
Азот в гумите
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Азот в гумите
Вихрите при малко по-висока скорост са такива, че размесва всичко за части от секундата 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Азот в гумите
Но и взривното възпламеняване става за хилядна от секундата.
(В случая с конкорда не твърдя, че въздуха от гумата има принос, дори само защото вероятно са били с азот, за да се избегне подобно влияние на компресирания въздух при възникване на запалване.
) Основния проблем е ако гумата се пукне вече прибрана, дори не и "взривно". Дори при кацане, когато колесника е вън, при екстремно забавяне, виждали сме спирачни апарати нажежени до червено дори при обикновени автомобили, това са около 500 градуса, при самолета не знам как е, но при определени ситуации може да е много по-висока скоростта. Шрапнел от спирачния апарат може да повреди джантата, а магнезия е запалим, още при 350 градуса, образувалия се оксиден слой на повърхността спира да го защитава и започва окисление. При около 600 градуса се запалва и гори интензивно, топейки се (пламъка му излъчва дори ултравиолет). Контакта с вода, например от мокра настилка, интензифицира изгарянето. Гасенето с въглероден двуокис от системи за автоматично пожарогасене е невъзможно и реакцията продължава вече с въглеродния двуокис. Та по тази причина, може би е нежелателно също авиационните гуми (та и гумите на "болид" с такива джанти) да са напомпани с въздух и той да раздухва евентуално образувало се "огнище на запалване". 
(Темата не е ли по-скоро за "офтоп" раздела
)



(Темата не е ли по-скоро за "офтоп" раздела

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Азот в гумите
Значи те притеснява въздухът в гумата, а не този извън нея (който е в доста по-голямо количество от този в гумата ) 
За спирането и нагряването на спирачките го бях споменал - има специални стопяеми вложки, които изпускат налягането за да не гръмне гумата...
Затова и единствената причина за напомпването с азот е, че е най-евтиният индустриален газ, който може да се пречисти без да има влага в него ...

За спирането и нагряването на спирачките го бях споменал - има специални стопяеми вложки, които изпускат налягането за да не гръмне гумата...
Затова и единствената причина за напомпването с азот е, че е най-евтиният индустриален газ, който може да се пречисти без да има влага в него ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Азот в гумите
В случая със самолетните колела - най-евтиния не поддържащ горенето газ.
Външния въздух не го прибираме в тясната гондола за колесника с налягане около 10 атмосфери. Колкото и да е вентилируема при спукване там ще се получи рязко повишаване на налягането и ако има запалване, на хидравликата прибираща колесника или на спирачните апарати например - това би стимулирало превръщането на запалването в голям пожар.
Отделно може това разхерметизиране да повреди електрически кабели на механизацията на крилото или на самия колесник. Въобще предния колесник може да повреди доста повече електрически кабели, които да заискрят. Външния въздух не е компресиран в гумата и да изтича през пукнатина в джантата и да стимулира запалването и (вместо това изтичане да задуши, да изолира от окислителя огнището на запалване). Системите за безопасност са надеждни, но и те сдават сбой. По-евтиния сух газ е изсушения въздух, изсушава се даже в ресивер на по-мощните компресори, при охлаждането си след компресиране. 



Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 28 Юли 2024 09:52
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla 2024
- Получена благодарност: 1 път
Азот в гумите
Този форум съм го признал, 98% от хората са инженери, строят от совалки до самолети и влакове. Тук се разтягат локуми от земята до марс, и накрая няма нищо съществено.
И по темата, да, с азот е по добре , карам от 12 г. и до сега гума не ми се е запалвала
Помпането с азот има само плюсове.
И по темата, да, с азот е по добре , карам от 12 г. и до сега гума не ми се е запалвала

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Азот в гумите
Защото не са самолетни гумите ви и предполагам, че не вдигате автомобила много над земята. Та за какво съществено предпочитате да пишете във форумите? Какви са плюсовете на азота?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Азот в гумите
Аз пък от 21 години си карам с въздух ,и също нямам запалена гума.Myro написа: ↑11 Сеп 2024 19:12 Този форум съм го признал, 98% от хората са инженери, строят от совалки до самолети и влакове. Тук се разтягат локуми от земята до марс, и накрая няма нищо съществено.
И по темата, да, с азот е по добре , карам от 12 г. и до сега гума не ми се е запалвалаПомпането с азот има само плюсове.



Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Азот в гумите
Аз от 37 карам с гуми, напомпани с въздух (с едно изключение - направих си експеримент) - и на мен не ми се е запалвала


Hursa, не ми се влиза в излишни спорове... Провери по-сериозно как стоят нещата... И защо на летищата има азот, и за какво се използва (къде 'се налива' по самолетите)...
Ще се убедиш, че използването му няма нищо общо с пожарната опасност, с изключение на някои системи за пълнене резервоарите с инертен газ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Азот в гумите
Вие проверете - пишат си го, защо се използва азот за напомпване на "гумите" в авиацията.
"Шины обычно накачивают до 14 атмосфер, и заполняются они не воздухом, а азотом. Во-первых, это безопасно, поскольку азот не горит ..."
Може да се прочете и това:
"Самые выносливые шины выдерживают приземление самолета на скорости 464 км в час. При этом шины прогреваются до 260 градусов Цельсия, но не плавятся. Хотя температура плавления обычной резины составляет 200 градусов Цельсия."
Както и че при около 200 градуса започват да се отделят горими газове от гумата - тези, които се отделят от външните и повърхности, не ни интересуват силно, но тези които се отделят от вътрешната и повърхност - дали не е силно препоръчително да попаднат в безкислородната среда на гума, напомпана с азот.

"Шины обычно накачивают до 14 атмосфер, и заполняются они не воздухом, а азотом. Во-первых, это безопасно, поскольку азот не горит ..."
Може да се прочете и това:
"Самые выносливые шины выдерживают приземление самолета на скорости 464 км в час. При этом шины прогреваются до 260 градусов Цельсия, но не плавятся. Хотя температура плавления обычной резины составляет 200 градусов Цельсия."
Както и че при около 200 градуса започват да се отделят горими газове от гумата - тези, които се отделят от външните и повърхности, не ни интересуват силно, но тези които се отделят от вътрешната и повърхност - дали не е силно препоръчително да попаднат в безкислородната среда на гума, напомпана с азот.
Последно промяна от Hursa на 11 Сеп 2024 21:47, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Азот в гумите
Който следи формула 1 ще си отговори на въпроса, защо се ползва азот.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Азот в гумите
Вероятно това е цитат от някой 'авиоексперт'
И вероятно предполагат инцидента с Мексикана 940, където гумата е запълнена с въздух, взривява се заради прегряване от повредена спирачка... И разкъсвайки хидравлики, горивни магистрали, електрики и т.н., започва пожар заради което екипажа губи контрол над самолета...
Сигурно затова и амортисьорите/газовите пружини са с азот ..

И вероятно предполагат инцидента с Мексикана 940, където гумата е запълнена с въздух, взривява се заради прегряване от повредена спирачка... И разкъсвайки хидравлики, горивни магистрали, електрики и т.н., започва пожар заради което екипажа губи контрол над самолета...
Сигурно затова и амортисьорите/газовите пружини са с азот ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Азот в гумите
Не, не предполагат инцидента с Мексикана 940.
Защото авиационните гуми се помпат с азот за пожаробезопасност много преди този инцидент. Той само доказва правилността на тази практика.
"Истинная причина катастрофы заключалась в нарушении процедуры технического обслуживания. Было установлено, что техники в аэропорту Мехико заправили шины шасси не азотом, а обычным сжатым воздухом. Помимо этого, на самолёте на левой стойке шасси были неисправны тормоза, в результате чего колодки прижимались к тормозным дискам. В результате при взлёте у рейса 940 одна шина левого шасси нагрелась. Так как внутри неё находился не азот, а воздух, то под воздействием большого давления и температуры произошла химическая реакция продуктов крекинга резины с воздухом внутри шины и она взорвалась."


