Страница 2 от 3
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 09 Яну 2025 20:53
от south
Извинявам се ако бъркам, може и да е маловажно, ама SLLC не е ли точно фосфатен, POAT. То колко пък котлен камък да натрупа де. Иначе и аз съм чел че си е разработка за Тойота. Важното е да се сменя от време на време.
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 09 Яну 2025 21:06
от Ивайло Димов
Няма фосфати в него но генерално си е стандартен антифриз,Тойота не разработват антифризи те само дават изисквания към компаниите ,които се занимават с химия .По-горе дадох сравнения ,тия две бутилки са напълно идентични.
Фосфатния се води PsiOAT ,тук имаме HOAT,както и да е .Колегата щом е навит да слага ОЕ .Фосфатите не се борят с котленият камък ,а с спомагат да се предпазват снадките където има припой и намаляват кавитацията.
Всички нормални производители приготвят готова течност с дейонизирана вода ,там варовика е 0 .
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 09 Яну 2025 21:08
от memorex
Без силикати.Производителя дава насоки според използваните материали а също и за еко подобрения.
http://zatonevkredit.ru/repair_manuals/ ... lLPWuuLpSd
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 09 Яну 2025 21:23
от Stivans
В книжката на Корола (1ZR-FAE) от 2017 г. пише "Използвайте само охлаждаща течност (антифриз) "„Toyota Super Long Life Coolant” (pink), или друга подобна висококачествена охлаждаща течност на основата на етилен-гликол, без съдържание на силикати, амини, нитрити и бoрати, с използване на технология с дълготрайни хибридни органични киселини.". (Охлаждащата течност, използваща технологията с дълготрайни хибридни органични киселини, представлява комбинация на нискофосфатни и органични киселини.)
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 09 Яну 2025 21:29
от Ивайло Димов
Сега проверих на сайта на BASF ,за дизелови Тойоти след 2015 се ползва Glysantin G48 ,който официално има approved от Тойота и G11 по VW стандарта.Синьо-зелен на цвят.
От 5-6 години доста производители -Рено ,Дачия ,БМВ,МB ....се връщат към стандарти от края на 80-те .Много подобрени разбира се .
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 07:48
от nov
Димов, най-вероятно си прав, за мен няма да е особена драма да ползвам антифриза на ВАГ (оригиналния), но разликата в БГ цените е от порядъка на 3-4 лева за туба 1 литър, за 5 литра разликата е 20 лева, за 20 лева да не налея такъв по спецификация мисля е супер глупаво, според теб съдържанието в тубите, които си показал е напълно едно и също, аз знам от човек работещ в аутомотив индустрията в чужбинско, че всяка автомобилна фирма си дава изискванията към маслото (антифриза, спирачната течност, маслата за ск.кутии и др.) към производителя на тия продукти и той ги съобразява при производството си с дадените изисквания, следват тестове лабораторни, изпитвания, апрувалс , внедряване и т.н. Тоест базата за маслата на масло 0в20 може да еднаква за Рено,Пежо,Тойота, Бмв, Цитронада и т.н., но добавките после са различни - това знам, това казвам.
Сега, почти сигурен съм, че дори и да налея ВАГ-овския антифриз на Койотата вероятно нищо няма да и стане или например ХЕПУ, но за 20лв.............разлика заслужава ли си? За 5 литра?
А по лошото е - практиката, във форума, като напишеш в търсачката има поне 2-ма човека, които се оплакват за проблеми наляли антифриз например Г12, но не на Тойота, аз експерименти с точно тая кола не искам да си правя, защото на майсторягите не им се занимава да правят Тойота и трудно намирам съвестни такива, всичко набляга на ремонтите на ВАГ,БМВ и МЕрц, че там са доларетЕ, та за 20 лв разлика да си причиня евентуални главоболия - не мерси. Пак да кажа - най-вероятно си прав, но допълнителни $$$ за експерименти не ми се дават, виж ако беше ВАГ не ме бърка и руски антифриз да му налея, а и съм карал с такъв, проблеми не съм имал, ама тук................
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 10:05
от Ивайло Димов

Щом си намерил ОЕ на нормална цена взимай го .Аз съм сигурен ,че е произведен от BASF и не е по-различен от Glysantin.Просто всички ОЕ консумативи са безумно скъпи ,за определени детайли (датчици,сензори,разни вериги ,помпи) си струва ОЕ ,ама за течности е нелепо .
Кът сипвате фреон и масло в климатичната с-ма ОЕ ли търсите или квото налее мастера ?
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 11:09
от slowtraveler
Доста от потребителите предпочитат да не си пълнят с главата с глупости и да правят задълбочено проучване по какво дадена не ОЕМ марка/модел се отличава от ОЕМ..
Ако 'набараш' истинският ОЕМ производител/парт-номер - лошо няма да го вземеш от там (ако въобще го продава на частни лица)... Ама да тръгнеш и да ровиш колко му са фосфатите и дали 'малката разлика' в параметрите няма да скапе някое уплътнение или тръбичка, или някой метал - според мен е излишен труд, струващ доста повече от разликата в цената между ОЕМ и NoName марка антифриз

Това за моделите автомобили, на които не са описали точно на какъв стандарт трябва да отговарят течностите, а предлагат ОЕМ марка...
П.С. за влиянието на течностите върху металите мисля бях писал и пускал снимка тук - обикновен кран неръждавейка за вода протече на третият месец... Както се вижда новичък и лъскав, но все едно някой го е дупчил корпуса с топлийка и от дупчиците сълзят капчици вода... Просто водата не бе прясна, а солена, а в метала е имало незначителен примес от алуминий според знаещите... Малка разлика в течността, пък толкова много съпътстваща работа по монтажи/демонтажи, нови доставки и т.н.

Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 11:25
от Ивайло Димов
Slow ,различните производители ползват различни стомана,чугун,пластмаси и за това си имат изисквания към консуматитите .Хубавото в цялата история е ,че петролните и химичните компании си произвеждат унифицирани и широкоспектърни течности покриващи огромен диапазон автопроизводители.
Колкото до ОЕ компоненти ,продават се обаче има нюанси ,имам познати работещи в складове на едро.ОЕ детайл ако бъде поръчан и е сгрешен по неква причина не може да се върне .
Наскоро имаше подобен случай ,мастера вика трбват тампони за ДВГ (Ауди А6 3.TDI) ,три броя ОЕ на цена 1200 трите тампона .Собственика чул не дочул и поръчва ОЕ тампони за скоростна кутия ,пристигат и хоп грешка .А ги чакаха 7 дена от Англия щото там ги имаха на най-ниска цена ,та отново 7 дена и смениха всичко щото така или иначе са купени ,а ДВГ и кутията са на операционната маса.
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 11:59
от nov
Ивайло Димов написа: ↑10 Яну 2025 10:05

Щом си намерил ОЕ на нормална цена взимай го .Аз съм сигурен ,че е произведен от BASF и не е по-различен от Glysantin.Просто всички ОЕ консумативи са безумно скъпи ,за определени детайли (датчици,сензори,разни вериги ,помпи) си струва ОЕ ,ама за течности е нелепо .
Кът сипвате фреон и масло в климатичната с-ма ОЕ ли търсите или квото налее мастера ?
да, на цена на която струват 2 литра премиксЕД от официално представителство тук, аз вземам 5 литрова туба пак премиксед (демек готов за употреба), за мен няма значение дали е произведен от BASF или чичко Манчо от Долно Нанагорнище, важно е да е оригинален, и си викам така и така поръчвам я да метна и една консерва от 4 литра масълце 5в30 SP на Тойота, че ми идва на долу горе убава цена (имам едни съмнения , че е производство на Идемицу, че не знам в Япония да има петрол или петролни рафинерии, но да кажем, че не съм достатъчно информиран по тоя въпрос). Разликата между друг Г12 и тоя е 20 лева за 5 литра - има ли смисъл да си правя експерименти.
Относно фреона - нямам избор, ако се наложи, наливам какъвто има при майстора, но досега не съм чул някой да е останал на пътя ако няма френ или му се сбози климатика, ама за протекли радиатори, водни помпи и залепнали термостати съм чел и чувал доста, та как беше приказката - врЪжи дедо поп да е мирно селцето. А иначе гаранция няма никаква , както се казва утре може да събере сегментите - знам ли я?
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 12:08
от Ивайло Димов
Idemitzu правят за Хонда ,за Тойота само за дифове и скорости и то мизерно количество .Мятай тенекията ,прави се в завод построен от Exxon Mobil после го продават на Енеос Холдинг но джапанките ползват изцяло рецептите на Mobil .Имат рафинерии и то огромни ,има клипове в тубата ,имат и собствен добив на петрол .ENEOS и Idemitsu са компании с пълен цикъл -от нефтените находища до бензиностанциите .Японците добиват нефт и на други континенти с концесионни договори ,тва са мега глобални компании...не случайно от Япония учтиво са помолили BP ,Shell ,Excon Mobil да си продадат активите в Япония -на пазарна цена разбира се .Каквото и да се продава там се произвежда от местни компании ,които смесват и пълнят масла по лицензии на Mobil ,Shell,Castrol .
Тва в тенекията има конски дозо MoDTC --800 ppm ,но е чиста 3-та група VHVI
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 12:13
от nov
Демек в те тая тенекия си е чисто и просто или Енеос или обикновен МОбил 300?
https://ato24.de/en/toyota-motor-oil-5w-30-sn.html
Без необходимите присадки и добавки специално за Тойота моторите? Дано поне да е както пише на кутията ILSAC - GF6A?
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 12:21
от Ивайло Димов
Напротив ,баш за Тойота си е но рецептата е създадена от Infinium ,която е дъщерно д-во на Mobil и Shell .Японците получават като бонус всичките разработки кога американците продават бизнеса си на ЕNEOS ,дори Тойота имат % дялово участие .Пиши в google масла Castle ,тва са ОЕ продукти за гаранционно и след гаранционно обслужване .Тва в тенекията е мноо качествен продукт ,ама докът дойде до Европа му скача цената .
Виж в нета ОЕ щатските масла на Тойота ,и сравни с тубите на Еxxon Mobil

.Еднакви са 1 към 1
Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 12:29
от nov
Тоест с две думи да съм спокоен, че таааа тенекия вътре евентуално при добро стечение на обстоятелствата има качествен продукт, малко ми се стори супер ниска тая цена за тоя продукт, при условие, че ди екс джи на Равенол 4 литра е по-скъп, а това нали уж "марково", но както и да е, да не отклонявам темата от антифриза, та и него го чакам в същата доставка след може би 2-3 седмици

Особености при смяна на антифриз
Публикувано на: 10 Яну 2025 12:50
от Ивайло Димов
Както казах OE брандираните продукти са с извратено високи цени .Някъде в темата "Новини за марката тойота " бех постнал OE Toyota Gazoo Racing 0W20 и Shell Helix Ultra 0W20 ...еднакви масла но едното беше 185 еуро за 5 л ,а другото 50 еуро за 5 литра

.Капитализъм ,ако се вържеш де