Страница 2 от 2
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 04 Фев 2025 13:48
от celeron_7000
Така и ще направя.

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 03 Мар 2025 08:22
от planetarydrive
Сетих се за темата, при продължително спускане при 0 градуса и падане на стрелката почти до начално положение и намаляло отопление-нормално явление.
Казаха ли нещо особено в сервиза или по-вероятно, не сте ходил.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 03 Мар 2025 09:25
от celeron_7000
Запазил съм час и ще отразя равитието по въпроса след това.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 08 Апр 2025 22:35
от celeron_7000
В официалния сервиз се потвърди проблем с термостата. Ще бъде подменен по гаранция.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 19 Ное 2025 23:54
от celeron_7000
Събуждам темата, защото застудя и разбирам, че проблемът не е решен. Същевременно при по-задълбочено проучване, разбирайте ровене из форумите, се оказва, че понякога при смяна маслото на раздатката, в сервиза не се работи по протокол. Оказва се, че една от пробките или и двете при модела, който притежавам, са на много неудобно място - липсва пространство и около пробката е доста горещо при загрял двигател. За да не чакат да изстине, понякога механиците си осигуряват пространство, като временно разкачат един или няколко маркуча от охладителната система (напр. за ЕГР-а), преминаващи в съседство. Съответно в системата нахлува въздух и вероятно на никого не му се занимава да обезвъздушава системата. Подчертавам - проблемът възникна точно след обслужване, включващо смяна на масло на раздатка и диференциал. Казах го многократно. Според мен не са ми сменили термостата, въпреки уверението. Вероятно са се опитали да обезвъздушават - в двигателния отсег имаше доста следи от антифриз. Колата отново загрява бавно, отново тръгва да загрява и стрелката се връща, после пак се вдига и след 20 мин се стабилизира в средата. Спускане още не съм пробвал. Въпросът е, че вече не ми се занимава с оторизирания сервиз, защото съм крайно разочарован. Вероятно ще се обърна към доказани и мислещи хора, някои от които членове на този форум.
П.С. Може и да е сменен макар че документ по ремонта не получих. На диагностика нямаше абсолютно никакви грешки и нищо не светеше, а при проблем с термостата обикновено дава грешка.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 20 Ное 2025 11:42
от mapamop
celeron_7000 написа: ↑19 Ное 2025 23:54
Съответно в системата нахлува въздух и вероятно на никого не му се занимава да обезвъздушава системата
От десетки години, без значение от марка и модел - резервоара за антифриза е най-високата точка на системата, и там си има разни клапани и отвори да се самообезвъдуши системата. Имам предвид че дъртата Астра която беше 1993 година си се обезвъздушаваше сама. Не помня на баща ми Москвича 412Д дали и той не го правеше.
От 8 Април (предният пост) до днес са грубо да кажем 6 месеца (даже 7), в които дълбоко се съмнявам тоя двигател поне веднъж да не е държал продължително време над 2000 оборота. Авенсиса след пълно източване на антифриза (смяна на водна помпа) се обезвъздуши за около 30 минути тропане на място с пуснато парно на празен ход. Корола-Версото преди 3 дни я обезвъздуших в гажа за около 10-15 минути с периодични "припомпвания" до 2000 оборота на вече загрял двигател. И двата автомобила ги следя по нивото на антифриза в преливния резервоар кога ще спре да намалява.
Съмнява ме 20 годишни коли да се обезвъздушат за под час на малки обороти на място, а нов автомобил за 7 месеца да не може да избута въздуха по системата. Още на първата магистрална или извънградска отсечка на която ти тръгне ДВГ и поработи примерно 20-30 минути, би следвало да си е избутал въздуха.
По-скоро може да са наранили някой маркуч или връзка, и да дърпа въздух от там, или нещо подобно. Ако изобщо проблема е със въздух в системата...
Другия вариант е ако са пипали нещо по кабели и букси - датчик/датчици за температура, ако има някакво електрическо управление на охладителната система за батерия, двигател или отопление.
