Страница 2 от 2
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 20 Авг 2024 21:17
от TATI
Те тоя VIN не го дават само за красота. Дават два вида, заради годината на производство, пише си го в каталозите.
Стрелба на сляпо, без точния VIN на конкректния автомобил
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 20 Авг 2024 23:25
от vfr800
Разликата между 16 и 20 или 5 и 6 при другия производител е пренебрежимо малка. Виж , ако беше 22 или 7 тогава вече нещата стават много различни. При нормална употреба нагара при по-студените има бял отенък при по-топлите кафеникав. Които и да ползваш няма голямо значение. На теория, ако караш в по-студен климат по-студените може да образуват дебел слой нагар, който да започне да действа като изолатор. Теоритично възможно наистина, но само при каране на къси разстояния преди колата да е влязла в температурен режим. Евентуално може да има някакви емисионни предимства по-топлата свещ особено при незагрял двигател, но това като потребител не те засяга особено, предполагам това е и причината повечето производители да слязат едно число надолу последните години.
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 20 Авг 2024 23:47
от Ивайло Димов

На теория за ДВГ работещ с високо октаново гориво 100 бензин ,LPG и CNG колкото е по-високо топлинното число -толкова по-добре .Високо октановите горива горят по-бавно ,по-калорични са ....но това не означава априори по-високо КПД.
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 21 Авг 2024 05:33
от nov
Малко встрани от темата, като спомена Ивайло октаново число - след 3 месеца ми предстои преглед, мисля да напъня за 100 лева 100 октана и да карам така 2-3 дена, по книжка и дват 95, надявам се да няма проблем с това високо октаново гориво, нямам проблеми с колата, нито пипа масло, катализаторите са си там, но масово се сипва високо октанов бензин преди прегледа, та надявам се няма да е проблем за ориза?
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 21 Авг 2024 08:21
от mapamop
nov, не се занимавай с глупости. Налей си пресен бензин - най простия 95. Шунтирай газовата уредба да не се пуска, махни клемата на акумулатора, и я изкарай тая кола на магистралата или някъде където може да я караш душмански. И я карай душмански 20-30 минути.
След 2-3 курса Русе - Горна Оряховица, и наистина душманско каране нагоре по беленския баир тримовете ми паднаха със около 1/3 надолу. И така си стоят вече трета седмица.
Закачи я на диагностика и виж "мониторите" на катализатор, ламбда сонди и каквито екологии има налични да не са pending.
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 21 Авг 2024 09:15
от nov
Тараторе мерси за акъла, това с тримове, диагностики и т.н., няма кой да се занимава, нито има такива с диагностики при мен, освен това като видят Тойота и бягат с 200 не им се занимава (тя добре не се чупи), па и да не оплескат нещо. Относно душманското караньие - сърце ми не дава, тоя ориз повече от 3 хиляди оборота макс 3500 не е виждАл никогиш при мен, че не го знам да не събере сегментите и лагерите, виж Шведа редовно го юркам, та ще му налея 95 (със 100-те октана мога ли да съсипя нещо?) и каквото сабя покаже, а и има доста време де, но все пак.
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 21 Авг 2024 09:47
от slowtraveler
При газ не се ли ползваха 'една стъпка' по-студени свещи?
Относно 100 октана и т.н. - имаше си друга тема

(според мен трябва да си минаваш с горивото, с което караш обичайно, защото тримове и т.н. са се нагласили за това гориво, и трябва известно време за да се пренастрои с новото гориво)
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 21 Авг 2024 09:50
от nov
Е тия в случая се явяват по-студени, засега нямам промяна в разхода на газ, дано пък на моторчето му е по-добре. Честно казано незнам откъде дйде тоя слух със 100-те октана, дали заради по-високото октаново число прочиства горивната система, респективно катализаторите нямам идея?
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 21 Авг 2024 10:06
от mapamop
nov, и аз си мислех че не бива да го натискам душмански. Но се оказа че не е съвсем така.
Диагностиката ти е дори един смотан елм327 и произволно приложение на телефона, специфично за това. Може и да пропуснеш - след клемата просто го оставяш на място докато пусне перката, без никакви консуматори от сорта на климатик, радио и разни камери. След това го подкарваш и не слизаш под 60 км/ч в продължение на поне 20 минути.
След душманското каране мотора ми позатихна и част от вибрациите изчезнаха. Тримовете ти ги давам като ориентир за газовете, понеже нямам в гаража газов анализатор за ГТП.
Просто излез и го продухай на бензин тоя мотор. Не е толкова кекав и трошлив колкото мислиш, и не се плаши от обороти. Сметнат е да изкара на много вандалско каране.
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Публикувано на: 21 Авг 2024 11:14
от nov
Така ще направя, мерси за акълите.