Страница 2 от 2
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 12:13
от dracunculus
Да, можеш. Където направиш ТО там получаваш релакс гаранциата. Тойота и Лексус Европа са пуснали пилотен проект за 15г или 250 000км за Германия, Испания (и май) Италия….поне това беше положението миналата година. За останалите държави е (за сега) 10г. и 160 000км. Гаранцията е ОТ производителя, през дилърите (там трябва да си правиш ТО), но е с ограничена валидност (има някои неща, за които не е валидна)
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 12:20
от Hursa
От производителя, а ограничават до страната където си направил обслужването. За първите 3 години не е така, май. Ако е от производителя, защо да има значение в коя страна си я обслужвал, ако е при техен представител.
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 12:27
от Митхат
Hursa написа: ↑03 Яну 2025 12:20
Ако е от производителя, защо да има значение в коя страна си я обслужвал, ако е при техен представител.
Ами има значение разбира се...ще го кажа така малко по дипломатично.
Щото някои наши представители лекоооо злоупотребяват,и онези горе в Тойота не са балами и го знаят...
Ето ти пример ..

- Screenshot_20250103-122507~2.png (66.71 KiB) Преглеждано 6028 пъти
Това тук по горе е от представителя,аз платих за теста на батерията ,другите две позиции ме съмняват че са някакво "точене" на японците.
П.п.Никакви монтирани аксесоари по тези две позиции надолу.....нямам.

Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 12:36
от Hursa
Така е обвързана с дилъра. Както и да е, няма да ходя до Германия за обслужване.

А и ако стане нещо тук да търся възстановяване евентуално на парите от Германия.
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 12:42
от dracunculus
Точно. Между май 2024 (сервизирах Лексуса в София) и септември 2024 бях с релакс гаранция от ТМ Ауто (докато не направих следващото ТО септември в Mühldorf Lexus Forum) и си ме бяха предупредили, че евентуални дефекти в това време мога да рекламирам пред немското дилърство (и да ги поправят), но си ги плащам сам и си търся парите от ТМ Ауто (съответно Тойота/Лексус България), или колата отива до тях лично и я ремонтират те
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 12:48
от Hursa
gerito_jp написа: ↑03 Яну 2025 11:51
Ако се обслужва коректно, може да си доплаща човек до 10 години. Над 100лв май е доплащането.
Ако е малко над 100 лв - добре. Но ако е скъпо, ще се кара без удължена гаранция, все пак е ограничена, а и нали за това вземаме тойоти - защото не се трошат

Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 12:50
от gena_bs
dracunculus ме е изпреварил с отговорите.
Ама все пак да си пусна въпросите
Явно поне частично съм прав. Прилага се методът на Пилат Понтийски, както навсякъде.
Да не ви се налага да търсите гаранция от дилър, 9-та дупка на кавала! Каквито са нашите.
В случая с обслужването в БГ, ако стане гаранционно събитие, трябва да го признаят за такова у нас.
Ако това не се случи, а реално причината е гаранционна, как ще се процедира по-нататък?
Ще се ходи на експертиза в Германия и след това на съд? Адвокатските хонорари по международно право са солени.
Някой реално ремонтирал ли е автомобил по "международни" гаранции?
Примерно купен у нас, а се повредил някъде другаде. И обратното.
Как стои въпросът със сервизните кампании, които също са важни. Не само за гаранциите, а и за безопасността на всички.
Относно обявите в мобиле - има много схеми за измама с действително нови автомобили. Както и с такива с инсталирани стоп-филтри точно от Германия.
Аз не бих рискувал!
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 13:25
от dracunculus
Авенсисът ми е купен от България и е ремонтиран 3 пъти по гаранция в Германия. 2 пъти в първите 3 години, веднъж по релакс гаранциатя на 4тата година (от немския дилър, при когото си правя ТО). Нямаше проблеми никакви. Също и със сервизните кампании
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 14:15
от batececo
gena_bs написа: ↑03 Яну 2025 12:50
с инсталирани стоп-филтри
Извинявам се за оф топика и невежеството, но какво се има предвид под "стоп филтри"? Да не се отчитат километри, или (срещнах по форума) на диагностиката хибридната батерия да излиза фалшиво изрядна?
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 03 Яну 2025 14:52
от gena_bs
CAN модул (в BRD е незаконен също), който спира одометъра на автомобила. Поне не знам дали изпълнява други функции.
Може да се включва и изключва отчитането на километрите по желание на собственика.
Обикновено се инсталира на заводските конектори и се скрива някъде под или около таблото.
При това работи едновременно на практически всички модули, където се записва пробегът/ моточасовете на автомобила.
Скоростна кутия, табло, раздатка и т.н. Имаше клипове за различни модели BMW дори след 2020 производство.
Не съм сигурен, че на български това е точният термин.
https://superkilometerfilter.com/
За батерията е друга "машинка". Не знам дали китайците не са изобретили нещо комплексно.
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 04 Яну 2025 22:57
от gerito_jp
Загледах цените на Тойота Гърция и установих, че стартовата цена на Корола Крос там е 30760еи. В Бг виждам 64000. Няма ли някакъв контрол на тези цени? Това е разлика от 4к! Тойота Балканс различно ли е от Тм Ауто?
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 05 Яну 2025 01:00
от zorbata
gerito_jp написа: ↑04 Яну 2025 22:57
Няма ли някакъв контрол на тези цени?
Пазарна икономика, но в БГ липсва такава.
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 05 Яну 2025 07:17
от gena_bs
Не само в БГ!
Никъде няма такава! Поне в не и в нашата "цивилизация".
Неофициален вносител на нови Тойоти
Публикувано на: 05 Яну 2025 15:47
от WoLF
В Гръция данъците и таксите са други, не е само цената на колата. Правилото си остава, обаче, същото - колкото повече успеят да вземат, толкова по-добре
