Страница 2 от 4
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 14 Окт 2024 07:45
от Ивайло Димов
Моят MAF е и с сензор за температура входящ въздух и е доста скъп,не бих рискувал със спрей за EGR или карбуратор.Тези по презумпция тря разтварят смола,сажди,масло -в състава им присъстват разтворители.Дебитомера го чистя на всяка смяна на въздушен филтър -2 пъти в годината ,преди 3 години си взех 300мл спрей и като го държа ще има за още 5-6 години .
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 14 Окт 2024 09:07
от ufer
Кажи, адаш, с какъв специален спрей го почистваш твоя МАФ?

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 14 Окт 2024 09:16
от Hursa
mapamop написа: ↑14 Окт 2024 07:32
по спомен, че е пиезоелектричен.
Можете ли да покажете такъв. По скоро принципна схема. Ако вярно е такъв - то вероятно е "гол" кристал/и - тогава вярно трябва да се внимава, ако се ползва "химия".
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 14 Окт 2024 09:41
от mapamop
Hursa написа: ↑14 Окт 2024 09:16
Можете ли да покажете такъв
Доколкото четох вътре в корпуса е гола мисля кварцова пластина. Не съм разрязвал такъв, но преди MAP-a има едно бяло филтърче което се пълни с масло и дефакто го запушва. Другата опция е като деградира да започне да пропуска масло в датчика и да го запуши. Временно решение е да се байпасне филтърчето, със цял маркуч, за да се провери дали има промяна в поведението на двигателя, след което срещу 50 лева се сменя с ново.
Датчика ако е пълен с масло - мача е свирен и се купува нов.
Въпросният датчик и филтъра му на картинки:
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 14 Окт 2024 10:01
от babata
dreamerxs написа: ↑12 Окт 2024 21:05
Здравейте колеги, имам проблем с тласък/ци при ускорение в обороти между 1800-2200.
Следя.
Имам почти същия проблем със същия мотор. Да се има предвид, че преди 3 - 4 месеца сменях гарнитура на глава и на човека, който прави ремонта му имам доверие. Като му казах да почисти ЕГР, колектори и т.н., той ме прекъсна и каза, че задължително това го прави + други манипулации, за които и не знам. Та мисълта ми е, че всичко би трябвало да е изчистено, дюзите са рециклирани преди 30 000 км и проблема си продължава. Не съм се заигравал с решението му, просто съм свикнал.
Да не говорим, че при ускорение/смяна на предавки нагоре, никога, при никакви обороти ниски или високи, колата не поема веднага, а има нещо като турбо дупка и то доста осезателно. Също така след смяна на гарнитура /пробила между 3 и 4 цилидър/ се надявах да изчезнат вибрациите на ниски обороти, но уви. Отедлно от това, наскоро тръгнах по рязко и колелетата превъртяха и отпред такова подскачане се получи, че имах чувството, че липсва някой тампон на мотора.
Но стига съм се оплаквал

Да се има предвид първата част на поста

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 14 Окт 2024 13:40
от Ивайло Димов

Адаш е тва ползвам
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 14 Окт 2024 15:54
от memorex
Аз това съм ползвал на тойотата с години
https://www.motornomaslo.bg/sprei-chist ... -liquimoly
Не е за реклама а защото е достъпен на нашия пазар.
Разни чистители на нагар,карбуратори и подобни не са препоръчителни защото са по-агресивни и водят до повреда.
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 14 Окт 2024 23:15
от dreamerxs
mapamop написа: ↑13 Окт 2024 20:27
Просто за тестовете сложи нов Филтрон примерно. После си върни твоя, но ти трябва да си промениш ситуацията по линия на въздух и гориво в сместта. Част от тривиалните неща си махнал от масата - тествай. Измий дебитомера със същия спрей за ЕГР-а.
Кратък ъдейт: Нови горивен и въздушен филтри. Дебитомера е измит също.
Резултат: Няма промяна в поведението на автомобила.
Утре ще проверя за омасляване на MAP и филтъра му.
Имам данни от автомобила в *.TSE формат и ще бъда изключително благодарен, ако някой отдели време да ги разгледа и да сподели мнение.
Линк за сваляне *TSE AVENSIS_1ADFTV.zip
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 15 Окт 2024 10:39
от ufer
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 15 Окт 2024 11:09
от Ивайло Димов

Адаш то чистене е силно казано ,тоя спрей реално е безобиден и доста неагресивен .Дефскто изплакваш прахоляка ,знаем си качеството на въздуха особено с тези ремонти на ремонтите на ремонтите

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 15 Окт 2024 11:13
от ufer
Добре, че често си сменям филтрите...

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 15 Окт 2024 14:11
от max-2
То ако филтъра е хубав и е добре монтиран прах няма. Даже пръста не можеш да си изцапаш по пластмасите след него. Но на 200000 се налага почистване на дебитомера или поне ако го почистиш ще видиш черно да излиза от него.
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 15 Окт 2024 14:29
от memorex
Е то замърсяването май не е само от вън навътре
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 15 Окт 2024 16:04
от mapamop
И двамата сте прави, но не отчитате годините, пробега и амортизацията.
При изрядни клапани не би трябвало да има цапаница наобратно защото след филтъра се очаква да има само вакуум, но при вече "поиздухани" клапани се връща горивна смес и масло в колектора. А там вече има картерни газове наситени с масло.
Кутията на филтъра ми с годините се е поизметнала и не натиска равномерно с капака си уплътнителния ръб на филтъра ("борда"). Така че на нов автомобил не е проблем. На кутия от пластмаса, напичана хиляди пъти и много часове, после стегната от студа, вече не е толкова добре уплътняването. Вероятно и има по-финни частици прах от размера на пората на филтъра.
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Публикувано на: 15 Окт 2024 16:38
от Ивайло Димов
Абе има дребни детайли в обслужването ,които на пръв поглед са маловажни но в съвременния автопарк могат да увеличат експлоатационния срок на периферията .Ясно е ,че дефакто един ДВГ изначално без уродливости и грешни инжинерни решения от конвейра може да изкара 500 хил без реални проблеми.Драмите винаги идват от страничните елементи ,датчици ,сензори ,турбина ,дюзи ,екологична периферия .Ако човек иска да задържи един автомобил повече време трябва доста да образова как се кара ,при какви условия ,обслужване ...специфики на различните горива и т.н.Автопарка изисква определена грамотност ,от избора на конкретна марка ,модел ,гориво до начин на експлоатация .