Страница 2 от 2
Газова на C-HR 2.0 хибрид
Публикувано на: 07 Апр 2025 23:54
от zorbata
zezo13 написа: ↑07 Апр 2025 19:54
обикаляме с кола из моретата на европа
Из тези морета няма как да караш със 140-150, та разхода няма да е такъв, но това не ти пречи да си сложиш газова. Друг е въпроса колко ще спестиш от това.
Иначе това намерих за този дв.:
"
Впръскване на гориво - комбинирано: директно в горивната камера и многоточково във входните отвори. При ниски до средни натоварвания - прилага се комбинирано впръскване - хомогенната смес повишава стабилността на горивния процес и намалява емисиите. При голямо натоварване използвайте директно впръскване на гориво - изпарението на горивото в масата за пълнене на цилиндъра подобрява и намалява склонността към детонация."
Та газовата може и да е доста скъпа.
Газова на C-HR 2.0 хибрид
Публикувано на: 08 Апр 2025 08:17
от FearSoft
zezo13,
Искаш кратък отговор - не става. А що се отнася до 120 км/ч в Германия - да, карал съм и съм нямал абсолютно никакви проблеми. Даже напоследък се чуват доста мнения от самите германци за намаляване на макс. скорост.
В заключение, ако искаш газифициране - вземи си обикновен бензин, а не хибрид.
Газова на C-HR 2.0 хибрид
Публикувано на: 08 Апр 2025 13:08
от dracunculus
То, че става, става...всичко се газифицира. Друг е въпросът дали на хибридна кола, с наистина нисък разход, си струва да рискуваш двигателя с газ + отнемаш багажника + нямаш право да влизаш в почти всички подземни паркинги в Германия например + на все по-малко бензиностанции тук има газ, особено откакто започна да навлиза HVO100 нафтата и им трябва място на колонките (живея в Германия и имам поглед). А съвсем отделно на това ми е любопитно дали въобще има някой газаджия, който кадърно може да газифицира аткинсов двигател. За мен всичко това са аргументи ПРОТИВ газта на хибрид от Тойота. И преди да ме почнете....съвсем наскоро бе бракуван един двигател с директно впръскване от концерна Тойота заради проблеми свързани с газта. Има риск просто, нека всеки сам си реши. За мен- абсурд, за другите....с оглед на риска решава всеки сам за себе си
Газова на C-HR 2.0 хибрид
Публикувано на: 08 Апр 2025 13:42
от Hursa
► Виж съдържание
Всъщност, че двигателя е "аткинсонов" - е сред малкото предимства в полза на "газификацията" му.
Газова на C-HR 2.0 хибрид
Публикувано на: 08 Апр 2025 18:23
от zorbata
Последно на Аткинсон или на Милър е?
"The 2.0-liter Toyota M20A-FXS engine has been produced at the concern’s factories only since 2018 and is installed on hybrid versions of such popular models as C-HR, Corolla and Lexus UX250h. This unit is distinguished by its work on the Miller cycle and belongs to the Dynamic Force Engine line.
The Dynamic Force family also includes the engines: A25A-FKS, A25A-FXS, M15A‑FKS, M15A-FXE, M20A‑FKS, M20A-FXS, T24A-FTS."
Газова на C-HR 2.0 хибрид
Публикувано на: 08 Апр 2025 19:04
от WoLF
Милър не беше ли с турбо/компресор?
Газова на C-HR 2.0 хибрид
Публикувано на: 08 Апр 2025 19:17
от Тинк
zorbata написа: ↑08 Апр 2025 18:23
Последно на Аткинсон или на Милър е?
На Милър. Системата на Аткинсън е много сложна като мотовилки и пр., за да се използва в чист вид. Милър комбинира системата на Ото и тази на Аткинсън - използва се тя. Но по инерция се говори за цикъл на Аткинсън.

Газова на C-HR 2.0 хибрид
Публикувано на: 08 Апр 2025 20:25
от Hursa
► Виж съдържание
Да. Фактически при цикъла на Милър - част от такта (на "впуск") е "паразитен". При цикъла на Аткинсън - това го няма, но е технически трудно да се осъществи (като дори да се реализира, допълнителните загуби го обезсмислят). При тойота - реализацията е вариация на цикъла на Милър. При същинския цикъл на Милър - всмукателни клапани се затварят преди буталото да достигне до "долна мъртва точка". Тази реализация има предимства и недостатъци пред реализацията му в двигателите на тойота (всъщност не само при хибридите). Като особено изразени са предимствата му при двигателите с турбокомпресор (както е при фолксваген и не само).