Ще пробвам първо с новия усилвател,а пък ако не ми е достатъчно или не издържат колоните,винаги мога да сменя тези отпред с по качествени.МЛ е супер да,но намирането на пълен комплект и адаптирането му може да е много трудна задача!
Lexus ES300H 2019-2021
Публикувано на: 06 Апр 2025 15:29
от mittaka7
Сега вече музиката е както подобава на един Лексус,реално звучене,не просто звук!
Монтирах 8 канален MAtch DSP защото 6 каналния не стигна да захрани задните и звука пак си беше само отпред като сцена и отзад тишина! Сега задните врати оживяха и сцената стана балансирана,звукът е много-по чист,по мощен и дълбок,дори със заводските колони.Авал ги препоръчвам справиха се много добре и с настройките след монтажа,и изпълниха всяко мое желание как да звучи системата.Като цена излезе около 1,4к лв.
Lexus ES300H 2019-2021
Публикувано на: 08 Апр 2025 17:33
от mittaka7
Понеже това ми е първия хибрид и ми интересно как работи цялата система която по мое мнение е по умна от половината хора на пътя усещам едно специфично поведение в момента когата я загася примерно в гаража вечер.Ако в момента на гасене двигателя зарежда батерията не и харесва точно в този момент да натисна бутона,като че ли,спира работа едно рязко такова даже с лек тласък бих казал.
При гасене само на батерията не се усеща нищо.
Може и да си въобрязавам но ми стана интересно дали така е и при други
Lexus ES300H 2019-2021
Публикувано на: 08 Апр 2025 20:08
от dracunculus
Ми, и при мене така го усещам, но не съм се замислял засега. Отдавам го на като цяло много балансираната работа на двигателя и въобще усещането в цялата кола. В смисъл, нормално е при спиране на ДВГ и загубване на инерционните сили на коляновия вал да има подобно усешане. В "нормална" кола не би го усетил, но тук автоматично го сравняваш със спирането от положението само на ел. двигател, при което подобен ефект няма (гасиш само електрониката). И просто усещаш тази разлика
Lexus ES300H 2019-2021
Публикувано на: 09 Апр 2025 10:27
от Hursa
► Виж съдържание
mittaka7 написа: ↑08 Апр 2025 17:33
...усещам едно специфично поведение в момента когата я загася примерно в гаража вечер.Ако в момента на гасене двигателя зарежда батерията не и харесва точно в този момент да натисна бутона,като че ли,спира работа едно рязко такова даже с лек тласък бих казал.
При гасене само на батерията не се усеща нищо.
Може и да си въобрязавам но ми стана интересно дали така е и при други
Предполагам е писано във форума. А също е описано и как работи трансмисията на хибрида. Е-CVT - работи като диференциала, не симетричния диференциал. Има планетарен редуктор (всъщност е по-правилно да се нарече "планетарен мултипликатор"). Към коронното зъбно колело е постоянно включен диференциала (и съответно водещите колела), както и през понижаващ редуктор МГ2 (който основно, като ел мотор задвижва автомобила, особено при ниски скорости). Към централното зъбно колело е постоянно включен МГ1 - в случая, изпълняващ роля на генератор - зареждайки батерията. Към водилото, а така и към планетарните зъбни колела е включен постоянно ДВГ (т. е. няма съединител, който да бъде задействан от водача или хибридната система и да "отсъедини" включения механизъм).
При диференциала - въртящият момент, който се предава към двата изхода, т. е. към двете колела в случая - се дели по равно. Но така се дели и съпротивителния момент от страна на колелата. Двигателя не може да подава по-голям момент от колкото е съпротивителния момент (следва от третия закон на Нютон, "действието е равно и противоположно на противодействието"). Затова, ако едно от колелата загуби сцепление, то двигателя не може да даде въртящ момент по-голям от съпротивителния момент, действащ от страна на това колело, умножен по две. Т. е. към другото колело се подава само въртящ момент, равен на съпротивителния момент от страна на колелото загубило сцепление. Но това вероятно се знае, а и е писано тук.
В случая - вие сте спрели, но ДВГ работи и върти МГ1, работещ като генератор, зареждащ батерията. Т. е. към МГ1 се предава от страна на ДВГ определена мощност, равна на предавания въртящ умножен по оборотите. А МГ1, съответно генерира съпротивление с мощност равна на предаваната му от ДВГ. Тази мощност също е произведение между съпротивителния въртящ момент на генератора и неговите обороти. Т. е. този изход на планетарния механизъм на трансмисията генерира съпротивителен въртящ момент. Така, съответно към другия изход също се предава въртящ момент. Но към другия изход са присъединени двигателни колела, т. е. към тях се предава въртящ момент и те се опитват да задвижат автомобила, а той генерира задвижваща сила. (Тъй като планетарния механизъм на хибридната трансмисия - дели въртящият момент не по равно, подобно на диференциала, а предава примерно над 70% към короната - то към диференциала се предава съответно толкова по-голям въртящ момент от страна на ДВГ и съответно към колелата се предава значително по-голям въртящ момент, по сравнение с въртящия момент, предаван към генератора.) Тази задвижваща сила погасявате или със спирачките, или с блокиращия механизъм на трансмисията (при включен режим за паркиране). Изключвайки двигателя, съответно се губи тази задвижваща сила (и обраните хлабини се възстановяват, съответно автомобила "мръдва" леко). Това се получава (до колкото разбирам), описано "на кратко".
Lexus ES300H 2019-2021
Публикувано на: 09 Апр 2025 13:00
от WoLF
Така е - има известен луфт и той се обира при паркиране на трансмисията.
Lexus ES300H 2019-2021
Публикувано на: 16 Апр 2025 14:19
от mittaka7
Сърбят ме пръстите за един ъпгрейд на Лексу,само се чудя дали няма да стане цинга-манга малко
Lexus ES300h.JPG (67.36 KiB) Преглеждано 4710 пъти
на 43та мин започва най интересното
Lexus ES300H 2019-2021
Публикувано на: 16 Апр 2025 14:37
от zorbata
Какво ти пука? Ако те кефи слагай. Пък и ти няма да го гледаш.