Страница 2 от 5

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 10:06
от max-2
Щом не е сменяна дълго време 2 литра. Така сигурно ще изкара старата течност отвсякъде.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 10:19
от gena_bs
На всяко колело средно по 200-250ml отива за смяната. Ако искаш качествено да се замени течността.
Относно максималното издухване важи само, ако на задния мост нямаш разпределител на спирачното усилие. Т.нар. кантарче.
В и след него, ако то не е отворено напълно, остава и се натрупва всичката мръсотия от магистралите.
Това е и причината да препоръчвам автомобилът да не виси във въздуха. По този начин съм сигурен, че кантарчето пропуска в голяма степен новата течност и с достатъчно налягане към задните колела.
Ако кантарчето е затворено или ръчно се отваря при смяната, има голям риск натрупаните боклуци да отидат в задните спирачни механизми.
Процесът започва още щом колата се натовари със собственото си тегло. После вече и под налягане сместа нова, стара течност и всякакви замърсявания отиват назад.
Чистил съм кантарче с утайки на 9 години, знам за какво пиша.
Не знам дали има такова в конкретния модел, но по-добре да не си прави човек експерименти.

При проблем с обезвъздушаването има и "греховен" метод, проверен на практика.
Напълва се казанчето с нова течност, отварят се едновременно всички пробки, помпи се няколко пъти спирачният педал и се оставя течността на самотек.
Обаче това отнема доста време и естествено трябва да се следи нивото в казанчето непрекъснато.
По спомен това са правили точно при навлизане на въздух в ABS. Вече не помня след смяната на хидравличния модул или некадърно обезвъздушаване.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 10:20
от Ивайло Димов
offtopic.gif Голяма играчка е ,от задно дясно колело ,задно ляво ,предно дясно и в края предно ляво .Трябва и помощник ,и едно маркучле за пробките ,самия маркуч се увива около себе си ,та да не се връща обратно течността..

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 10:23
от gena_bs
За да не връща или смуче въздух - просто маркучът трябва да е пълен и краят му потопен в "отработката" на дъното на шишенцето.
Естествено той и съдинката/-те трябва да са неподвижно закрепени или закачени за колелото.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 10:43
от Ивайло Димов
Да ти кажа честно след като видях как с машина става за 10 -15 минути и цена 35 кинта ....Хич не бих се гъзил

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 15:27
от zorbata
Препоръчвам ATE DOT4 TYP 200 - сменя се на 3 год. вместо на 2.
"Формулата на ATE TYP 200 осигурява висока издръжливост срещу поглъщане на вода, което води до висока мокра точка на кипене, както и възможността спирачната течност да се сменя на 3, вместо на 2 години."

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 16:21
от slowtraveler
gena_bs написа: 23 Ное 2024 10:19 Това е и причината да препоръчвам автомобилът да не виси във въздуха. По този начин съм сигурен, че кантарчето пропуска в голяма степен новата течност и с достатъчно налягане към задните колела.
Така е, но ако пропуска - няма значение налягането... Ако пропуска с по-нисък дебит - просто смяната ще е по-бавна...
Пък и съвременните автомобили с АБС няма смисъл да имат кантарчета :)
За машината - така е... Удобно си е с машина, но съм ходил в сервиз, дето изкараха сума ти приспособления/капачки и т.н. за машината, ама нямаше как да се захване за спирачното резервоарче... Та накрая - пак 'на ръка' (т.е. ударих им един крак, 'щото бяха много заети другите в сервиза', пък аз бързах :)

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 17:01
от ufer
Аз пък гледах в един сервиз как един юнак скъса нипела вътре в спирачния апарат, че се наложи да се сваля целия апарат и да се носи на майстор. Проблемът е, че в сервизите рядко се задържат качествени хора, отиват младежи и като се понаучат, бягат най-вече от чорбаджията... worthy.gif Затова на моите коли сам си върша смяната. Между другото от няколко години слагам АТЕ SL6 и съм доста доволен, наистина издържа 3 години безпроблемно... :thumbsup:

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 23 Ное 2024 17:39
от gena_bs
Когато един водопроводен кран не се отваря напълно или има праг от износване какво се случва с него?
Постепенно се натрупват боклуци на този ръб, докато не се запуши напълно. По-високото налягане го отпушва и всичко отива на края на водопровода, изпълнителен механизъм и т.н. И му разказва играта, естествено.
Това се случва и с Load Sensing Valve (кантарчето), което разпределя количеството спирачна течност между предна и задна ос.
Не става въпрос за по-новите системи с TC/ ASR и т.н., които регулират спирачното усилие на всяко от колелата.
При тях всичко се регулира от съответните модули, според производителя, разбира се.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 24 Ное 2024 20:40
от Ивайло Димов
offtopic.gif Старата система с кантарен механизъм е далеч по-опростена и надеждна ,с редовно обслужване разбира се .Новите носят повече сигурност но в определени пътни условия и ситуации .

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 24 Ное 2024 23:55
от slowtraveler
Че то старите не се обслужваха :) Какво е това смяна на спирачна течност.. Антифриз също се ползваше по изключение :)

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 25 Ное 2024 05:11
от nov
Благодаря за ъветите колеги, поръчах АТЕ 5 стандарта и накъмто Сряда влиза в бокса.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 25 Ное 2024 10:20
от WoLF
5.1, не 5! 3, 4 и 5.1 може, 5 е с различен състав и НЕ се смесва с тях boxed.gif

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 25 Ное 2024 10:56
от nov
Да 5.1., грешка в изписването.

Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

Публикувано на: 30 Ное 2024 07:59
от nov
ufer написа: 23 Ное 2024 17:01 няколко години слагам АТЕ SL6 и съм доста доволен, наистина издържа 3 години безпроблемно...
Как разбираш, че повече не издържа - променя цвета си, по-голямо спирачно усилие/натиска на педала, рязко влошена ефективност при спиране - питам защото сега с новата течност абс. никаква разлика не виждам, само където е една идея по-бистра (не, че съжалявам, че съм я сменил разбира се).