Страница 2 от 5
Публикувано на: 24 Мар 2008 06:50
от ALTEZZA
abe ne znam kolko e "the best of both worlds". kakto kazah imashe MR2 tuk det imaha opcia za takava transmisia, az opredeleno ne ostanah koi znae kolko vpechatlen, plus tova Toyota neshto ne biaha doispipali elektronikata, v smisal idvashe ot ECU-to, koga i kakvo reshavashe. chuval sam che v Evropa ima i drugi modeli det sa s takava transmisia ot veche niakolko godini, nadiavam se da sa ia doizpipali.
btw, na tozi tip transmisia verno niama P pozicia, sega se zagledah v snimka na MR2
btw, tova ne e avtomatichna skorostna kutia, tuk ia narichat sekvencionalna(sequential), vapreki che ne e tipichnata sekvencionalna skorostna kutia det se sreshta po drugi modeli koli, no principa e sashtia, prevkluchva skorosti samo v dadena posledovatelnost. mnogo hora biha ia obarkali za tiptronik(avtomatik s opcia na rachno prevkluchvane), no niamat nishto obshto, po skoro sa palna protivopolojnost kat konstrukcia, no s edna i sashta ideia, prevklucvhash samo s losta ili butoni (+) i (-)
btw, na koi mu e hrumnalo da ia krasti mnogorejimna?
Публикувано на: 24 Мар 2008 07:15
от hyankov
Като си взех колата отначало на всяко спиране я дърпах ръчната. После спрях. Ръчна дърпам само като паркирам - винаги. Ако си под наклон, предните ти гуми трябва да сочат тротоара, ръчна спирачка, 1ва скорост ако муцуната е под наклон иначе задна.
Иначе ако спреш на стоп/свефотар когато си под наклон, не е лоша идея да дръпнеш ръчна. Че като тръгваш да не я пуснеш назад. Повечето хора в САЩ спират на 5 см зад теб тъй като си мислят че всички карат автоматик. Аз пък винаги обичам да пускам колата да тръгне леко назад, че да ги предупредя
Което ми напомня - сега съм в Сан Франциско. Егати наклоните... тук просто забрави за ръчни скорости...
още
Публикувано на: 24 Мар 2008 10:02
от desSs
ugabuga написа:sefte chuvam za aftomatik bez park?!?!

ALTEZZA написа:kakav e tozi ivtomatik det niama P(park) pozicia? az takova neshto do sega ne sam vijdal.
еее добре че съм аз да научите нещо ново
ALTEZZA написа:
почти същото е, само че /+/ и /-/ са ми от лявата страна, а спорта ми е като отделно копче

Публикувано на: 24 Мар 2008 10:25
от pepa_k
И аз да кажа понеже съм със същата скоростна кутия. Значи тя няма нищо общо с автоматичната скоростна кутия - освен че се ползва по идентичен начин. Та понеже ние нямаме положение Р ако се остави на N съответно си е на свободна и нищо не пречи на колата да се движи, затова винаги се дърпа ръчна. Не знам защо от Тойота ми обясниха като я купувах че това е особенността на кутията че трябва винаги като спираш да я гасиш на N и да дърпаш ръчната което с течение на времето става като навик и не пречи. Обаче в книжката с упътването пише най-добре да се гаси при положение R или E и задължително да се дърпа ръчната спирачка. Не си спомням повече за обяснението ама ако искаш го потърси и в твойта книжка deSs.
Публикувано на: 24 Мар 2008 10:53
от desSs
pepa_k написа:Не знам защо от Тойота ми обясниха като я купувах че това е особенността на кутията че трябва винаги като спираш да я гасиш на N и да дърпаш ръчната което с течение на времето става като навик и не пречи. Обаче в книжката с упътването пише най-добре да се гаси при положение R или E и задължително да се дърпа ръчната спирачка. Не си спомням повече за обяснението ама ако искаш го потърси и в твойта книжка deSs.
мацо, на мен от Тойота ми казаха само на кръстовище или задръстване /или въобще при малко по-продължителен престой/ да включвам на неутралната, за да не се товарел съединителя непрекъснато...ама като паркираш що пък

аз винаги съм на R или E, зависи как съм влязла на паркинга, направо дърпам ръчната и изгасям...

Публикувано на: 24 Мар 2008 10:58
от newmiro
мимиченцата от нашия форум се активизираха laugh.gif

Публикувано на: 24 Мар 2008 11:40
от pepa_k
desSs написа: ...ама като паркираш що пък

аз винаги съм на R или E, зависи как съм влязла на паркинга, направо дърпам ръчната и изгасям...

