1, 8 VVTi няма мощност
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Първоначално може през Техстрийма да си видите стойността на катализатора. Конкретно този заради насрана задна сонда ми беше светнал със грешка P0420/pending и стойност 0.510
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20240914_222529_Gallery.jpg (1.21 MiB) Преглеждано 1851 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Искаш да кажеш,че катализатора може да се тества по някакъв начин дали работи и колко? Не го знаех това.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Огледай внимателно снимката и прочети какво съм писал. Бързо ще навържеш фактите. Няма нормална стойност - има текуща, която трябва да е между 0 и 0.499. Предвид че за измерена 0.510 ми вдигна грешка, се предполага че колкото повече е износен/неефективен катализатора, толкова повече цифрата ще е близо до 0.499.
Не е тест - текуща статусна стойност е, базирана на осреднените стойности на задната ламбда сонда.
Стойността от 0.510 слезе на 0.148 след като смених втората сонда. Т.е. за да се има доверие на стойността двете сонди трябва да са изправни.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
1, 8 VVTi няма мощност

Дали е затлачен може да се провери като се сложи ръка на крайното гърне ,димът тря излиза на тласъци .Има едно характерно буботене ,ако дими като лулата на Попай е ясна работата.
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Нали се сещаш че като е задръстен няма да успява да обогати газовете с кислород или каквото прави там, като химическа реакция. И стойноста пак ще клони към 0.499 вместо дежурните 0.124 (Корола Версо 2005, на около 200 000), 0.148 (Корола Версо 2007, на 243 000), и по спомен около 0.150 (на Авенсиса ми 12.2005, на 384 000 към момента).
Ясно е и го писах че цифрата много зависи от състоянието на сондите, и е "податлива на манипулации".
За капак "Monitors" във Techstream трябва да са със статус "Complete" за да е релевантна стойността. Т.е. трябва да са минали тестовете на ECU на подгревите на сондите, теста на катализатора и емисионните тестове. Те се губят след всяко триене на грешки в горивния компютър (поне), и след сваляне на клемата на акумулатора. Вероятно и при слаб акумулатор.
При неинициализирани "Monitor status" стойностите са съвсем различни. Обикновено при изправен автомобил са по-високи преди инициализация. Или при мен на моите вече 2 бараки със тоя мотор.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Катализатора нищо не обогатява ,използват се платина и родий с тях е покритата керамичната пита .При контакт с тези метали изгорелите газове се "пречистват" до определени норми според сложността на катализатора и като цяло ДВГ и всичките му екологии.
Проблема е ,че в горивата и маслата има химични елементи,които прецакват точно тази функция на катализатора .Но ако ДВГ има висок разход на масло това води до сажди ,които се опичат и задръстват питата .
Да ,втората ламбда точно би показала дали катализатора е ефективен ,тя мери съдържанието на кислород в изгорелите газове .На теория би следвало да лъсне на диагностика и ако е с намалена проходимост.
Проблема е ,че в горивата и маслата има химични елементи,които прецакват точно тази функция на катализатора .Но ако ДВГ има висок разход на масло това води до сажди ,които се опичат и задръстват питата .
Да ,втората ламбда точно би показала дали катализатора е ефективен ,тя мери съдържанието на кислород в изгорелите газове .На теория би следвало да лъсне на диагностика и ако е с намалена проходимост.

- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Катализатора нищо не 'пречиства' - това си е химична лаборатория, която преобразува едни входни газове в други.
Като абсолютното количество химични елементи на входа и на изхода (в идеалният случай) е еднакво...
Да, може да се каже, че 'обогатява' изходящите газове с СО2, преобразувайки СО то в СО2

Каталитичните процеси май се учеха в средното училище - катализатора само 'инициира' или ускорява дадена химична реакция, като остава непроменен след нея...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
1, 8 VVTi няма мощност


Няма как да добавиш кислород в херметична система ,СО2 става на изхода от кюнеца.
Маса хора изгореха на ГТП заради дупки по генерацията
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Напоследък ми прави впечатление повърхностният поглед върху разглежданите въпроси...
Все пак катализатора е химическа лаборатория...
Малко старание би обяснило как 'има как'....
Например:

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Ти май четеш избирателно ,което ти отърва и кое не ,целта на тоя уред е да преобразува вредните газове в по-малко такива .Катализатора на процеса са ценните метали платина или родий.В един момент от живота му тия елементи стават неефективни ,и тогава се счита ,че катализатора е само керамична пита .Разлика им с такъв дето е задръстен от сажди 

- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Да, избрах цяло едно твое мнение, с което не съм съгласен и отговорих ... На което получавам 'странен' отговор с общоизвестни факти, и напълно несвързан с моя отговор...
Доообре