Ръчкай ги по гаранционен път. ЗЗП мисля да имаше все още клауза че при влизане за гаранционен ремонт за един същи проблем, след втори опит за отстраняване на проблема следва смяна с нова бройка на стоката/изделието. Това си е повод за репресии към сервиза.
* По мое мнение задръж с излизането от гаранция, като отидеш "някъде другаде да ръчкат по-разбиращи индивиди".
** За всичко по-горе разбира се може да ме отсвириш, предвид че спекулирам с оскъдните факти.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 20 Ное 2025 13:25
от celeron_7000
Не съм механик и всичко, което изложих като информация е от форуми на Тойота. Допускам, че може да греша за всичко. Намерих поне 10 случая с всякакви модели на Тойота AWD, които след обслужване на раздатката, са с този проблем. Не знам дали проблемът е въздух в системата или датчици. При гореспонатите, след смяна на термостат, нещата се нормализират.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 20 Ное 2025 15:25
от mapamop
celeron_7000 написа: ↑20 Ное 2025 13:25
Не съм механик и всичко, което изложих като информация е от форуми на Тойота
celeron_7000 написа: ↑20 Ное 2025 13:25
Допускам, че може да греша за всичко
Аз също не съм механик, нямам такъв автомобил в ръцете си, и ти споделих личен опит и впечатления от обща култура.
Далеч съм от идеята да "насоля" теб или сервиза, но определено ми се струва малко невероятно да има въздух в системата, и да не си успял да го "изгониш" за 7 месеца, предвид че е каран и то не за някакви метри. Предполагаемо си закупил автомобил за ежедневна употреба, а не колекционерска гаражна бройка, която да я чакаш да стане антика и да я продадеш на няколко пъти над магазинната ѝ стойност.
Моето мнение е да я вкараш в гаранционен ремонт втори път пак за същата причина, и след това да ги натискаш през КЗП. Пак може да ме отсвириш и няма да се сърдя.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 20 Ное 2025 17:55
от celeron_7000
Благодаря за съвета! Имаш право - странно би било да има въздух толкова време, но вероятно проблемът не е решен. Просто през топлите месеци не е напомнял за себе си. Иначе колата се кара прилично - вече е на 55000 км.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 20 Ное 2025 19:43
от Hursa
► Виж съдържание
Проверете дали наистина проблема не е в термостата - след като стартирате, пипнете дали не се затопля "маркуча" към радиатора.
mapamop написа: ↑20 Ное 2025 11:42
Другия вариант е ако са пипали нещо по кабели и букси - датчик/датчици за температура
Ако е откачен температурен датчик, мисля че може също да "имитира" проблем с термостата, поради липсата на сигнал, да бъде отворен термостата. (Но дали няма да покаже проблема при диагностика.) Може и да е проблем с термостата или пък температурния му датчик, към охладителя на маслото на вариатора - при липса на сигнал по температура, системата би го отворила. (До колкото знам, първо системата прогрява двигателя и едва тогава, ако има нужда "грее" маслото на "автомата с хидротрансформатора" (посредством радиатора на "охладителя"). Ако има проблем, тогава ще грее маслото на вариатора и това ще забави доста прогрева на двигателя, а съвременните двигатели и без това, поради "еко" съображения се прогряват на ниски обороти (и на не обогатени смеси) и затова много по-дълго (дори в движение - вариатора ще го държи на ниски "екосъобразни" обороти), особено тези двг, работещи до определена степен (при частични режими) по "цикъла на Милър". (Само предположения.

)
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 20 Ное 2025 21:28
от mapamop
Hursa написа: ↑20 Ное 2025 19:43
Ако е откачен температурен датчик
По-скоро визирах букса недовкарана плътно и със слаб контакт. Няма да вдигне грешка, но ще лъже компютъра. Спекулирам.
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Публикувано на: 20 Ное 2025 21:38
от Hursa
И според мен е възможно. Или поради липса на сигнал към привода на термостат, да са в "нормално отворено" положение, или поради липса на сигнал по температура, термостатите към радиатора или към топлообменника на маслото на вариатора, системата да ги отваря напълно, за да се избегне евентуално прегряване.