Страница 2 от 2
Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...
Публикувано на: 14 Дек 2025 01:04
от max-2
Докато бях на бензин, до 230 хиляди горе долу, хлабините бяха по средата на допуска без никакъв реглаж. От газта клапаните потъват и хлабината се намалява. Между 50 и 100 хиляди правя реглаж и забелязах, че процесът на деградация е различен за всеки клапан, изпускателни и впусквателни деградират, по време на първия реглаж купих много пулове, защото всички бяха с еднакъв размер заради прословутото японско качество, нямаше как да разменям. Когато колата върви прекалено, значи клапаните са под допустимата хлабина. Стигал съм до 5 стотни на няколко клапана, другите малко повече.
Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...
Публикувано на: 14 Дек 2025 10:30
от Двигателист
max-2, направо не знам как не си прогорил изпускателен при 5 стотни хлабина. Всъщност колко км на газ си минал и каква ти е газовата? И друго, което ми е интересно - колко до минималния пул, който се продава ти остава?
Поне от това, което четох по разни места, къде научни статии, къде просто мнения на хора от форуми в различните държави, на потъването много влияе гориво-въздушната смес и режима на работа на двигателя. Бях срещал мнение на един германец със същата РАВ4, като моята, който е сложил газ (висок клас Принс) още от самото начало и той пише за темп на потъване доста по-висок от при мен, но експлоатацията му е основно на магистрала.
Разбира се, винаги има много неясноти, защото при такива данни просто няма еднаквост на условията за два автомобила.