Страница 2 от 3
Публикувано на: 17 Фев 2008 16:55
от max-2
kristian написа:axial написа:Преди няколко дни ми се обади приятел който има Версо
2,2 Д на една година. Досега е навъртял 37 000 км. и за последните
7 000 е долял 2 литра масло. Стилът му на каране е спокоен. От Тойота са му казали че знаят за проблема на този двигател, но щели да имат решение след няколко месеца...

Според мене все още не знаят къде точно е проблема, но е факт че този двигател гори масло и то сериозно!
Това "Д" -да не би случайно да означава двутактов? biggrin.gif
Че тия двигатели като станат на по 150-200 х.км тогаз колко масло ще горят?
Пак толкова-явно горенето не е от износване на двг, а от дефект в частите или сглобката
Публикувано на: 17 Фев 2008 17:08
от kristian
max-2 написа:.................
Пак толкова-явно горенето не е от износване на двг, а от дефект в частите или сглобката
Това бих го разбрал ,ако коментирахме "новият албански дизелов двигател". Ама Тойота,или който и да е дългогодишен производител пък ако ще и АЗЛК да е,неразбирам как става.Нали ги разработват ,тестват и т.н.
Публикувано на: 17 Фев 2008 18:14
от павел павлов
Знае се,че Версо се сглобява в Турция,но дали само се асамблира самия автомобил като двигателя си идва в кашон(примерно казано) директно от Япония или и самия двигател се сглобява в завода в Турция!Иначе имам приятел в Инстанбул,който пък има приятел в завода и знам че за качеството на изпълнение на колите се следи
МНОГО строго!Също така ми подсказаха че могат да ми изкарат някоя друга част при необходимост на по тънка цена

(балканска ни работа)!По моята кола всичката електроника е Denso made in Turkey!Вече 100000 км всичко работи добре!И маслото не пипа!Направо се чудя на проблемите на колегите!Само да спомена че винаги си сменям маслото на 10000 км въпреки предписанията на Тойота за 15 000 и т.н.
Публикувано на: 17 Фев 2008 21:39
от plpenov
От самото начало до сега имам две смени на маслото. При първата на 12000 км. нямах проблеми с нивото на маслото, след първата смяна при дилъра на тойота в Сливен ми наляха масло"Toyota 5W40 Full Sintetic" от варел на който беше изписано "Toyota", и до смяната на 27000 ми се наложи да долея 0,500л., но и карането беше с повече натискане на педала на газта! Преди около месец направих втората смяна, и маслото до сега(2000км след смяната) не се е понижило. Моето мнение, е че ако автомобила се кара нормално (имам предвид да не се превишават оборотите на дизела над 3000) че всичко ще си е в нормите! Днес дойде един познат с BMV X5 3000см3 дизел, и му доля 1,5л. като автомобила е на 12000км. но той по магистралата не слиза под 150-160, като думите му бяха -"Да не ме е купила тя - майната й". Нека всеки сам си прави изводите! Успех на всички!

