Страница 2 от 2
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:19
от Hursa
Трудно е да замръзне спирачната течност дори със значително количество вода в нея. И дори да замръзне - как ще задейства спирачните цилиндри. При това всички.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:23
от zorbata
Stivans написа: ↑20 Мар 2025 21:17
А при мен има твърд педал и при изгасен, и запален двигател.
Значи не работи вакуума. И понеже доколкото знам той зависи от двигателя - възможно ли е маркуча му да е замръзнал?
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:32
от TATI
Stivans написа: ↑20 Мар 2025 21:17
Ако има нещо, може и на лично да не спамим.
Сакън, недей - тъкмо взе да става интересно, аз съм си гушнал една купа с пуканки
Ако искаш съвет как да НЕ ти замръзват спирачките, което много ме съмнява, че се е случило, ревизирай си цялата система, като това не означава само да смениш течността и да си раздвижиш цилиндрите и водачите.
От друга страна, времето вече се стопли, така че не се очаква скоро да ти замръзнат пак.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:33
от Stivans
zorbata, наличието на вакуум помага за по-лесното спиране. Неговата липса не би трябвало да блокира колелата. Когато не работи вакуум усилвателя трябва да се положи голямо усилие на педала за да задейства спирачката, а при мен тя е вече задействана.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:36
от TATI
Еми успех тогава!
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:37
от max-2
Ако е замръзнала в тръбичките първо и след това към колелата е възможно да блокират цилиндърчетата. А преди да блокират/замръзнат са натиснали здраво накладките заради тапата в тръбичките и разширението при замръзване. Но течността трябва да е много много зле. Обикновено замръзват само цилиндърчетата, които натискат накладките или вилката на съединителя.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:42
от Hursa
Колко трябва да се разшири за да задейства цилиндъра, колко вода трябва да има за да се получи това. И да се получи за четирите спирачни апарата?
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:44
от Stivans
max-2 , според мен не е от цилидърчетата, защото преди спиране всичко си работи нормално. А освобождаването на колелата става след загряване на двигателя, който е далеч от цилидърчетата. По-скоро проблема е в главния спирачен цилидър и тръбите близо до двигателя.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 21:49
от Hursa
► Виж съдържание
Stivans написа: ↑20 Мар 2025 18:24
и многоратно натискане на педала на спирачките, накладките се освободиха и спирачката започна да работи нормално.
Stivans написа: ↑20 Мар 2025 21:17
Вакуум усливателя помага да се намали спирачното усилие към педала. А при мен има твърд педал и при изгасен, и запален двигател. Трябва ми вакуум да натисна и задействам спирачката. Той не ми помага да я освободя.
"Вакуум-помпата" ви помага. Но това не означава, че педала "става" мек от това. Натискате педала - създавате налягане в системата. Натискате педала - и "вакуум-усилвателя" усилва създаваното от вас налягане в системата. И ако действително накладките са замръзнали - това налягане е натрошило леда (все пак той не е особено твърд), всъщност леда се и топи под действие на натиска. Особено, ако сте се опитвали и да "помръднете" автомобила.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 20 Мар 2025 22:09
от zorbata
Stivans написа: ↑20 Мар 2025 21:33
Неговата липса не би трябвало да блокира колелата. Когато не работи вакуум усилвателя трябва да се положи голямо усилие на педала за да задейства спирачката, а при мен тя е вече задействана.
Да колега - карал съм коли без тази "екстра".
Значи са ви замръзнали накладките на четирите колела. Аз по друг начин не мога да си го обясня. Или толкова ми е капацитета.
Блокиране на спирачката при ниска температура
Публикувано на: 21 Мар 2025 08:45
от gena_bs
Наливането на течност с висока температура на който и да е замръзнал елемент на автомобила (и не само на него) е груба грешка!
При големи температурни разлики се получават промени в структурата на материалите.
Това води до временна или постоянна промяна в техните физически характеристики. С последващо разрушаване при експлоатация.
Следващият път може да провериш ефекта върху някое от стъклата, например.
Минал си през локва, пряспа, имало е натрупаване на киша на апаратите и т.н. Като съответно апаратите и дисковете не са изсъхнали
Това, при положение, че спирачната система е била изправна. След къпането с вряла вода вече нищо не е сигурно.