Страница 2 от 2

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 04 Окт 2024 09:51
от gena_bs
Имам предвид напред, към фара.

Не разбрах тази кола твоя ли е вече или обмисляш покупката й?
Ако е второто, по-добре я пропусни!

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 04 Окт 2024 15:37
от Ggg
Моя е. Колата е първоначално купена от тойота българия на 67 000 км и със сервизна история (само масло и филтри за толкова). Затова и я взех аз по-късно, като очаквах да има удар, понеже не е карана
gena_bs написа: 04 Окт 2024 09:51 Имам предвид напред, към фара.

Не разбрах тази кола твоя ли е вече или обмисляш покупката й?
Ако е второто, по-добре я пропусни!

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 04 Окт 2024 18:36
от Ggg
20737778_f4c53090-7896-40ae-b082-5381afeefe0c.jpeg
20737778_f4c53090-7896-40ae-b082-5381afeefe0c.jpeg (1.83 MiB) Преглеждано 8334 пъти
Това е конкретното място, което е омазано.

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 04 Окт 2024 20:50
от gena_bs
Излиза, че си 3-ти собственик. Така ли е?
Искам да те "успокоя", че фактът, че преди ХХ години е обслужвана от оторизиран сервиз, при това у нас, нищо не ти гарантира.

Достатъчно силен страничен удар в калника. В коя част точно и под какъв ъгъл от снимките и без оригиналния не може да се разбере.
Вероятно и най-малко джантата също е пострадала.
Направи си проверка на сходимост. При съмнения и на геометрията на купето.
Няма начин при смяната на калника и подкалника да не са развивани минимум двата болта, държащи най-външната част.
При по-силен удар може да има и други поражения по окачването от тази страна.
Успех!

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 04 Окт 2024 21:27
от zorbata
Добре де, а не може ли някой да е разлял някаква химия и тя да е набръчкала боята(или там каквото е). И отдолу всичко да си е ОК.

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 04 Окт 2024 21:39
от gena_bs
Не.
Заводският херметик би трябвало да е химически устойчив. Боята и лака щяха да се олющят, но такива следи поне аз не виждам на снимките.
Баш само на това място бая зор ще видиш да разлееш нещо. Най-малкото кабелите и уплътненията над него щяха да са заминали безвъзвратно.
Като добавим сменения калник (дано да е с оригинален!) - вероятността е под 0!

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 05 Окт 2024 00:04
от mapamop
Ударена е отпред във фара. Или са сменяли парче от хоризонталния панел, или цялото това парче от снимката. И са маскирали заварките. Въпросите са едрото желязо долу вдясно на снимката пипано ли е, и дали е/не е криво то. Моста се хваща по спомен зад него, "бомбето" на макферсона може и да не е криво. Но от механичната деформация реброто на купето може да е скъсано някъде или да е тръгнала корозия поне вътре в него. И се проверява със фенерче и сваляне на напречната греда и бронята - за час работа. Ако е криво вътре ще му личи кривината в кухината. Предвид че са направили помиярско изпълнение със мъзгоча, вероятно не са си играли да вадят мотора навън. И не са взели мерки за ръждата. А тая част си е важна, защото крепи мотора и поема енергията на челния удар, за да я отведе назад до багажника и да счупи задното стъкло.

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 05 Окт 2024 15:53
от Ggg
Резултатите от сходимост. Не съм свалял още бронята, но на око не изглежда да е засегната или да са пипани болтове.
IMG_5519.jpeg
IMG_5519.jpeg (329.99 KiB) Преглеждано 8144 пъти

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 05 Окт 2024 17:53
от gena_bs
Калникът няма как да се демонтира, без да се свали бронята.
Тия съкращения на български на мен нищо не ми говорят.
Изключително важен е патернът (шаблонът), при който се прави измерването. Трябва да е за точният модел, MY на автомобила.
Според него се определят и граничните стойности на сходимостта.
Освен това те зависят от параметрите на джантите, гумите и налягането в тях. Отделно от калибровката на съответния стенд.
► Виж съдържание

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 05 Окт 2024 18:06
от Ggg
gena_bs написа: 05 Окт 2024 17:53 Калникът няма как да се демонтира, без да се свали бронята.
Тия съкращения на български на мен нищо не ми говорят.
Изключително важен е патернът (шаблонът), при който се прави измерването. Трябва да е за точният модел, MY на автомобила.
Според него се определят и граничните стойности на сходимостта.
Освен това те зависят от параметрите на джантите, гумите и налягането в тях. Отделно от калибровката на съответния стенд.
Сервизът е 6плюс с 3D стенд - https://6xxxx.xx/. Момчето каза, че стойностите с много малко се разминавали и съответно са регулирани. Остава купето за по-нататък да се види

Манипулация от удар или друго

Публикувано на: 05 Окт 2024 21:52
от gena_bs
Не познавам работата на този сервиз.
Има достатъчно теория, обяснена на сайта им разбираемо.
Ама като видях клипа на Филип и ми мина ентусиазма да се задълбавам подробно. sad.gif

Забравих, че на автомобили 4х4, които излизат от завода с 4 еднакви по размер, марка и модел гуми, трябва да са с такива.
Не само при регулировка на сходимостта.

Карай си колата и си свиркай. Ако има проблем, той ще излезе във вид на неравномерно износени гуми.
Ще ти носи колата в някаква посока или други проблеми.