Страница 2 от 2

Re: ..

Публикувано на: 07 Фев 2008 23:01
от rudolf
BOBI_27M написа:Сега е тъмно и не мога да видия,но утре ще погледна.Иначе днес ми направи впечатление че след каране градско оправя оборотите,излеза ли извънградско особено спускане пак се вдигат на 13-1400 об/мин.Това ме навейда на мисълта за термостата.Казаха ми около 20лв,има ли нещо такова?
ми при спускане колата истива, зимата дори и при работещ термостат.....това навежда на мисъл че е свързано с температурата.
иначе за първите 1-2 секунди- винаги съм си мислял че това е неизгорелия бензин и въздуха в колектора при паленето..
ма аз не разбирам много..

Публикувано на: 08 Фев 2008 08:46
от b_d
Както го описваш наистина всичко сочи към термостат. Внимавай какво зимаш - ако вземеш някое менте може да запецне затворен и лятото да изтекат водите.

Публикувано на: 08 Фев 2008 16:49
от Georgi_pk
Термостата се сваля много лесно на две болчета е , на мен лично ми бе задържал , но пък тогава и парното не беше добро.Смених с друг от Нисан 100 и сега всичко е ок.

.

Публикувано на: 08 Фев 2008 20:10
от BOBI_27M
Хайде обяснете ми сам о сутрин като запали откъде идват ези 2700об/мин,иначе за термостата добре.

Публикувано на: 08 Фев 2008 21:59
от b_d
Е как откъде - отнякъде влиза въздух.. От къде може да влиза:

1. От там откъде нормално си влиза докато е студена (клапата за студено палене);
2. От спукан вакуумен маркуч;
3. От пробила гарнитура;
4. От незатварящ хубаво дросел;
5. От спукан колектор;

Факта, че се оправя обаче сочи към точка първа. Всичко това естествено е валидно, ако двигателя работи добре като цяло и е центрован както трябва. Ако работи на три цилиндъра примерно нещата са съвсем различни.

Публикувано на: 10 Фев 2008 11:24
от ceko26
И моята като я взех сутрин като я палех държеше 2200 об. но си я нагласих на 1500 об. Такава е заводската настройка.
По-добре да си смениш маслото в скоростите с препоръчаното, другото е пипкава работа.
Антифриза топли една навита на спирала пластина която регулира оборотите на студено при мен се намира точно под дросела.Като автомат. смукач на модерен карбуратор. иди при някой разбиращ да ти го нагласи.
Термостата ти сигурно си е наред.

Публикувано на: 10 Фев 2008 18:03
от kristian
ceko26 написа:.............
Антифриза топли една навита на спирала пластина която регулира оборотите на студено при мен се намира точно под дросела..........
Минава ли през спиралата? ohmy.gif .
Няколко пъти съм го разглобявал този чарк(май това е IAV) да го чистя и така и не разбрах как му действа охл.течност.

.

Публикувано на: 11 Фев 2008 08:20
от BOBI_27M
Цеко,би ли казал къде ти оправиха твоята да направят и мойте обороти.....

Публикувано на: 11 Фев 2008 08:54
от ceko26
Сам си я нагласих.
Антифриза затопля около спиралата която ограничава стъпковото моторче което регулира оборотите.Като се загрее спиралната пластина се удължава тоест завърта.Не е в пряк допир с антифриза и не би трябвало да се зацапва от нищо.Има възможност за регулиране.

..

Публикувано на: 11 Фев 2008 11:46
от BOBI_27M
A можеш ли да ми кажеш някак си по-подробно как става,или някъде да ми го оправят?

Публикувано на: 11 Фев 2008 14:18
от kristian
ceko26 написа:Сам си я нагласих.
Антифриза затопля около спиралата която ограничава стъпковото моторче което регулира оборотите.Като се загрее спиралната пластина се удължава тоест завърта.Не е в пряк допир с антифриза и не би трябвало да се зацапва от нищо.Има възможност за регулиране.
БЛАГОДАРЯ!
Това не ми беше идвало на ум.При мен някой беше разбутал реглажа в крайно положение и постоянно играеха оборотите-роторчето не се затваряше в едното крайно положение.

Re: ..

Публикувано на: 11 Фев 2008 16:03
от kristian
BOBI_27M написа:A можеш ли да ми кажеш някак си по-подробно как става,или някъде да ми го оправят?
Разглоби го цялото и почисти максимално добре около въртящата се част със спрей за карбуратори.
Относно регулировката-задното капаче е с елипсовидни уши и се върти около "центъра" си.Аз го наместих така че като подаваш напрежение към краищата -роторчето да се завърта до двете крайни положения.(мисля че бяха 3 извода-среден маса към другите два подаваш плюс-но не едновременно)

Публикувано на: 11 Фев 2008 16:44
от ceko26
Спиралата механично отваря устроиството за празен ход.Не може от там да ти играят оборотите.
Аз моята я нагласих както ми харесва след 5 разглобявания така, че като я паля сутрин държи 1500 об. за около 1 мин. след това пада на 1200 об. след 3-4 мин. на 1000 и чак като стигне средата на скалата малко преди да отвори термостата падат на 800 об. Имаше и винт за нагласяне.Това го правих миналата година по-това време и малко на спомени го карам.Но го нагласях с едно шише студена вода за да е студена спиралата и палиш-гасиш-поливаш въртиш спиралата докато стане. Това е при 3S-FE. При 4afe предполагам е подобно не е сложно технически грамотен човек ще се справи ако му разбере принципа.

..

Публикувано на: 11 Фев 2008 18:02
от BOBI_27M
Някой знае ли маистор или сервиз да ми оправят колата?