Страница 2 от 4
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 18 Фев 2025 19:15
от TATI
Като изключим безсмиленото филосовстване, нещо смислено по проблема на колегата ще се каже ли?
В 4-то мнение вече е дадено решение от къде да се тръгне и търси проблема.
Bat Jorko написа: ↑18 Фев 2025 13:23
На първо четене нямам прекъсната лента
А на второ четене волтметъра и омметъра какво показва?
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 19 Фев 2025 15:21
от peterhr
Ако се измерва напрежение и съпротивление е много важно къде точно се мери.
За съпротивление е още по-специфично. Зависи от уреда за мерене от сондите... Така, че просто измерване - може да покаже доста грешни резултати и още по-грешни изводи.
На предишната кола на стъклото си пишеше 280W. На Королата не знам колко е, но като виждам, как стопля по-бавно е възможно да е около 150W. Това прави около 1 Ом съпротивление. За да се измери правилно трябват доста познания и правилен уред.
По-скоро трябва да се мери напрежение преди клемите и след клемите. Да се види колко е пада върху тях.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 19 Фев 2025 18:25
от Hursa
► Виж съдържание
Малко под ом би било - но между всичките паралелни ленти (ако е 150 ватов

). На всяка лента - съпротивлението би било поне на порядък повече. Би трябвало да се измери напрежението на клемите на нагревателя, когато е включен (според мен

). Ако е прав (вероятно е прав)
mapamop написа: ↑17 Фев 2025 18:39
обувките са със зелено-черен окис, и охлабени
напрежението ще е чувствително по-ниско, от колкото е захранващото (поради пада на напрежението на образувалото се значително "контактно съпротивление"). Ако обаче напрежението е близко (или около) 14 волта при работещ алтернатор (или около 12 при изключен двигател) - проблема трябва да е в самия нагревател. Тогава трябва да мери напрежението между края и средата на всяка лента. Ако е "изправна" - ще измери около половината волтаж. Ако е прекъсната - може да определи от коя страна на "средата" е прекъсната

- от страната на прекъсването волтажа ще е близък до "входния", на другата - "нулев" (освен, ако не е прекъсната и от двете страни спрямо "средата"

- тогава все "нулев"). (Ако е частично прекъсната - може да се определи от коя страна е дефекта

)
TATI написа: ↑18 Фев 2025 19:15
Като изключим безсмиленото филосовстване
Няма ли да се включите

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 19 Фев 2025 22:31
от TATI
Hursa написа: ↑19 Фев 2025 18:25
Няма ли да се включите
Последното ми изречение в поста, който цитираш- повече не мога да кажа, докато автора не си направи труда да даде информация.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 08:58
от slowtraveler
peterhr написа: ↑19 Фев 2025 15:21
1 Ом съпротивление. За да се измери правилно трябват доста познания и правилен уред.
Затова се мери напрежение, защото и с правилният уред и познания няма как да хванеш прекъсната линия по съпротивлението... Отоплението не е високоточен резистор, за да можеш да измериш например отклонение например 5% при напълно прекъсната линия (например 0.05Ома, при условие, че самите проводници на уреда сигурно имат съпротивление над 0.2Ома

Правилно сте подсказали, че установяването на проблем става чрез измерване на напрежението

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 12:28
от Hursa
► Виж съдържание
То аз нямам "доста познания". Не ми се е и налагало да меря нагревателя на стъклото. Но до колкото знам - нагревателните ленти са без ел изолация, та затова.

Ако измерваме на изключен нагревател - не можем да разберем, ако има "контактно съпротивление" измервайки на "заголения нагревател".

Няма как така да измерим и съпротивлението на всяка лента, те са си "съединени" паралелно, няма да ги отделяме за да ги "мерим" (не знам и какво трябва да е общото съпротивление, а и съпротивленията на нагревателите, особено на такива, би трябвало да зависят силно от температурата, за да се самоограничават).
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 13:20
от ico1
Ако знаете мощноста с амперметър ще измерите тока и всичко ще е ясно все пак е един нагревател.

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 13:39
от Hursa
Само волтажа е ориентир, друго не знам.

А ампеража - как да замерим без да изключваме нищо и без да знаем къде е проблема? (А и ампеража би трябвало да се понижава при нагряването, а така и мощността.)
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 13:56
от ico1
Има ампер клещи за прав ток колега 21век сме.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 14:03
от Hursa
И какво ще ни покажат ампер клещите, дори и в 21 век?

Не знаем мощността, а може би вие я знаете? Не знаем температурата и температурната зависимост.

Дали колегата има "амперклещи за прав ток", а и къде да измери с тях?

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 14:16
от ico1
Зависи от опита на сервизния техник всичко което питаш е елементарно.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 14:24
от Hursa
Аз нямам никакъв, за колегата незнам. Нямам и ампер клещи, имам "универсален" китайски прибор за няколко лева. Вдигам задната врата, гледам тъпо нагревателните ленти, къде да измеря с ампер клещите, които ми дадете?

пс Хайде де, 21 век сме - къде да меря по нагревателя нанесен на стъклото.

Как да разбера - проблема дали е в клемите или е прекъсната някоя или няколко от паралелните ленти?
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 15:00
от ico1
За това се ходи на училище аз не съм учител .Има и официален сервиз.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 15:04
от Hursa
Ясно. Значи можете да обясните всичко, но няма.

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 15:06
от ico1
Работата с ток е опасна който няма понятие по добре да не се захваща.
