CH-R 1.2 8NR-FTS Turbo 2018 - Прегряване ?

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от Akima » 01 Сеп 2024 14:40

Въпрос към всички редовни участници:
Описва ви се накратко проблем - без детайли, без номера на грешки, без шаси, с твърдение, че даже няма части за 6-7 годишна кола - какво трябва да направите, за да помогнете на човека?

Отговори:
1.Говорите заради самото говорене - за да го изгоните.
2.Задавате въпроси - насочващи и уточняващи - докато се съберат данни за диагноза.

Жокер от мен:
В дилърската база данни няма TSB за охладителна система на 8NR.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от Ивайло Димов » 01 Сеп 2024 14:51

Колега тая кола е тормозена от некой белгийски манго ,прегрявана (убеден) съм ,като сложим факта че принципно всички даунсайнзинг мотори с директно впръскване нямат кой знае къв потенциал за дълготрайност .Не гоним никой ,или поне аз нямам такава цел .Микропукнатини в главата или блока се откриват доста трудно ,трябва някой кадърен да се занимава доста време .Та кво да кажем при така дадена анамнеза ? Прекарали са човека доста яко ,поредния автомобил който е експлоатиран джелатски и обслужван колкото да си изкара гаранцията .Да се търси ДВГ втора ръка е като да си купиш дамски превръзки употребени :censored: ,сигурно ще е същия след 1 година .В съвременния автопарк тези двигатели са най -извратените ,с много малък експлоатационен срок особено при дилърски long life интервали на обслужване.
Искрено му съчувствам на човека ,но са го прекарали здраво .

viking_s
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Окт 2016 08:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от viking_s » 01 Сеп 2024 16:56

Колата не е карана от " мангал". Спазвани са сервизните интервали, колкото и безумни да са. Проблема не е постоянен. Може две седмици да не го прави и после пак. Всичко сменено е с оригинални части Тойота.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от Ивайло Димов » 01 Сеп 2024 17:05

:thumbsup: Чудесно ,карана е от бял ариец ....все тая ,щом не го прави постоянно проблема е още по-труден за откриване и ликализиране .Трябва някой запознат с тези ДВГ да приеме присърце проблема ,за да се заеме .Дилърските обслужвания са огромен проблем при всички автопроизводители в ЕС ,има такива които препоръчват смяна на масло и филтри на 25-30 хил или две години .Това убива и без друго изначално извратени ДВГ .Дано излезе малкия дявол но не съм обнадежден :thumbsup:

Аватар
Митхат
Мнения: 3826
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от Митхат » 01 Сеп 2024 19:54

Akima написа: 01 Сеп 2024 14:40 Може две седмици да не го прави и после пак.
Е няма как един "надуващ " мотор да се държи така.Две седмици с нормално натоварване и...без проблеми.Щом изхвърля антифриз значи от някъде влиза налягане в охлаждащата система,след като е сваляна главата значи е огледано по цилиндрите.Остава глава и вероятност за някаква дребна пукнатина която пуска по много малко и това се трупа до момента да изхвърли антифриза .Пипай маркучите сутрин преди запалване дали са нормалко меки или задържат налягане от вечерта.Би трябвало ако налягането в маркучите е от загряването на антифриза сутрин тези маркучи трябва да са нормално меки за маркуч с течност в херметическа система.Ако не хвърляше антифриз бих си помислил че някой датчик лъже .

gena_bs
Мнения: 1430
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 340 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от gena_bs » 02 Сеп 2024 08:24

Кой е точният код на двигателя? Нещо в нета няма ли за него - типични проблеми, техните решения и т.н.?
Топлообменник има ли този двигател? ЕГР? Проверени ли са, обслужени ли са (гарнитури и т.н.)?
Системата за филтриране на картерните газове преглеждана ли е? Масло харчи ли?
Офтопик
► Виж съдържание

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от ufer » 02 Сеп 2024 09:06

Аз бих сменил капачката на радиатора или където там се намира... Ако се стигне до друг мотор - в Германия имаше фирми, които рециклираха двигатели и даваха гаранция. Даваш стария и вземаш рециклиран, разбира се не е евтино, но поне е сигурно. Не знам дали има още такива дейности, особено за Тойота, но колегите от Германия може би знаят. :thumbsup:

viking_s
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Окт 2016 08:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от viking_s » 02 Сеп 2024 11:00

gena_bs написа: 02 Сеп 2024 08:24 Кой е точният код на двигателя? Нещо в нета няма ли за него - типични проблеми, техните решения и т.н.?
Топлообменник има ли този двигател? ЕГР? Проверени ли са, обслужени ли са (гарнитури и т.н.)?
Системата за филтриране на картерните газове преглеждана ли е? Масло харчи ли?
Офтопик
► Виж съдържание
Двигателя е 8NR-FTS. В интернет не намерих описан подобен проблем за мотора. Навсякъде го описват, като надежден мотор макар и немощен с изразена жажда за масло. Топлообменник има и е проверен, проверени са всички конфликтни точки изгорели газове/охладетелна система.
Вероятно наистина се касае за шупла в блок или глава, но все пак буди недоумение факта, че има периоди, в които колата работи и върви съвсем безпроблемно. Някой по-горе беше питал дали гори масло, за съжаление пробега при нас не е толкова голям, че да засечем, а и при всеки престой в сервиз се сменя с ново, независимо, че е ново. В един от случаите обикаляхме родопите и нямаше никакъв проблем цял преди обяд, началото на юли горещ ден, климатика работи, бавно каране по забележителности и никакъв проблем. След кратък престой за обяд в Ардино проблемът се появи, при движение с ниска скорост, без включен климатик. Не успях да уредя никаква пътна помощ и реших, че бавно ще се придвижвам към Смолян. Преди роженския проход спря всякво колебание на стрелката на температурата и изкачих рожен с пълна газ буквално, стрелката на температурата не трепна от средата. След почивка в Чепеларе проблемите продължиха.
Няма реципрочност в проявяването на проблема. Дали и била такси, юбер, служебна на пицария, готова храна , мангалска, арийска или каквото и да било в случая считам, че не е относимо към проблема освен да пълним темата с празни приказки.

