
Toyota Avensis D4D 2000 г.
@rookie
rookie искам да те питам къде се намира филтъра на купето да го видия дали е задръстен, защото парното духа много слабо. Другото ми питане е дали някой е сменял заден тампон на амортисьора, че ми лопа от едната страна и горе долу колко струва (питах в сервиза на Тойота - там казаха 175 лв. единия. За да се достигне до тампона дали се сваля кората, която е зад задните седалки или се работи през багажника. Благодаря ако някой обърне внимание! Весели празници и безавариино каране. 

- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Филтъра не е зад жабката, а долу в краката на шофьора, отдясно. Състои се от две части и ако се разровиш из форума, ще намериш описание с картинки как се сменя. Възможно е, ако предишния собственик е бил мърляч, да намериш само дупка без филтри, но с изгнили листа
, защото цената му е ненормална за парче пластмаса и малко филтърна хартия /около 45 лв. неоригинален/.

сега Avensis T27 2012 1.6
преди Avensis комби 1998, 2.0 TD
преди Avensis комби 1998, 2.0 TD
В сряда съм си запазил час при майстор. Ще сменям пистов ремък (може би и обтягаща ролка), филтри - въздушен, маслен, горивен, на купето, масло на двигателя, маслото на скоростите. Ще натегнат малко ръчната и ще погледнат тампона на задния амортисьор. Ще напиша после цени ако някои се интересува. Дано да не забравям нещо за обслужване още!!! 

Здравейте отново! Днес бях на майстор и смених масло на двигателя (Лики Моли 10W40 сложих), всички филтри, пистов ремък и ремък на климатика маи се води. Долу на снимката можете да видите цените за тях и за работата. По отношение на ремонта мога да кажа, че наистина филтъра на климатика (или както други го знаят филтър на купето) се намира точно до педала на гаста в дясно. Маха се капачето, издърпва се единия фитър, след което надолу пада другата част на филтъра и тя се изважда накрая. Филтъра с двете си части струва 30 лв. и просто разликата в духането на парното и климатика преди и сега е много, много голяма. Не си заслужава за 30 лв. да се мъчи колата със задръстен отвсякъде филтър (отвора за филтъра съм го снимал за да го видите по добре). По отношение за ръчната спирачка натягането става като се махне първо пластмасата която заобикаля ръчната (тя се държи на няколко щипки и на 1 винт) и после с тресчотка се завиват гаиките които се виждат отгоре за да се натегне. По отношение на свистенето се оказа, че засега със смяната на ремъка то изчезна! Антифриза ми го измериха и е добре, само доляха! Скоро ще го сменя целия. Остана за сега само да ми свалят задния амортисьор и ако не е от него лопането което се чува отвреме на време, и тампона за да го сменя (но това след празниците). Благодаря на всички които ми писаха. Надявам се и аз да съм Ви бил полезен с нещо!
- Прикачени файлове
-
- Kapak za otvora.jpg (38.51 KiB) Преглеждано 3494 пъти
-
- Otvor za filtar kupe.jpg (55.72 KiB) Преглеждано 3494 пъти
-
- Ceni.jpg (79.63 KiB) Преглеждано 3494 пъти
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Не съм сменял масло още на скоростната кутия. Провериха го отдолу, някаква пробка имало и се видя че е в норма. Иначе го дават 3,9 л. 75W90. Някои може ли да ми каже има ли Авенсиса някаква система, която ако сипеш масло на двигателя над чертата на max-имума тя да си го изхвърля по някакъв начин и проблем ли е това. Не съм сигурен но може и да съм долял малко повече масло.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта