Страница 2 от 2
Corolla E18 1.6 1ZR-FAE MT 2018 - Шум от ръчна скоростна кутия ?
Публикувано на: 22 Ное 2024 15:27
от George890106
Колата е купувана нова от България със сервизна история аз съм втори собственик тракането не се чува от педала а от скоростите ....съединителя е с лагер помпа ....почукването е единично когато съединителя зацепва...прави го и на свободна и при потегляне...при загасен двигател няма никакви шумове..аз мисля за че някаква хлабина в съединителя или скоростите ..след като потегли колата няма странични шумове..не са тампони ...
Corolla E18 1.6 1ZR-FAE MT 2018 - Шум от ръчна скоростна кутия ?
Публикувано на: 22 Ное 2024 15:29
от George890106
Имам звукозапис но не мога да го публикувам ...не ми разрешава
Corolla E18 1.6 1ZR-FAE MT 2018 - Шум от ръчна скоростна кутия ?
Публикувано на: 22 Ное 2024 15:59
от ufer
Без разглобяване няма кой да каже със сигурност, къде е проблемът! Добре е, че си втори собственик, но ако примерно първият собственик (шофьор) е жена, която си е държала непрекъснато крака леко допрян до педала на съединителя, тогава бързото износване е най-малко на аксеалния лагер и проблемът да е там. След като казваш, че тракането е само на свободна и при потегляне, допускам, че това е малкото зло. Иначе бих те посъветвал да потърсиш доверен механик, който няма да те излъже и да ти вземе някоя хилядарка уж за ремонт на цялата скоростна кутия, а всъщност да смени всичко около съединителя, без да отваря вътре кутията. Защото има, за съжаление, много такива, които като докторите днешно време искат да оперират на всяка цена, без да е необходимо...

Разбира се, може и вътре някой лагер да е проблемен, но това може да се види само на място...

Corolla E18 1.6 1ZR-FAE MT 2018 - Шум от ръчна скоростна кутия ?
Публикувано на: 22 Ное 2024 21:07
от slowtraveler
На старите автомобили по спомен съединителя си бе хидравлика (да, не лагер-бутало, а външно буталце, преместващо вилката)..
Решения за настройка на старите имаше много - най-ми бе забавна настройката на Шкодичката...
През отвор в корпуса на кутията докарваш палеца на съединителя пред отвора, и броиш с колко части от оборота ще отпуснеш дадената гайка на палеца... И така - шест пъти

Ако не се лъжа - на други имаше вариант за настройка на буталцето (имаше шпилка на него за настройка)...
То това общо взето е история - педалът, помпата и буталцето са изчислени за максимален ход на съединителя.. Така, че не бих пипал там на съвременен автомобил...
А за тропането - някой ляга в краката, и се ослушва откъде идва звука..
Corolla E18 1.6 1ZR-FAE MT 2018 - Шум от ръчна скоростна кутия ?
Публикувано на: 22 Ное 2024 21:49
от iovkito
slowtraveler написа: ↑22 Ное 2024 15:59
Ако не се лъжа - на други имаше вариант за настройка на буталцето (имаше шпилка на него за настройка)...
На авенсиса е така и го регулирах заради новия съединител, който явно не е с размер като заводския. След смяната започна да отделя много ниско долу и да превключва с хъркане на скоростите.
Corolla E18 1.6 1ZR-FAE MT 2018 - Шум от ръчна скоростна кутия ?
Публикувано на: 22 Ное 2024 21:57
от ufer
А сега де, това по-горе не съм го писал аз, а Слоу, но го споделям...
