Страница 2 от 7

Публикувано на: 30 Яну 2008 23:09
от Scott
rudolf написа:а и кво общо имат стари бараки без кат и мотори?? а има ли в европа коли без кат-ове??
Има разбира се, но се продават и добавки към горивото.
Мисля само в Гърция от ОЕ все още има оловен бензин 98, навсякъде другаде 98 си е безоловен. Има само в някои страни(Холандия и Франция) 98 заместител с не-оловосъдържащи добавки.

Публикувано на: 30 Яну 2008 23:22
от proscrip
Никъде не си харесах нафта за Тойотата, от време на време - случвам на някоя, с която не работи като вършачка, ама инак с бг нафта не върви като с европейската...

Публикувано на: 31 Яну 2008 00:38
от jim_beam
rudolf написа:...
и мен ми се вижда революционно изказване,,,,

а и кво общо имат стари бараки без кат и мотори?? а има ли в европа коли без кат-ове??
под мотори имах впредвид мотоциклети,те изисkват непременно такъв бензин.а коли без катализатори има все още,наричат ги олдтаймери. wink.gif
пример не мога да дам,просто тук е така. wink.gif

Публикувано на: 31 Яну 2008 00:53
от rudolf
jim_beam написа:
rudolf написа:...
и мен ми се вижда революционно изказване,,,,

а и кво общо имат стари бараки без кат и мотори?? а има ли в европа коли без кат-ове??
под мотори имах впредвид мотоциклети,те изисkват непременно такъв бензин.а коли без катализатори има все още,наричат ги олдтаймери. wink.gif
пример не мога да дам,просто тук е така. wink.gif
да,,но не знаех че олт или юнг-таймерите са толко масови че да има колонки за тях,,,за добавки-ясно,,
имено за мотоциклетите ми беше интересно защо трябва да се карат с оловен??? на съвремените слагат катализатори ,и не съм виждал изискване за оловен бензин, в много страни забраниха 2 тактовите,,

Публикувано на: 31 Яну 2008 01:47
от jim_beam
нямам си представа,може би заради октановото число.а дали им слагат катализатори също е съмнително.в австрия 2-тактови мотопеди/мотори все още има.виж за автомобили може да има забрана,такъв тук още не съм виждал.
излязохме от темата май drunk.gif

Публикувано на: 31 Яну 2008 08:07
от boikovz
Карам с 95 от Лукойл. Веднъж сипах по невнимание 98 и колата ми увеличи разхода... ohmy.gif . Имам някаква карта за намаление с 5ст. на литър и за това зареждам там, за сега оплаквания от 95 нямам, двете коли вървят добре.

Еко

Публикувано на: 31 Яну 2008 21:31
от miLen4o
Хммм това е много добра тема,нооо аз съм от Плевен и съм говорил с управитела на 'Еко" и честно казано те са най-добрите поради причинате че горивото е директен внос от Гърция така че правете си изводи каде да сипвате.

Публикувано на: 01 Фев 2008 00:19
от lpcrooks
jim_beam написа:нещо ми се вижда много чудно,как може на коли с катализатор да сипвате 98.в зап. европа този бензин се слага само на стари бараки без кат и на мотори.в него има някаква добавка заместител на олово,което за сравнително кратко време унищожава кат-а.
не си помисляйте за него ами си карайте с 95! wink.gif
Съгласен съм с теб. Дори при покупка на Лексъс съветват да се кара с 95 wink.gif Иначе на старата колица сипвах дизел-че от Лукойл Петрол, докато не сложих Спринт Дизел на ОМВ и колата започна да харчи значително по-малко, а разлика в работата на колата нямаше... Сега съм с бензинова кола, зареждах в Лукойл Петрол (и понякога в Лукойл), 95, но при пълен резервоар колата ми показваше 330 км (това, колко мога да измина). Последните 2 пъти заредих в Шел - пак 95, единия път за 50 лв. и ми показа 330 км, а днес го напълних догоре и ми показа 420 км!... Нямам логично обяснение за това... Но наблюденията са ми, че с горивата на Лукойл Петрол, колата харчи повечко...

Публикувано на: 01 Фев 2008 00:44
от rudolf
лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,и дори и съвремени коли който сами си местят аванса според кнок сензора- го правят с цел предпазване от детонаций,а не тунинг или универсалност.

неразбрах защо като е лексус,,ако е обурудван с двигател който не е с спортно сгъстяване и амбиций- трябва да се настрой на бензин с голям октан??
октана сам по себе си-не дава нищо на двигателя,,,с някой случей теоритично по голям октан,при автомобили конструйрани за по нисък,може да доведе и до загуба на мощност и увеличен разход...наподобяващ ефекта на недостатъчен аванс/късно запалване.

тъй че не е задължително да препоръчват 95 щото 98 е боклук.
по принцип не разбирам много,,само така съм чувал.

Публикувано на: 01 Фев 2008 01:07
от mitoko
аз не съм чувал, а чел че бензина има и други показатели с които се измерва качеството му освен октановото число, като например :
*време за изгаряне
*налягане при което е по-пълно изгарянето
и т.н.
а относно препоръките на Лексус за 95 кото са писани от/и за Япония не мога да дам мнение ... защото нямам такъв.... biggrin.gif

Публикувано на: 01 Фев 2008 01:11
от rudolf
mitoko написа:аз не съм чувал, а чел че бензина има и други показатели с които се измерва качеството му освен октановото число, като например :
*време за изгаряне
*налягане при което е по-пълно изгарянето
и т.н.
а относно препоръките на Лексус за 95 кото са писани от/и за Япония не мога да дам мнение ... защото нямам такъв.... biggrin.gif
..

именно това исках да кажа,,че щом препоръчват на определен лексус 95,,,то не значи нищо повече от че препоръчват 95 за този лексус wink.gif

иначе предполагам че аспектите са много, аз щото не разбирам,за сега уча атмосверки и практично съм си ги свел до сгъстяване,аванс,октан и смес dry.gif

Публикувано на: 01 Фев 2008 02:38
от jim_beam
rudolf написа:...тъй че не е задължително да препоръчват 95 щото 98 е боклук...
@rudolf

никoй не е казал,че 98 е боклук.щом производителя казва мин.95 значи би могло да се кара и със 100 октана.
обаче проблема при 98 е,че има заместител на олово,което не пречи на двигателя,обаче разрушава катализаторите.а както знаем при съвременните коли електрониката (т.нар. компютър) получава данни от маса датчици,за да работи нормално двигателя.един от тях е ламбда сондата в катализатора например.
сега мисля вече този проблем го разискахме обстойно. drunk.gif

Публикувано на: 01 Фев 2008 07:49
от spiritch
Аз зареждам на ОМВ 95 октана, значи искате да кажете, че ако заредя 100 ще си повредя колата. А заместители на оловото има във всеки безоловен бензин.

Публикувано на: 01 Фев 2008 09:22
от desSs
rudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,
ам за мойто яри кво се препоръчва, че ми я няма книжката blush.gif

Публикувано на: 01 Фев 2008 09:31
от lpcrooks
desSs написа:
rudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,
ам за мойто яри кво се препоръчва, че ми я няма книжката blush.gif
Еми аз слагам 95. От икономична гледна точка ми е по-добре wink.gif