ходиш за геометрия biggrin.gif ,а като качиш 3 пътника пак ги караш вкупом в колата до сервиза на геометрия. ....
EEEE - не толкова подробно, но при следващата центровка на предница накарай някой по-пълничък да седне на пасажерското място и гледай как ще се изменят параметрите

Просто кинематиката на окачването (дори и на Тойотата biggrin.gif ) си е такава - не е идеална.....
Публикувано на: 03 Апр 2008 09:34
от cj
kristian написа:
М/у другото това поставяне наопаки на гуми с посока си е опасно.На вода лесно може да те вкара в "аквапланинг",поради причината че грайфера ще събира водата под гумата ,вместо да я изкара настрани
Бих добавил не само на вода. Ако гумата се монтира в посока обратна на предвидената за въртене, то сцеплението на сухо (особено в завой) е възможно да се понижи драстично.
Аз направих обръщането само за тест и не съм навъртял повече от 10-15 км така.
Публикувано на: 06 Апр 2008 12:03
от The_Teacher
SoKKon, какво се оказа в крайна сметка>
Питам защото и аз имам подобен проблем. Със предишните ми зимни гуми при 80 км тресе здраво. Смених ги преди 2 седмици с летни и при 80-90 км е ок не тресе, но достигнели 110 пак започва да тресе.
Та се чудя от какво би могло дае: гумите са нови фулда, балансираха ги преди да ги сложат, мисля си вече да не е от джантите, че не са оригинални за тойота, ама знае ли се.... Мисля да й направя реглаж на предницата, ама и тва ако не помогне незнам
Публикувано на: 06 Апр 2008 19:30
от LEXUS
Офф,това ти е от лош баланс,къде са ги балансирали?Някъде машините им за баланс са разцентровани,случвало ми се е.Отиди в Радиал на околовръстното да ти ги балансират,и на мен ми тресяха на 80км./ч. и на 120 км./ч. и се бях примирил,но 1 път случайно ми ги балансираха в Радиал и няма никакви вибрации.Ако не е от баланс,значи гумите или джантите са ти криви,но ако са това ще излезе на машината и те ще ти кажат.
Публикувано на: 07 Апр 2008 19:16
от The_Teacher
Ще отида да я видят. Радиал в коя част на околовръстното е?
Публикувано на: 07 Апр 2008 20:15
от slowtraveler
LEXUS написа:....Ако не е от баланс,значи гумите или джантите са ти криви,но ако са това ще излезе на машината и те ще ти кажат.
Като ги сложат на машината огледай много внимателно протектора на гумата.
Чисто нова гума 5 пъти я балансираха, винаги излизаше на 0гр, а на колата вибрираше като за световно.
Като я огледах милиметър по милиметър имаше малка издутина по протектора (с диаметър около 1см и висока около 3мм) - просто едното 'кубче' на протектора беше по издадено от всичките останали....
Смениха гумата по гаранция...

Ако джантите не са оригинални има голямо значение централната втулка.
Ако централния отвор е с друг диаметър, се прави втулка по абсолютно точния размер за да центрова джантата върху главината.
Според мен е по-добре втулките да са пластмасови, въпреки, че някои правят метални втулки. Аз имах проблем с металните втулки, защото не бяха направени с голяма точност, докато по-меките пластмасови (или както при мен текстолитови) втулки обират такива малки грешки и лягат плътно.