"Истинная причина катастрофы заключалась в нарушении процедуры технического обслуживания. Было установлено, что техники в аэропорту Мехико заправили шины шасси не азотом, а обычным сжатым воздухом. Помимо этого, на самолёте на левой стойке шасси были неисправны тормоза, в результате чего колодки прижимались к тормозным дискам. В результате при взлёте у рейса 940 одна шина левого шасси нагрелась. Так как внутри неё находился не азот, а воздух, то под воздействием большого давления и температуры произошла химическая реакция продуктов крекинга резины с воздухом внутри шины и она взорвалась."
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Азот в гумите
Това имам предвид под 'експерти' - можеха да прочетат официалният доклад..
Където за предполагаемата причина за катастрофата е посочено (с гугъл преводач):
И да - с годините се поставят термодатчици в колесника за избягване на такъв инцидент.
Енергията в сгъстеният газ е огромна (да не говорим за парата - неслучайно парните машини са относително малки)
Където за предполагаемата причина за катастрофата е посочено (с гугъл преводач):
Да, наличието на влага във въздуха е причинило неразчетно увеличаване налягането в гумата и спукването (експлозия) при прегряването - за това спор няма... Останалото е измислици...1. повреда в спирачната система, причиняваща провлачване на комплект номер едно, генериране на високи температури, които, когато се предават нa колелото и на въздуха, поместен в гумите, причиняват експлозия на гума номер едно, раздробявайки колелото
2. прекъсване на горивния тръбопровод, който захранва двигател номер едно и хидравлични тръбопроводи, причинявайки интензивен пожар, който унищожава долната задна част на фюзелажа, отслабвайки долната конструкция, причинявайки отделяне на опашката и вследствие на това загуба на контрол над самолета
И да - с годините се поставят термодатчици в колесника за избягване на такъв инцидент.
Енергията в сгъстеният газ е огромна (да не говорим за парата - неслучайно парните машини са относително малки)

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Азот в гумите
Мигащото червено не е вписано в официалният доклад - значи е догадка на някого... Това имах предвид...
Затова и споделих какво пише в официалният доклад. С какво налягане е била гумата, и в какво състояние - това е съвсем друг въпрос... Защото гумата на Конкорда се взриви както е с азот.
Самото тълкувание, че парите са кондензирали при висока температура ме навежда на мисълта, че не осмисляш добре физичните процеси
При загряване дори кондензиралата в даден момент вода би се изпарила, разтворила във въздуха и разширила.
Затова и лятото абсолютната влажност на въздуха обикновено е много по-голяма отколкото зимата, а сутрин често има роса при спадането на температурата през нощта...
Но в конкретния случай (и не само при него) - прочети за пиролизата на гумата при нагряване... Пиролизата не изисква въобще кислород. ...
Едно видео за започнал пиролитичен процес...
Затова и споделих какво пише в официалният доклад. С какво налягане е била гумата, и в какво състояние - това е съвсем друг въпрос... Защото гумата на Конкорда се взриви както е с азот.
Самото тълкувание, че парите са кондензирали при висока температура ме навежда на мисълта, че не осмисляш добре физичните процеси

При загряване дори кондензиралата в даден момент вода би се изпарила, разтворила във въздуха и разширила.
Затова и лятото абсолютната влажност на въздуха обикновено е много по-голяма отколкото зимата, а сутрин често има роса при спадането на температурата през нощта...
Но в конкретния случай (и не само при него) - прочети за пиролизата на гумата при нагряване... Пиролизата не изисква въобще кислород. ...
Едно видео за започнал пиролитичен процес...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост