Страница 2 от 4
Публикувано на: 30 Ное 2007 16:28
от ugabuga
mda i az imam v moita transmisia takav voi. Kato natisna saedeinitelia i izchezva.
Input shaft bearing vikat nai veroiatno bilo. Ne znam dali e tva det jamie vika shtoto ne znam kak se prevejda
Публикувано на: 30 Ное 2007 16:30
от slowtraveler
По-бавното загряване е по-щадящо материалите (по-малко усукване от разликата в температурите в различните части на двигателя и т.н.). Затова в книжката дават да не се 'зори' двигателя докато загрее.
Голяма част от идеята на тръгване веднага след запалване е да се 'пази' екологията.
В книжката на една от предходните ми коли пишеше:
"за да щадите двигателя го оставете няколко минути да загрее и тогава потегляйте. Ако се намирате в Германия няма нужда да чакате и може да потегляте веднага след запалване"
С една дума в Германия двигателя ползва немски въздух и няма нужда да загрява

Ако е много студено, оставям автомобила да позагрее малко, за да стане по-леко маслото (дори и в скоростната кутия, която се загрява и от двигателя). Ако температурата е плюсова - паля и тръгвам.
А при много студено е нормално оборотите да са доста по-високи.
Виенето може да е и от аксиалния лагер...
Публикувано на: 30 Ное 2007 16:34
от jamie
Смисъла от загряване не е "усукване" хехехехе !
Повечето детайли са с допуски (и луфтове при сглобка) за определена работна температура. Маслата също са смятани и произведени така. Затова.
Публикувано на: 30 Ное 2007 16:42
от slowtraveler
jamie написа:Смисъла от загряване не е "усукване" хехехехе !
Повечето детайли са с допуски (и луфтове при сглобка) за определена работна температура. Маслата също са смятани и произведени така. Затова.
За работната температура си прав, но имах в предвид процеса на достигане на работната температура....
А това, че има 'луфтове при сглобка', които могат да поемат различното температурно разширение на различните материали в двигателя без да го усукват, го забрави....
Просто всичко е направено в допустими граници.
Но ако започнеш да юркаш здраво един студен двигател можеш да имаш сериозни проблеми (дори спуквания) поради това, че част от двигателя (напр. главата) загрява много бързо, докато другата част е още студена...

Публикувано на: 30 Ное 2007 16:49
от jamie
Пич, от 100-ина години двигателите имат водни помпи....
Публикувано на: 30 Ное 2007 18:39
от slowtraveler
хе хе - да бе.... и от стотина години термодинамиката са я забранили
или заради водното охлаждане главите са спрели да се пукат между клапаните???
Публикувано на: 30 Ное 2007 20:58
от ugabuga
az vinagi si zagriavam kolata zimata za okolo minuta i dokato kachi do kam 100F karam s maximalno niski oboroti.
Edna ot prichinite e che sega imam oil pressure gauge i gledam kato e studena kolata (ako e mnogo studeno) na prazen hod naliaganeto e okolo 70psi a ako ia opunesh na 3000rpm kato e taka studena otiva do 80 che moje i 90psi.
Kato se ima predvid che uredcheto e do 100psi, si mislia che takiva naliagania niama kak da sa dobre za dvigatelia, osobeno pri stari dvigateli.
Публикувано на: 02 Дек 2007 03:01
от jamie
slowtraveler написа:хе хе - да бе.... и от стотина години термодинамиката са я забранили
или заради водното охлаждане главите са спрели да се пукат между клапаните???
Че по тая логика аз проблем не виждам - така се пукат и главите при напълно загрял мотор (зле проектирани глави - в случая).
Публикувано на: 02 Дек 2007 09:01
от ceko26
Японеца си го е измислил.Палиш без газ на студено и ти качва около 2 000 об. за да има високо налягане на маслото. Държи докогато е нужно после падат на около 1 200 после на 1000 докато загрее.Колкото по-дълго работи студена толкова по-зле за двигателя.На място загрява за 15-20 мин ,а в движение за 5-10 мин при около 2000 об.м .С подходящо масло след 5-тата сек имаш налягане и смазване на всички части по-двигателя.
Публикувано на: 02 Дек 2007 15:41
от slowtraveler
2 Jamie - еее .. айде да не се заяждаме - разбираш какво имам впредвид
2 ceko26 - оборотите при студен двигател не се вдигат заради налягането на маслото - при студено масло налягането е по-високо, отколкото при загрято.
Публикувано на: 03 Дек 2007 10:03
от ceko26
Да има по-високо налягане, но е гъсто, а е нужно да се впръсква в цилиндъра под буталото , трябва да стигне до разпределителния вал да минава по малки дупчици да маже гърбиците.С по-високите обороти се осигурява по-високо налягане от колкото на по-ниски.Високо налягане не означава, че е по-голям дебита на маслото, а двигатвля е сух.
Публикувано на: 12 Дек 2007 20:26
от desSs
последно, не разбрах, да загрявам ли колата или да тръгвам директно? щото и аз се чудя сутрин кво да правя. и ми е една такава спъната горката...

Публикувано на: 13 Дек 2007 12:29
от ceko26
Довери се на интуицията си

Публикувано на: 13 Дек 2007 12:40
от desSs
каква интуиция, имам кола от по-малко от месец, отделно че хабер си нямам от нищо

biggrin.gif днес забелязах, че и моята поддържа 2000 оборота, може би е нещо нормално като стане студено
Публикувано на: 13 Дек 2007 12:59
от ToyotaFan
desSs написа:каква интуиция, имам кола от по-малко от месец, отделно че хабер си нямам от нищо

biggrin.gif днес забелязах, че и моята поддържа 2000 оборота, може би е нещо нормално като стане студено
Става дума за работата на двигателя на свободен ход, т.е. на място. Не би трябвало колата да ПОДДЪРЖА 2000 оборота! Нормално е при студен двигател оборотите да се качат, но би трябвало едновременно със загряването на автомобила оборотите да падат, а при вече загрял двигател да се установят постоянно да речем около 900 (различните марки и модели поддържат различни обороти на празен ход при загрял двигател!). Та ако твоята кола ПОДДЪРЖА 2000 оборота при загрял двигател на празен ход, определено нещо не е наред!