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Ти също ползваш кавички ,ама се опитващ да "хапеш" и накрая като типичен политик "Общо известни факти "
.Абе шоу да има

-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 15 Сеп 2023 09:10
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 7 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Кислород не можеш да добавиш в система, в която липсва кислород. Но в случая с приложената схема (до известна степен непълна, защото азотните окиси са представени с формулата NOx), азотът е от трета валентност в повечето съединения и присъединява кислород по няколко начина: NO, N2O, N2O5, NO2 и N2O3, като последните три варианта са киселини. Сега да се върнем на схемата: Съединението отбелязано като HC не съществува, въглеродът е от втора или четвърта валентност, при това задължително с хидроксилни групи, а водорода само от първа. Така, че има различни възможности, като Н2СО3 (азотна киселина например). Въглеродният окис е ясен, въглерода е от втора валентност (ненаситено съединение), а кислорода е винаги от втора. За азитните окиси вече споменах. Катализаторът има само една функция, да присъедини кислородните атоми от азотните окиси, към ненанитените въглеродни окиси, т.е. с присъединяване на още един атом към въглерода, той вече е наситен- СО2 (стабилно съединение). Вторият кислороден аком също идва от азотните окиси и се присъединява към свободните водородни атоми, които са от НС (H2O вода). Както споменах, схемата е непълна. В нея липсва свободен кислород, който е в излишък при непълно изгаряне (СО). Характерно за азотните окиси е, че при нормални условия са стабилни и могат да отделят кислород само след нагряване до висики температури, които само катализатора може да осъществи. Ламбда фактора (сонда) е кислороден датчик, който следи за отделяне на кислород (непълно изгаряне) в изгорелите газове. Комбинацията от две сонди- вход и изход на катализатора гарантира оптимално изгаряне на недоизгорелите газове. В единия случай обогатяват горивната смес, в известни граници, в другия обедняват, според различните режими и температури на работа.slowtraveler написа: ↑15 Сеп 2024 10:56Напоследък ми прави впечатление повърхностният поглед върху разглежданите въпроси...
Все пак катализатора е химическа лаборатория...
Малко старание би обяснило как 'има как'....
Например:
![]()
ПП: На пунктовете за технически преглед по косвен начин определят наличието на "вредни" емисии по количествоно на отделения кислород в отработените газове. Завишаване нормите на кислорода, говори за непълно изгаряне, т.е. отделяне на СО и азотни съединения с кислород в молекулата.
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Понеже взехте много да разводнявате темата със полезна, но малко странична и разфокусираща информация, как работи катализатора.
И понеже не исках да се набърквам да търся всичко по-горе неслучайно написах това:
- Снимката от Techstream е показание което горивния компютър смята по незнайна формула за ефективност.
- Стойноста е във допустими граници от 0.0 (?) до 0.499. Предвид че заради замазаните сонди ми вдигна грешка P0420/Pending за стойност 0.510, излиза че колкото е по-износен или неефективен катализатора, толкова стойността е по-близо до 0.499. Над 0.499 вече "светва хеликоптера".
- Парчето от сервизното за логиката на проверки и допустими стойности на диагностични данни при P0420 е pdf-a по-долу. Моля ви оставете темата четима и за нетърпеливите лаици, които просто са на кръстопът да премахват катализатора, да го сменят, и да си диагностицират проблема на базово ниво преди да са взели решението. Всичко друго, може би трябва да си отиде в "Общи технически въпроси" или подобен раздел.
PDF:
И понеже не исках да се набърквам да търся всичко по-горе неслучайно написах това:
Та да ви върна малко на земята:
- Снимката от Techstream е показание което горивния компютър смята по незнайна формула за ефективност.
- Стойноста е във допустими граници от 0.0 (?) до 0.499. Предвид че заради замазаните сонди ми вдигна грешка P0420/Pending за стойност 0.510, излиза че колкото е по-износен или неефективен катализатора, толкова стойността е по-близо до 0.499. Над 0.499 вече "светва хеликоптера".
- Парчето от сервизното за логиката на проверки и допустими стойности на диагностични данни при P0420 е pdf-a по-долу. Моля ви оставете темата четима и за нетърпеливите лаици, които просто са на кръстопът да премахват катализатора, да го сменят, и да си диагностицират проблема на базово ниво преди да са взели решението. Всичко друго, може би трябва да си отиде в "Общи технически въпроси" или подобен раздел.
PDF:
- Прикачени файлове
-
m_05_0150.pdf
- (43.67 KiB) Свалено 35 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ccvetan и 6 госта