Страница 2 от 3
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 16:11
от Akima
"Heat soak" се казва явлението - често срещано в "турбо" света.
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 18:41
от Hursa
► Виж съдържание
За топлината в двигателния отсек ли е репликата? Шофирал е, загрял е двигателя и след това на място е снел показаното. Да, в такъв случай вероятно може да засмуква въздух с температура 39 градуса от пространството около двигателя. Обикновено не се ли стараят двигателя да засмуква въздух не от това пространство (въздухозаборника да е така разположен, че да засмуква "външен" въздух, дори по възможност да се използва напора, създаван от скоростта на движещия се автомобил). Но сигурно сте прави, че в резултат на това са показаните температури. За съжаление, това не отговаря на въпроса за прекъсванията.

Освен, ако не сте имали друго в предвид.
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 18:45
от WoLF
Нали затова има интеркулери. Няма как да изолират всичко наред и да е икономически изгодно...
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 18:52
от Hursa
► Виж съдържание
Интеркулера в случая няма отношение (според мен). Двигателя работи на празен ход, автомобила е неподвижен, компресора повишава незначително налягането, така и температурата след компресора се повишава пренебрежимо (в случая в интеркулера дори може да се загрее въздуха за двигателя - от топлината в двигателния отсек). Но може би имате друго в предвид.
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 19:52
от mapamop
Оставете го тоя въздух на мира. Не е той проблема. Ето ви FreezeFrame разпечатан от моят мотор по времето когато ми е отказал дросела. И не разбрах защо и как, че повече не се появи тая грешка.
Антифриза е бил на 88 градуса, на малко над 600 оборота е била грешката. Май месец 2023 година едва ли е било 51 градуса навън.
Ако толкова ви е дерт, дали е карана колата и колко - Engine Run Time параметъра показва колко време е минало от запалването.
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 20:18
от batececo
mapamop написа: ↑05 Мар 2025 18:44
batececo, от investor.bg да четеш статии за автомобили, граничи със това да четеш за медицина от бг-мама.
Първият гугъл резултат на български. За да не пиша само 4 букви "LSPI".
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 20:40
от Hursa
► Виж съдържание
А преди последното стартиране - работил ли бе двигателя?
Дали проблема на питащия не е в дюза. Ще покажели грешка при износване на "игления" клапан или "седлото" му. (Но питащия загуби интерес.

)
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 21:02
от memorex
https://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=39568
Този "проблем" е описан и от други собственици и в др.форуми.
Дали е от пренадуване на турбината при първоначално относително ниска температура на въздуха или време за калибриране на ЕСU не се посочва ясно и категорично.Факта е ,че при достигане на работна Т се оправя и до този момент не е желателно да се форсира.Интересна е охл.система .Подобна е и при други разработки на малолитражки с турбо.
https://toyota-club.net/files/faq/13-01 ... ne_eng.htm
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 21:10
от TATI
Като гледам, автора дойде, пусна едни снимки и толкова.
Не знам какво се мъчите да му давате съвети, след като очевидно, самия той няма интерес.
Или, както повечето участници в този форум - решил си е проблема и не е сметнал за нужно поне да каже, реших си проблема.
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 06 Мар 2025 21:16
от gena_bs
https://www.google.com/search?q=8nr-fts ... s-wiz-serp
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=138:
The Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW) allows the engine to switch between the Atkinson and Otto cycle: start in the Otto cycle; switch to the Atkinson cycle at low and mid-rev operation to reduce fuel consumption; back to the Otto cycle at high engine rpm for more power.
The EGR valve quickly becomes dirty. The cleaning process for EGR valve may be needed already at 20,000 miles mileage.
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 07 Мар 2025 19:24
от LEXUS
mapamop написа: ↑05 Мар 2025 21:02
Аз мисля че акустичния датчик (knock sensor) е точно за тази цел - за откриване на преждевременната детонация в цилиндирите. Резултатите са че се подава сигнал към горивния компютър (ECM/ECU) да промени(обедни) горивната смес, за се предотврати на следващият горивен цикъл преждевременната детонация.
Здравейте колеги, според моите знания, когато детонационният датчик подава сигнал към ECU, компютърът намалява ъгъла на запалването, тоест намалява предварението на запалването, а не обеднява сместа, поне не значително/според мен/, защото при бедна смес се получават детонации, като температурата се увеличава.
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 07 Мар 2025 20:14
от gena_bs
Най-"качествени" са детонациите, причинени от нискооктанов и/ или менте бензин.
Можеш да получиш дори "кулак дружбы" (юмрук на дружбата) в двигателя:
https://addinol.kiev.ua/blog/chto-znach ... uQLKnK4jBX
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 07 Мар 2025 21:01
от memorex
Нищо сериозно няма по темата.Мотора е супер ,но си има специфики с които трябва да се свикне.Доколкото разбирам от публикации са прешпорили пускането на производството поради нещо си.

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 07 Мар 2025 21:23
от gena_bs
Винаги това нещо си е само и единствено едно - повече парични знаци!
Нищо друго, каквото, колкото и който да пише.
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Публикувано на: 07 Мар 2025 21:37
от mapamop
Офтопик
LEXUS написа: ↑07 Мар 2025 19:24
когато детонационният датчик подава сигнал към ECU, компютърът намалява ъгъла на запалването, тоест намалява предварението на запалването, а не обеднява сместа
Зависи от ред фактори. Какво е направил предния цикъл, за да предизвика преждевременна детонация. Това си го решава самия компютър на база предните събития. Като цяло идеята на датчика е да подаде сигнал на компютъра че има предварителна детонация, за да я елиминира. Грубо казано логиката му е да се върне от там откъдето е запалването е било без детонация, и да започне отново да играе със горивна смес и предварение, като се съобразява наново със текущите показания на датчиците - ламбда сонди, дебитомер, температура на антифриза и т.н.
Затова "обеднява" е в скоби - примерно ще я обедни, или ще я обогати, или освен че ще промени количеството гориво и ще бутне нанякъде предварението, евентуално ще избута и валовете на клапаните на някъде. Трудно е да се каже еднозначно какво ще направи, предвид че логиката му не е никак елементарна и зависи от много фактори, които пък не са никак статични.
gena_bs, трябва много да нахалстваме за да намерим по бензиностанциите чак толкова лошо гориво. По-скоро ако го има изобщо ще е в някоя останала туба от много, време но едва ли ще е цял малък варел. На Авенсиса резервоара е 60 литра, което не е никак малко. Другия сценарий за който се сещам е да се наливат разни разредители или подобните, или направо Етанол в автомобил който не е предвидено да се движи на Е85. Пак си има условности, и те май са трудно постижими в нашите трудноговорящи руски ширини. При тях може да се очакват всякакви дивотии, предвид че са склонни да експериментират до абсурдни нива.