Страница 2 от 2

Toyota Avensis T 27 2016 год проблем при палене

Публикувано на: 23 Дек 2024 17:57
от dimodalgia
Да, знам я. Колата я купих н а12000км.от Тойота Германия с дефект. Дефекта е слагане на газ извън оторизирания им сервиз. Отпадане на гаранция, и така я продават. Сега е на 183 000км. само аз си я карам. Всяка година изхабявам по един резервоар само на бензин и гледам да е на градско.

Toyota Avensis T 27 2016 год проблем при палене

Публикувано на: 23 Дек 2024 17:59
от dimodalgia
Днес сутринта я запалих без проблем. 8°С беше.

Toyota Avensis T 27 2016 год проблем при палене

Публикувано на: 23 Дек 2024 18:28
от mapamop
dimodalgia написа: 23 Дек 2024 17:57183 000км
При този пробег може и да е поопекла дюзите и клапаните. от 12000 до 18300 са си 170 000 пробег на газ. Но нека не бъда зла вещица.
1. Измий си дросела и дебитомера. Ако няма да сменяш/нямаш нова гарнитура за него не го сваляй от входящия колектор, а го измий с парцал напоен със спрей за карбуратори както е на колектора. Дебитомера се залива със спрей за карбуратори и се издухва с компресора, без да го пипаш по "жичките" с нищо физически.
2. Докладваш резултатите.
3. Огледай си капака на главата/клапаните - не трябва да има разливи на масло извън зоната на гърловината за наливане на маслото, където може да е олят по "естествен път". Има ли масло на необичайнни места - гарнитурата е за смяна.
4. Докладвай със снимки как изглежда пейзажа и не бързай да пипаш. Вероятно ще ти е изпуснала гарнитурата.
5. Закачи я на диагностика - виж след като е стояла цяла нощ на паркинга или в гаража колко е температурата навън/в помещението. Свери дали виждаш същата температура на датчика за температурата.
6. Докладвай резултата.
7. Запали колата със изгасени всякакви електрически консуматори - радио, фарове, климатик, видеорегистратори и всичко каквото може да се изключи. Не буташ педала на газта и оставяш мотора да се стопли до работна температура сам без да му помагаш. След като загрее си пусни графика на Short fuel trim - ако са 2 "банки" на мотора - и на двете "банки". Short fuel trim B1S1 + Short fuel trim B2S1 (второто показание може да го няма, или да стои на 0). Виж в рамките на 2-3 минути колко отрицателни стойности имаш. Принципно при мен горе-долу на всеки два-три "плюсови такта" има поне 1 "минусов. Липсата на "минусови тактове" или твърде малкия им брой води до теч на вакуум/паразитен неизмерен въздух след дебитомера. Според зависи от ситуацията започваш да преглеждаш за течове на масло от гарнитурите на необясними места, на които няма как да е разлято масло, напукани маркучи и връзките на газовата уредба към входящия колектор. Може и да ми оставиш снимка на двигателя със свалена кора, все едно че ще я купувам. Да видим какво се вижда по снимките и да го мислим. И ще се сменят гарнитури и маркучи вероятно наред.
8. АКО има шанс измери компресия на цилиндрите - ще даде някаква представа за състоянието на клапаните. Докладваш резултатите и при какви условия са постигнати.

Ако не си си взел "кабел" за диагностика го направи - ще си изкара парите докато ровиш какво не е наред. Една диагностика в русенския дилър е между 75 и 90 лева. Един "кабел" е 60-70 лева в момента, "ако е от скъпите"
Снасяй какво си открил без да се притесняваш "че може да е глупост" - ако е ще ти се каже, но може и да не е.

Ако не ти се занимава, или не ти стиска да го направиш всичко това - пишеш на MexaHHuka лично съобщение. Темата му: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=32719#p325860