Страница 2 от 3
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 17:36
от batacho
Определено... имам понятие как работи ДВГ , но професиналист не съм. Маслен клин не съм късал досега

Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 17:41
от Ивайло Димов
Обясни ми ,представи си че аз съм напълно невеж .Къде има течностно триене ,къде хидро-динамично къде гранично .Как вискозитета влияе на първите два вида триене .
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 17:49
от batacho
Твърде много искаш от мен.... Нямам такива познания .
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 17:55
от Ивайло Димов

Защо ми пишеш за маслен клин като не знаеш къде се формира и защо ?
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:03
от batacho
Това беше шега ... Аналогия с вица за ядрото на атома и Ръдърфорд .
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:05
от TATI
! | Съобщение от: TATI |
Тръгвате в грешна посока! |
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:09
от max-2
То ако наистина зимата стига 115 лятото със 160 спокойно ще удари 150 или 135 дакажем, ако модерното взаимодействие между антифриз и масло в каналите на двигателя успява да го охлажда ефективно.
Въпросът е дали ще има индикация за прегряване на маслото или не?
Използването на по-висок вискозитет също вдига температурата на маслото, защото потокът е по-малък.
Тази кола зимата трябва да е с 0 20. Може би и лятото също.
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:11
от memorex
Да 0w20, 5w30, 10w30. Но, при 115 градуса 5w30 става може би 5w15 и т.н.
Благодаря за статията!
[/quote]
Ако следваме тази логика,достатъчно колеги го правят,би трябвало летния сезон да се ползва 5/30 а зимния 0/20.
Другото Ивайло го е казал.

П.П. И max-2 го е казал
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:12
от batacho
И аз това се замислям, но старата ми тойота винаги е била с 5в30 , на 267 000 км. и е в много добро състояние.
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:15
от Ивайло Димов
Масленият клин е хидро-динамичното триене ,като водния клин като минеш с висока скорост през водно препядствие.Коляновият вал лежи на основните лагери ,биелите от своя страна имат лагери които лежат на шийките на коляновият вал .При въртене маслото се завихря и създава преграда между металите и те не контактуват един с друг .През биелата по цялата височина има отвор който стига до буталният болт ,по канал тече масло .Течностно триене има между гърбиците на разпределителният вал и повдигачите на клапаните ,масленият сегмент осигурява смазване на цилиндъра ,а хонинга помага да се задържи много фин микро маслен фил м.
Гранично триене се получава при маслен глад по някаква причина ,всички нормални масла имат в тях присадки адсорбиращи се на микро ниво в метала и предпазват метала от прегряване и повреда.Това разбира се са критични случаи когато липсва налягане на маслото и случаите без щети са рядкост .Идеята е да се минимизират повредите .
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:18
от TATI
Каква е идеята да мериш темп. на масло?
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:23
от batacho
Просто ми беше интересно да видя в какви граници варира. И да сравня с други марки автомобили. Все пак в много автомобили има такава информация , а Тойота - няма . А прегряване на маслото не е ок.
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:24
от Ивайло Димов
Температурата на маслото може да ти даде косвена причина да го подмениш защото е деградирало .Ако си я следиш редовно и когато е било прясно е била една ,а след определен пробег се повишава константно ,това е признак да се смени с ново.
Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:29
от Ивайло Димов

Ако тази Тойота има в user manual възможност за 0W20 ,пробвай с този вискозитет.Има вероятност температурата да спадне

Температура на маслото
Публикувано на: 19 Яну 2025 18:32
от batacho
Избор на масло за двигателя
Във вашия автомобил Toyota е използвано двигателно масло „Toyota Genuine
Motor Oil”. Използвайте двигателно масло „Toyota Genuine Motor Oil”, или еквива-
лентен тип, който удовлетворява дадените по-долу експлоатационен клас и вис-
козитет.
Експлоатационен клас на маслото:
0W-20, 5W-30 и 10W-30:
Двигателно масло API клас SL “Energy-Conserving” (енергоспестяващо), клас SM
“Energy-Conserving” (енергоспестяващо), или клас SN “Resource-Conserving” (ре-
сурсоспестяващо), или универсално двигателно масло ILSAC
15W-40
Универсално двигателно масло API клас SL, клас SM или клас SN
Частта 20 в означението 0W-20 показва вискозитета на маслото, когато то е загря-
то до неговата работна температура. Двигателните масла с по-висок вискозитет
(тези с по-голямо число) могат да се окажат по-подходящи, ако автомобилът се
използва при високи скорости, или при изключително натоварени условия на екс-
плоатация.