Публикувано на: 18 Фев 2008 13:25
от павел павлов
Едно време имах Фолксваген Каравеле Т4 1,9 дизел без турбо,и в експлоатационната книжка бе написано,че разхода на масло може да достигне до невероятните 1 л на 1000 км в зависимост от режима на каране и условията при които се експлоатира колата!Никога не ми е давал такъв разход на масло, но ми правеше впечатление,че след пробег от 7-8000 км на една смяна на масло,същото започваше стремително да изчезва!!!Крах го с минерални масла!По книжка маслото го даваха да се сменя на всеки 7500 км.И сега си мисля дали тези масла с които ни обслужват Тойотите наистина отговарят на експлоатационните показатели които са зададени от производителя или ни наливат някакви по обикновенни масла и съответно си инкасират много прилични печалби!Аз затова си сменям маслото на 10 000 км като предварително си го плащам на касата и държа да е от пластмасова тубичка а не от варела с надпис Тойота!До 10-12 000 км нивото на маслото в колата пада с 300 гр. най- много и после смяна!Вярно малко скъпо ми излиза така ама май има ефект!Колата никога не се кара с повече от 2600 оборота което при мен на 6 предавка съответства на 150-160 км/ч.Дано колегата да си реши по бързо и безпроблемно въпроса!Успех!
Публикувано на: 18 Фев 2008 17:34
от SFINKS
Коелга натискай дилъра да ти смени целия двигател ...
Няма да е нещо необичайно за тях , щото колко 2.2 D двигатели са сменили само те си знаят (много са )
Публикувано на: 18 Фев 2008 18:08
от павел павлов
И какво излиза от цялата работа????? 2.2 D4D двигателите са с дефект и не стават!Не са сполучливи,така ли да го разбирам?Щото при Рено Лагуна втора фаза е така 2,2 dci e по калпав от 1,9 dci!
Публикувано на: 20 Фев 2008 20:40
от павел павлов
Публикувано на: 20 Фев 2008 21:16
от kristian
Днес говорих надълго и широко с мой клиент имащ Корола Версо с прословутия 2.2 мотор.Като цяло резултата е:
Ако не я натиска не пипа маслото
Ако я натиска(което му е нормално)-около 1 литър на 15 000км
Публикувано на: 20 Фев 2008 23:18
от jim_beam
моя рав4 2.2 изгори към 1-1.5л. масло до първата смяна на 15.000км. мисля,че това е нормално за нова кола.сега съм на 20.000км и забелязвам,че е малко под мах.
мисля,че от една страна разхода на масло се обяснява с това,че се използва 5W30,което е много рядко.
освен това всички 2.2d мотори се произвеждат в полша,което малко ме притеснява.макар че това бил най-модерния нов завод за дизелови двигатели на тойота.
този много голям разход при колегата при всички случаи не е нормален и трябва веднага да се рекламира.явно е някакъв дефект.
Публикувано на: 21 Фев 2008 00:10
от A65BJ;:0
rosko tiq iskat da te izgabarqt. ako nqma te4 zna4i tova masllo se igarq ot samiq dvigatel. s smisal 6tom ne razbira6 ot dvigateli pomoli nqkoi tvoi priqtel koito gi znae da proveri kade moje da ima nagar ili lakovi obrazyvaniq.nqma ot kakvo drygo da e,prosto 6tom tova maslo ne izbiva otvan zna4i 100% ima6 nqkakvi strani4ni izgarqniq.proveri si klapanite i voda4ite na klapani nai ve4e na vsmykatelnite za6toto ako e tam problema moje da stane dosta po seriozno.

Публикувано на: 24 Фев 2008 14:27
от павел павлов
Rosko, какво стана бе колега?Има ли някакво развитие сагата с гаранционния ремонт на ДВГ-то?Интересно ми е какво е обяснението на ТМ-ауто за проблема!
Публикувано на: 24 Фев 2008 14:45
от Vesko
Avensis 2.2D mi svetvashe lampata s narisuvana leika (za nisko nivo na masloto) na oko 12000km sled smiana na maslo. i s 1l maslo se opraviashe i ne svetvashe otnovo do 15000 kogato se smenia. i vsichko se opravi kato zapochna da go kara jena mi. sega tazi lampichka izobshto ne zvetva

Публикувано на: 24 Фев 2008 19:50
от павел павлов
Е, и извода какъв е?Този двигател не понася високи обороти(всъщност понася ги но маслото заминава)!И май смяната на масло е по удачна на около 12 000 км,а не на15000 както го дават по книжка!Интересно ако се смени маслото с някоя друга марка не това от Тойота сервиза какво ще стане???
problema s masloto
Публикувано на: 24 Фев 2008 20:24
от rosko
Zdraveite mom4eta,
V4era i dnes izminah 1 000 km. s kolata - edno hodene do moreto i obratno i malko gradtsko.
Predi da tragna da patuvam i dolqh 200gr., za da fiksiram masloto na maksimuma. Utre sutrinta 6te go izmerq i 6te Vi pi6a kakvo e polojenieto.
I az si misleh po vaprosa za promqna na izpolzvanata marka maslo - Toyota 5W-40 s naprimer 10W-30 .
Da probvam s malko po-gasto maslo . Ama nali e v garantsiq . Skoro otkrih edin moi poznat , koito sa6to ima korola verso D4D - 2006g. i se okaza , 4e i tq gori maslo zdravo , kato moita.
Oba4e na nego ne mu puka , doliva si i kara. Daje dokolkoto znam na edin , dva pati na pat mu e svetvala lampata.
Nadqvam se nqkoi da dade tsenen savet za re6avane na problema.