А де и аз т'ва се чудих ама момченцето (защото беше такова) спореше че ако загася на R или E нямало да мога да си изкарам ключа
Ама в книжката наистина така пише. Аз обаче не мога да си го създам като навик и не я дърпам. Само вечер като паркирам в гаража се сещам за това и чат пат я вдигам, но са ми казвали че в немско например било като навик на шофьорите и всички с всякакви ск.кут. си ги вдигат така ги учели още по време на курсовете

Може би затова го пише и в книжката, а сигутно го пише и в книжките на всички авто-ли
Публикувано на: 24 Мар 2008 11:55
от desSs
pepa_k написа:А де и аз т'ва се чудих ама момченцето (защото беше такова) спореше че ако загася на R или E нямало да мога да си изкарам ключа
е в крайна сметка можеш ли или не можеш да извадиш ключа на R или E? аз щото съм със старт-бутон и затва питам.
оня може да е някъв малоумник. ако съм на тебе ще отида с книжката, ще го накарам да го прочете и ще го питам що ме е излъгал biggrin.gif
Публикувано на: 24 Мар 2008 12:30
от pepa_k
desSs написа: [е в крайна сметка можеш ли или не можеш да извадиш ключа на R или E? аз щото съм със старт-бутон и затва питам.
оня може да е някъв малоумник. ако съм на тебе ще отида с книжката, ще го накарам да го прочете и ще го питам що ме е излъгал biggrin.gif
Мога разбира се. Много би било тъпо да не може. Даже го пробвах още на първото спиране след като тръгнах от магазина има ама не ми се раправя с глупости да ходя да му обяснявам. Слава богу не ми се е налагало да ходя до Тойота откакто съм я взела, ама сега като се замисля като ида някой път няма да пропусна да му благодаря за ценния съвет laugh.gif
Публикувано на: 24 Мар 2008 12:39
от desSs
бе иди му натрий носа, кой знае още колко народ ше излъже laugh.gif
Публикувано на: 24 Мар 2008 12:45
от spiritch
Много е гадно да ти замръзват спирачките. С опела бях стигнал до там, че зимата, когато паркирах, чаках да спре от самосебе си без да натискам спирачка, да не говорим пък за ръчна. Ама задните бяха барабанни, сега с тойотата съм с дискови, ама пак избягвам да дърпам ръчна през зимата, въпреки че досега не съм имал проблем, ама парен каша духа.
Публикувано на: 24 Мар 2008 15:14
от ugabuga
hehe te sa mnogo zadrujni
newmiro написа:мимиченцата от нашия форум се активизираха laugh.gif

a tova moje da ti go e kazal zashtoto e karal avtomatik a avtomatika osven na P ne mojesh da izvadish klucha, tova e viarno.
pepa_k написа:Мога разбира се. Много би било тъпо да не може. Даже го пробвах още на първото спиране след като тръгнах от магазина има ама не ми се раправя с глупости да ходя да му обяснявам.
Публикувано на: 24 Мар 2008 15:28
от desSs
ugabuga написа:a tova moje da ti go e kazal zashtoto e karal avtomatik a avtomatika osven na P ne mojesh da izvadish klucha, tova e viarno.
е кво значение има какво е карал, той е продавач и трябва да обяснява според това, което продава в момента. на всичкото отгоре в книжката пише друго...кво излиза, че тоя изобщо не е чел "упътването" на стоката, която пробутва и по тоя начин подвежда клиентите

Публикувано на: 24 Мар 2008 15:54
от pepa_k
desSs написа: кво излиза, че тоя изобщо не е чел "упътването" на стоката, която пробутва и по тоя начин подвежда клиентите

Ами може да му се е видяла много дебела книжката за четене laugh.gif laugh.gif
Тъпото е че имаха модел, само че Аурис с такава скоростна кутия за тест драйв и би трябвало да са я пробвали и ако ги мързи да четат то поне да пробват ама айде карай.
Та на въпроса ясно че в книжката пише да се вдига ръчната ама презастраховат ли се или найстина е хубаво да се използва всеки път ?

Публикувано на: 24 Мар 2008 16:05
от desSs
pepa_k написа:Та на въпроса ясно че в книжката пише да се вдига ръчната ама презастраховат ли се или найстина е хубаво да се използва всеки път ?

ми виж алтеза кво разправя - щяло да ръждяса жилото от неползване, и баш кат ти затрябва, няма да имаш ръчна. пък и явно е по-добре да ти стане навик да я ползваш, отколкото да забравиш на някой наклон и да стане белята.
тоест хем презастраховка, хем така трябва заради жилото...туй разбрах аз с женския си мозък laugh.gif