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от mapamop » 02 Сеп 2024 11:24

viking_s, предполагам че е правен тест за изгорели газове в антифриза?
Имате пробег със салфетка навита на маркуча на преливника на разширителния съд?
Доколкото чета са препипани всички водни съединения и предното стъкло е проверено със салфетка за омазняване?

Опитвам се да ви насоча към изолиране на тривиалните проблеми извън блок и глава на мотора, предвид подобната симптоматика на един "нов внос" в гаража ми от последната седмица. Губеше когато му скимне 100-150 грама антифриз, като последния път беше при кротко градско каране от сорта на 15-20 километра.
Излезе пора в горния маркуч на радиатора, под една вложка за подсилване/укрепване на сгъвката на маркуча, и сцепена на 2 тапа-капачка на радиатора на двигателя. Но салфетката ми след преливника си остана суха, и теста за изгорели газове излезе отрицателен. Кита за тестване за изгорели газове по спомен беше 30-40 лева - грубо цигарите ми за една седмица.

* Не споря че може и да е двигател, но е хубаво преди тежката прогноза да се отхвърлят тривиалните и лесни за отстраняване неща.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

viking_s
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Окт 2016 08:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от viking_s » 02 Сеп 2024 12:36

Тест за изгорели газове направиха едва след подмяната на всички термостати, водни помпи и радиатори и след гореописаното пътешествие в родопите и да положителен е. Тестът със салфетката не е нужен, защото се вижда, че плюе антифриз от казанчето. Капачката на съда я разменихме с капачката на съда на другия кръг, който е с електрическа водна помпа и нямаше никаква промяна.

gena_bs
Мнения: 1430
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 340 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от gena_bs » 02 Сеп 2024 12:37

mapamop написа: 02 Сеп 2024 11:24 ... е хубаво преди тежката прогноза да се отхвърлят тривиалните и лесни за отстраняване неща.
Абсолютно правилен съвет!

@viking_s
Май не си търсил където и каквото трябва:
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=138
"The turbocharger has own cooling system with the independent circuit, radiator, and an electric water pump. Charged air goes through a water-air type intercooler. The coolant flow in intercooler is managed by electric pump speed and controlled by ECM.
http://zatonevkredit.ru/repair_manuals/ ... ZszzJrbWs3

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от ufer » 02 Сеп 2024 13:12

viking_s написа: 02 Сеп 2024 12:36 Тест за изгорели газове направиха едва след подмяната на всички термостати, водни помпи и радиатори и след гореописаното пътешествие в родопите и да положителен е. Тестът със салфетката не е нужен, защото се вижда, че плюе антифриз от казанчето. Капачката на съда я разменихме с капачката на съда на другия кръг, който е с електрическа водна помпа и нямаше никаква промяна.
Това спорадично изхвърляне е типично за проблеми с клапаните на капачките. Ами ако и двете са за смяна?! Не е зле да пробваш с други от работеща кола или направо нови, преди да се хвърляш на сериозни ремонти, както казва Таро... :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от mapamop » 02 Сеп 2024 14:29

ufer, след положителен тест на антифриза за наличие на газове, и предвид гореописаното че дефакто са сменени ако не всички то почти всички компоненти на охладителната система - мача е свирен. Лошото е че мача е свирен в ущърб на автора на темата. За мен капачките са излишен разход, дори да знам че са мизерна сума в сравнение с палетен или втора употреба мотор.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от ufer » 02 Сеп 2024 14:51

Принципно си прав, Таро, но всеки случай е конкретен. В случая и аз се съмнявам, че при него най-малкото заминава "бавно и тъжно" гарнитурата на главата, но самият аз имах проблеми с прегряване на МР-а и затова смених и капачката (при мен е само една) с нова. Старите хора казват - връзване на гащите... :D

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Прегряване CH-R 1.2T

Мнение от mapamop » 02 Сеп 2024 15:35

ufer написа: 02 Сеп 2024 14:51 но самият аз имах проблеми с прегряване на МР-а и затова смених и капачката (при мен е само една) с нова
Има съществена разлика между МР-а ти и този автомобил - МР-а ти е прегрявал заради деградиралия радиатор (съдейки по темата за МР), докато тук си имаме положителен тест за изгорели газове, добре познатото "пикаене" през тръбичката на преливника. Не мисля че има какво повече да се каже по темата освен, както писа Акима - да я заблатим с още 3-5 страници "кал и боза". За съжаление мотора си е отшумял в моите възприятия и кръстопътя е между "ще го правим" и "ще го паркираме в моргата за части". Поне аз не бих се оттървал мълчаливо от тоя екземпляр, за да си покрия загубата от грешната покупка на гърба на някой друг.
Темата си е приключена за мен, и е за ключ, предвид че има поне 1 страница/20 мнения "кал и блато".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта